Goophy Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 NOS står for Nitrous Oxide Systems. Prinsippet går ut på at man spruter lystgass inn i motoren som igjen gjør at det blir med luft tilgjengelig ved tenning, da kan man igjen kjøre på med mer bensin noe som gir mer effekt. En annen fin ting ved NOS er at det kjøler ned inntaksluften noe i tillegg. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2005 Okey, men det ble ikke en gang foreslått av han godeste salgssjefen til Saab... Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Nei, det er ikke akkurat vanlig å ha på gatebiler. Det er faktisk ulovlig å bruke på vei. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2005 Nei, det er ikke akkurat vanlig å ha på gatebiler.Det er faktisk ulovlig å bruke på vei. Okey, så det dere her vil ha er en bil kun for banebruk? EN STASJONSVOGN kun til banebruk? Herregud... Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Nei, det er ikke akkurat vanlig å ha på gatebiler.Det er faktisk ulovlig å bruke på vei. Okey, så det dere her vil ha er en bil kun for banebruk? EN STASJONSVOGN kun til banebruk? Herregud... Du har ikke NOS koblet inn 24/7.. Det hadde blitt en dyr affære.. Du kan koble det til om du skal på bane en gang. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2005 Nei, det er ikke akkurat vanlig å ha på gatebiler.Det er faktisk ulovlig å bruke på vei. Okey, så det dere her vil ha er en bil kun for banebruk? EN STASJONSVOGN kun til banebruk? Herregud... Du har ikke NOS koblet inn 24/7.. Det hadde blitt en dyr affære.. Du kan koble det til om du skal på bane en gang. Ah. Men ser lite poeng i en stasjonsvogn på bane jeg da.. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Ah. Men ser lite poeng i en stasjonsvogn på bane jeg da.. Audi RS6 går ganske fort på bane, den kjører fra de aller fleste sedaner. Tilbake til tema. Bilen produseres før fabrikken stenges (hvertfall for vanlig produksjon). Jeg mener du har nevnt noe om det, men vil deres bil bli den siste som blir produsert der? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2005 Bilen produseres før de tar ferie ihvertfall. SÅ var det oma rbeiderne får komme tilbake etter ferien sin... Om de ikke kommer tilbake, så vil vår bil være en av de aller siste trollhättan-bilene. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Nei, det er ikke akkurat vanlig å ha på gatebiler.Det er faktisk ulovlig å bruke på vei. Okey, så det dere her vil ha er en bil kun for banebruk? EN STASJONSVOGN kun til banebruk? Herregud... Du har ikke NOS koblet inn 24/7.. Det hadde blitt en dyr affære.. Du kan koble det til om du skal på bane en gang. Ah. Men ser lite poeng i en stasjonsvogn på bane jeg da.. BMW M5, Mercedes E55 AMG, BMW M3, Mercedes C43 (?) AMG, Audi S/RS/4/6, osv.. Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Skal se hva slags bilder jeg får tatt jeg. Skal prøve å ta noen til dere. Men vi vil jo ikke ha hele typebetegnelsen stående på bak som den bilen dere viste? Maken til Harry-greier! Hva er NOS? Enten står det 9-5 på den ene siden og Aero på den andre, ellers så står det ingen ting. Uansett er det lett å fjerne med litt fiskesnøre Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2005 Saab fjerner merkene gratis for deg. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 (endret) Saab fjerner merkene gratis for deg. Du burde hatt deg slik «Beware of the/my DAD»-sticker i bakruta.. Endret 24. juni 2005 av Marvil Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2005 Saab fjerner merkene gratis for deg. Du burde hatt deg slik «Beware of the/my DAD»-sticker i bakruta.. Okey... Lenke til kommentar
edonis Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Faktisk så har de det. Fant bilder fra et Saab-treff, og da var det en kar som hadde en 2004 Saab 9-5 Aero med 3.0T og NOS-system. Rå bil La ved bilde, tror ikke det er noen fake Jeg har sett bildet før, men dette er jo ingen standard Saab! Det finnes jo flere ombygde og tunede Saaber, turbomotorer er jo som kjent veldig lett å tune Speedparts har f.eks en Saab 9-5 S-Lime (2,3T, steg 5 oppgradering og med 324hk!) Eller Saab 9-5 Lightning med 2.4 med 560hk @ 5900rpm eller noe i den duren- ikke orginalvare akkurat! http://www.speedparts.se/proj/lab_9-5light.jpg Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 www.realcar.se har vel mye morro til Saab.. Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Så mye hester på en saab er så ufattelig bortkastet...Uansett hvordan du vrir og vender på det så må man fortsatt styre med de samme hjulene som kraften kommer fra og det kan jo ikke bli bra! Derfor de andre store har enten bakhjulsdrift eller firehjulsdrift... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå