Zardoz Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Vector er den midterste utgaven, Linear er den dårligste. Om man skal ha diesel, er vel Vector 2,2 TiD 120hester det eneste valget. De holder seg nok bedre i verdi, samt at de er mer gjerrige. Forøvrig, så kommer Vector 2,2 med MAX ekstrautstyr (iflg Saab.no) på ca 540.000 kroner, så med mindre dere skal fabrikktrimme og modifisere ekstremt selv, så ser jeg ikke åssen dere klarte å passere 700.000 på den. Vi må jo ha Aero-chassiet, felgene etc. Nei, men fra spøk til alvor; vi har lagt inn bensinmotor i eksempelet. Vi har et møte med salgsdirektøren hos Saab i løpet av de to neste ukene, og vi vil da diskutere mulighetene for en pheet dieselmotor. Egentlig kjører vi ikke nok til at det lønner seg, så vi får se hva det blir til... Den nye 1.9 tdi`en til SAAB har fått bra omtale, men det er jo et stykke unna Aero-performance Hvis det er snakk om 2.2 tdi`en som Opel har produsert, så skal den visstnok ikke være så gunstig. Tror det var på dinside.no jeg leste dette, men det er vel SAAB Turbo Club som er autoriteter på dette i Norge. Lykke til med ny bil Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Saab 9-5 er absolutt en flott bil, men hadde jeg hatt pengene, som dere tydeligvis har, ville jeg aldri gått for denne bilen. En Audi A6 Avant hadde stått mye høyere på ønskelisten, antakeligvis sammen med en Volvo V70 og en BMW 5-serie Touring. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Volvo V70 er UTROLIG stygg... Ikke spesielt fint førermiljø heller. Jeg vet som sagt ikke hva det var med fem-serien, for den likte jeg godt selv... Farfaren min har en Audi A6 Limousine, og den har det vært litt mye dyre feil på. Noe av bakgrunnen for et privat søksmål.. Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Volvo V70 er UTROLIG stygg... Ikke spesielt fint førermiljø heller. Jeg vet som sagt ikke hva det var med fem-serien, for den likte jeg godt selv... Farfaren min har en Audi A6 Limousine, og den har det vært litt mye dyre feil på. Noe av bakgrunnen for et privat søksmål.. Den nye a6en? Har kjørt alle og må si at jeg totalt sett er mest imponert over a6, men selvfølgelig lar jeg meg imponere over feks. parkeringsensoren som kommer opp som soner på skjermen Saab 9-5 begynner å bli veldig gammel hvis man sammenlikner med 5-serie, a6 og e-klasse. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Volvo V70 er UTROLIG stygg... Ikke spesielt fint førermiljø heller. Jeg vet som sagt ikke hva det var med fem-serien, for den likte jeg godt selv... Farfaren min har en Audi A6 Limousine, og den har det vært litt mye dyre feil på. Noe av bakgrunnen for et privat søksmål.. Tja... Det blir vel øyet som ser. V70 vant prisen for best designede interiør, såh... Det må da være brukbart. Har en nabo som har A6, han har aldri hatt trøbbel med den. Er strålende fornøyd. Men sant, noen er heldige, og noen er mindre heldige. Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Volvo V70 er UTROLIG stygg... Ikke spesielt fint førermiljø heller. Jeg vet som sagt ikke hva det var med fem-serien, for den likte jeg godt selv... Farfaren min har en Audi A6 Limousine, og den har det vært litt mye dyre feil på. Noe av bakgrunnen for et privat søksmål.. Den nye a6en? Har kjørt alle og må si at jeg totalt sett er mest imponert over a6, men selvfølgelig lar jeg meg imponere over feks. parkeringsensoren som kommer opp som soner på skjermen Saab 9-5 begynner å bli veldig gammel hvis man sammenlikner med 5-serie, a6 og e-klasse. makan til spam her då, fyren har sagt at Audi er utelukka for han for lenge sida men du legge no ut i det vide og de breide om Audi enda.. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Jeg var egentlig ute efter tips til spesialkonstruksjoner, ekstrautstyr ol. dere mener man må ha/har glede av etc. Blir sannsynligvis Saaben. Lenke til kommentar
Antihero Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 hvilken farge skal dere ha? personlig liker jeg veldig godt svart på store biler. det som er dumt er at småriper og skitt syns mye lettere enn feks sølv. uansett ville jeg valgt metallic-lakk som er mye bedre og holdbart. skal du ha standardfelgene? syns de så bra ut jeg. og hvis du går over 17" lider komforten veldig automat eller manuell? _______________________________________________________________ Ekstrautstyr jeg ville ha valgt/vurdert: -Pilotpakke 5 (PIL5) PILOT 5; Elektrisk regulerbare forseter med minne på førersete og speil (EAS2-1M), Forberedt for Handsfree mobiltelefon (TEL1), Saab parkeringssensor (SPA), Regnsensor (RAIN) og Tyverialarm (ATA). Virker fornuftig i mine øyne. -Sportschassis Aero m/nivåregulering Spørs om du vil ha sportslig preg eller gå for komfort -Ventilerte skinnseter Hørtes digg ut det men liker alcantara best skinn er kaldt om vinteren og klamt om sommeren. men det er noe eget med skinn og. tror jeg ville gått for denne. -Rattbetjent audiosystem 3, Radio/CD/kassett, 200 W, 8 høyttalere Multifunksjonsratt er behagelig og bør absolutt vurderes. Om du vil ha den beste lydpakken eller den andre spørs hvor glad du er i musikk -Navigasjonssystem Har du først hatt det én gang går du aldri tilbake. Hvis du skal på bilferie er det uunværlig. Plott inn adressen og du kan kjøre rett inn i hvilken som helst storby og finne hotellet på første forsøk. -Elektrisk innfellbare utvendige speil Hvis du bor i Oslo eller et sted du er avhengig av å parkere i trange parkeringshus, garasjer så kan dette være aktuelt -Speil med avblending Tja, syns ikke det er noe særlig, liker best å ha kontrollen selv. Smakssak -Soltak Deilig på sommeren. Kjekt med vippefunksjon hvis man vil lufte -Varme i bakseter kostet såpass lite at jeg ville hatt det med. kalde skinnseter om vinteren er ikke noe deilig, men varme i setet løser problemet -Regnsensor og parkeringssensor følger med pilotpakken -Integrert barnesete -Xenonlys Ville jeg definitivt valgt Mesteparten visste du sikkert fra før, men håper det kunne være til hjelp Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Alt nevnt ekstrautstyr er lagt inn. Vi går sannsynligvis for en mørk/sort(mørkeblå) metalic. Men da MÅ man ha sotede vinduer, å det er ikke nevnt noen steder i borsjyrene. Ergo trengs det vel litt spesialbehandling fra fabrikk.. Vi skal ha "aero-felgene", som av en eller annen merkelig grunn... Er standard på Aero-modellene. Ser du har nevnt soltak. Det skal vi ikke ha, ser lite behov for det. Vi hadde det på Mercedesen, var sjeldent i bruk. Vi skal selvsagt ha automatgir. Noe annet ville være utenkelig. Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 BMW X5 4.6? Den har jo en monster motor og. Eller kanskje Volvo XC90 V8? Eller kanskje Range Rover Sport? Lenke til kommentar
Chaqwa Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Har dere tatt en titt på den nye Volkswagen Passat? Toyota Avenis? Honda Accord? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Har dere tatt en titt på den nye Volkswagen Passat? Toyota Avenis? Honda Accord? De mener pappa er for billige og ikke noe å satse på. Enig (med unntak av VW, den synes jeg vi kunne sett på men). Pga våre garasjer, både i Oslo sentrum og hjemme, er SUV'er utelukket. Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) Ang farge syns eg Mørke blå (viggen blå) passa ganske bra Endret 22. mai 2005 av alexsnader Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Må si den Aero'enn der var rimelig snasen. Men, de pottene bak var jo ikkee noe fint. Skulle hatt 1 på hver side istede. Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) øhm... der e to potte på begge sidene, Dei pottene der før du ikkje på en vanlig Aero uannsett.. Bildene kjem fra ei anonse på Turboclub http://www.saabturboclub.net/modules.php?n...iewtopic&t=5038 men den der var ikkje so finn inni, rattet ser heller ikkje sånn ut på en vanlig Aero, og så må du gå for tred i dasjbordet eller børsta stål, ikkje karbon Endret 22. mai 2005 av alexsnader Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Det som heter karbon-dashbord er vel det som ser ut som stål? Er børstet stål vi skal ha! Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Det som heter karbon-dashbord er vel det som ser ut som stål? Er børstet stål vi skal ha! karbon-dash er sånn som ser ut som flettet karbon. Ikke spes fint i bil spør du meg, dere bør helt klart gå for børstet stål...Treverk passer dårlig i en Aero! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 Noen vise meg bilde av karbon? Jeg trodde det var det samme som stål. Er enig i det med treverket. Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 (endret) Bilde her... Den ser forøvrig veldig bra ut i Nocturne Blue! Sammen med sand skinnseter blir det ganske bra Dere har ikke vurdert å vente på den nye 9-3 stasjonsvognen? Ble invitert til å se den hos den lokale Saabforhandleren og den ser virkelig bra ut! Endret 23. mai 2005 av Hefla Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 Var å så 9-3 stasjon vi og. Den er lik 9-5, men ti cm kortere panser og ti cem kortere baksete. baksetet er svært viktig. Mener du at det er karbon?! Er stål standard da?! Dette skal jeg virkelig få sjekket opp!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå