Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Saab 9-5 Aero

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Syns den er lekker. Spesielt, de nyere modellene. Har du stilige felger på den, så er den kul. Og, en ting. Kjøper du denne, bør du ta med skinn seter. Ingen seter er bedre en Saab og Volvo sine. Utrolig gode å sitte i.

Og, Saab har sterke turbo motore.. Minste motoren deres er på 150 hk mener jeg å huske. Men, etter vår erfaring. Hatt en Saab 9-3 på 197 hk. Og den drakk mye. Jeg har aldri kjørt den bilen, men vertfall behagelig å sitte i.

Vel.. Har en 9-5 stv fra i år her i gården. hver gang jeg kjører langt med den bilen så får jeg så sinnsykt vond ti det høyere låret at det er ikke mulig.. det skjer hver gang i den bilen der, ingen andre biler.. Har prøvd å justere setet på alle mulige måter, men fortsatt så får jeg noe hellsindes vondt i det ene låret av det sete der.

Lenke til kommentar

Det er jo noe spesielt med "Aero-chassiet med nivåsenking", så det kunne kjøpes på den rimeligere modellen som ekstra-sak. Betyr det at den andre ser lik ut utenifra som en Aero?! (isåfall slem slem juks!!!) Men viktigst av alt... Hvordan fungerer "nivåsenkingen"? Er det noe som skjer automatisk, eller trykker du selv på en knapp som hever bilen? Antar at selve "aero-chassiet" vil si en senking, så vidt jeg har forstått er den temmelig lav denne bilen vår...

(venter altså enda på den, om tre uker får vi nok se, mulig vi har den da, kanskje allerede om to. Weiss nicht...

Lenke til kommentar
Det er jo noe spesielt med "Aero-chassiet med nivåsenking", så det kunne kjøpes på den rimeligere modellen som ekstra-sak. Betyr det at den andre ser lik ut utenifra som en Aero?! (isåfall slem slem juks!!!) Men viktigst av alt... Hvordan fungerer "nivåsenkingen"? Er det noe som skjer automatisk, eller trykker du selv på en knapp som hever bilen? Antar at selve "aero-chassiet" vil si en senking, så vidt jeg har forstått er den temmelig lav denne bilen vår...

(venter altså enda på den, om tre uker får vi nok se, mulig vi har den da, kanskje allerede om to. Weiss nicht...

Så vidt jeg husker er det bare et senket sportschassis, ikke noe opp og ned annet enn automatisk justering av bakaskelen så du alltid har samme bakkeklaring uansett last... Er jo ikke noe spesielt med aero eksteriøret lenger nå som man kan få det på en 2,0t vector+.... Er masse av de over alt.

Lenke til kommentar

Tror det han mente var at siden Aero-eksteriør kan fåes på mange modeller som ikke er Aero, så er den blitt ganske vanlig.. Kan fremdeles se forskjell på en Aero og en ikke-Aero, på lik linje med f.eks Subaru Legacy Outback..

Forsikringen går på tekniske detaljer, det kommer ikke en forsikringsagent og ser an bilen og oppgir en pris utifra visuelle detaljer.. :)

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
Tror det han mente var at siden Aero-eksteriør kan fåes på mange modeller som ikke er Aero, så er den blitt ganske vanlig.. Kan fremdeles se forskjell på en Aero og en ikke-Aero, på lik linje med f.eks Subaru Legacy Outback..

Forsikringen går på tekniske detaljer, det kommer ikke en forsikringsagent og ser an bilen og oppgir en pris utifra visuelle detaljer.. :)

Hvordan skal du klare å skille en Vector+ med aero-understell fra en aero? (Bortsett fra dekalet bak)

Lenke til kommentar

Aha... da misforstod jeg :) Tenkte på en Aero vs. en ikke aero med "aero-pakke"... Men da er jeg helt med på poenget! Aeroen er forøvrig utrolig mye penere en standardutgaven, ikke rart at de har begynt å selge de billigere modellene med det utseende!

Lenke til kommentar
Hehe, vi snakket nok litt forbi hverandre, ja.. :)

Pen er den også, ja. Husker jeg sikla på de første Saab 9-5 stv som kom.. Ikke ofte man er 16-17 år (tror jeg) og ønsker seg Saab.. :p

Enig at de var fine da de kom (var det rundt 98?), men i mine øyne har de falt litt igjennom... Sett en 9-5 estate ved siden av en A6 avant og 5-serie touring og saaben ser litt gammeldags ut... Håper virkelig de kommer med en ny snart, fordi den er deilig å kjøre!

Lenke til kommentar

Kommer ny i desember, men vi ville ha bil nå, og spiller liten rolle. Er visst en facelift mer enn hva det har vært de siste årene. Får så være, bilen vår blir nok fin likevel. Min farfar har en litt eldre A6 - synes ikke den er blitt så mye finere, grillen riktignok men. Fem-serie er interresant, absolutt. Den liker jeg virkelig, men den skal være skikkelig sort, og ha skikkelig sotete glass. Men pappa liker visst ikke BMW. Han fikk BMW da han ble atten selv, og har kjørt flere BMWer gjennom tidende, så ikke vet jeg... Fem-serie er jo ikke den mest pakistaner-befengte heller...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...