Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Saab 9-5 Aero

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bladet CAR har dette å si om den:

For: Fun, solid, safe

Against: Feeling very old, sheds value

Sum up: Needs updating

Den har steinalderteknikk og trenger virkelig et løft, ikke bare kosmetisk som de har gjort de siste årene.

Den har også sykt mye torque-steer, men det har alle framhjulsdrevne biler med mye hester.

Jeg ville heller sett meg om etter et annet alternativ

Lenke til kommentar
Bladet CAR har dette å si om den:

For: Fun, solid, safe

Against: Feeling very old, sheds value

Sum up: Needs updating

Den har steinalderteknikk og trenger virkelig et løft, ikke bare kosmetisk som de har gjort de siste årene.

Den har også sykt mye torque-steer, men det har alle framhjulsdrevne biler med mye hester.

Jeg ville heller sett meg om etter et annet alternativ

Hallo! Det e en familie bil vi snakka om her! Bladet "Car" har sikker prøvd den på bane og sammen likna den med en ferrari :p

9-5 aero er jo topp modellen til Saab, og er meir en nok god på norske veia :)

Btw, 9-5 har nettopp fått et løft, mye er gjort, både på utsjåande og teknikken :)

Lenke til kommentar

Syns den er lekker. Spesielt, de nyere modellene. Har du stilige felger på den, så er den kul. Og, en ting. Kjøper du denne, bør du ta med skinn seter. Ingen seter er bedre en Saab og Volvo sine. Utrolig gode å sitte i.

Og, Saab har sterke turbo motore.. Minste motoren deres er på 150 hk mener jeg å huske. Men, etter vår erfaring. Hatt en Saab 9-3 på 197 hk. Og den drakk mye. Jeg har aldri kjørt den bilen, men vertfall behagelig å sitte i.

Lenke til kommentar

Absolutt en pen bil. Har sansen for Saab, designet er fiffig.

Prøvde å sette sammen en Saab 9-5 på saab.no, den kom på litt over 700.000, men det fikser du vel Jokke..?

(det var forøvrig med integrert barnesete til deg :) )

Men hvorfor har Vector Sport-utgaven en 2,3 liters turbomotor på 185 hester, mens Aero bare har 2,3T på 150..?

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

For å si det sånn, vi ahr satt sammen en SAAB, det er mer finpussen og det som mangler. JA, den kommer på over 700 000, men det gjør tross alt de andre alternativene og...

(Og ja, vi har også tatt med barnesetet... Var vel en tusenlapp eller tre, og kan jo sikkert være kjekt å ha, selv om alle mine søsken er over den alderen. (Alle= begge).

Skinn er selvsagt.

Vector er da den dårligste modellen? Eller? Den miderste? Der har du jo div. motoralternativer. Vi kommer sannsynligvis til å gå for en dieseldreven bil, da dette visstnok holder seg bedre i verdi. Dessuten er ikke SAABs bensinmotor de gjerrigste.

Alexnader eller hva du kalte deg: Vi snakker om fabrikkny bil som vel må produseres til oss.

Lenke til kommentar

Vector er den midterste utgaven, Linear er den dårligste. Om man skal ha diesel, er vel Vector 2,2 TiD 120hester det eneste valget. De holder seg nok bedre i verdi, samt at de er mer gjerrige.

Forøvrig, så kommer Vector 2,2 med MAX ekstrautstyr (iflg Saab.no) på ca 540.000 kroner, så med mindre dere skal fabrikktrimme og modifisere ekstremt selv, så ser jeg ikke åssen dere klarte å passere 700.000 på den.

Lenke til kommentar
Vector er den midterste utgaven, Linear er den dårligste. Om man skal ha diesel, er vel Vector 2,2 TiD 120hester det eneste valget. De holder seg nok bedre i verdi, samt at de er mer gjerrige.

Forøvrig, så kommer Vector 2,2 med MAX ekstrautstyr (iflg Saab.no) på ca 540.000 kroner, så med mindre dere skal fabrikktrimme og modifisere ekstremt selv, så ser jeg ikke åssen dere klarte å passere 700.000 på den.

Vi må jo ha Aero-chassiet, felgene etc. :p

Nei, men fra spøk til alvor; vi har lagt inn bensinmotor i eksempelet. Vi har et møte med salgsdirektøren hos Saab i løpet av de to neste ukene, og vi vil da diskutere mulighetene for en pheet dieselmotor. Egentlig kjører vi ikke nok til at det lønner seg, så vi får se hva det blir til...

Lenke til kommentar
Om man skal ha diesel, er vel Vector 2,2 TiD 120hester det eneste valget. De holder seg nok bedre i verdi, samt at de er mer gjerrige.

Saab har også en turbo diesel på 3,0 L 176 hk... ;)

Da har de gjemt den godt, for jeg finner ingen modeller som leveres i den størrelsen.

Kan du gi meg link til den..?

@JoachimR: Ah, OK.

Lenke til kommentar

Men du JoachimR. Hvilke andre biler har dere vurdert? Hva med Volvo V70 R? Det er jo en bil som så å si ingen har. I tilleg ser den nyere ut, og mer sport. 300hk i en familie bil er vel nok. Prisen ligger vel på rundt 7-800.000. Du kan få bra billig brukt også.

V70R

Kom på litt høyere pris da. 800.000 :p Men det klarer vel dere vel!? :D

Lenke til kommentar
Om man skal ha diesel, er vel Vector 2,2 TiD 120hester det eneste valget. De holder seg nok bedre i verdi, samt at de er mer gjerrige.

Saab har også en turbo diesel på 3,0 L 176 hk... ;)

Da har de gjemt den godt, for jeg finner ingen modeller som leveres i den størrelsen.

Kan du gi meg link til den..?

@JoachimR: Ah, OK.

vi som har Saab får "Saab Magasine" i posten, det sto alle motor alternativene du kunne få i alle bilane, blant anna 3,0L TID :)

Endret av alexsnader
Lenke til kommentar
hva med Audi?

nye A6 avant er jo drit fin, dessuten får du den med 3.0L TDi på 220hk

Har vært vurdert, men pga et pågående søksmål mot Audi Norge, falt den ut...

Andre vurderte har vært Mercedes E-klasse, men min far likte den rett og slett ikke. Også BMW 5-serie har vært med til "finalen", husker ikke nå hvorfor den falt ut, men noe var det.

Tror det stemmer det Alex. sier, var snakk om noe sånt. De har vært utrolig hyggelige hos Saab.

Lenke til kommentar

lurer på hvorfor dere syns saaben er bedre enn bmw 5-serie?

søksmål mot audi norge? tørr jeg spørre hvorfor?

tror dere blir fornøyd uansett jeg, hvis dere har prøvekjørt og funnet ut at det er den dere liker best :yes:

personlig ville jeg valgt en audi a6 avant s-line 3.0tdi quattro tip. quattro er overlegent på norsk vinterføre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...