PlatinumFlyer Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Har et Pinnacle PCTV-kort, men alle muligheter med unntak av MiroXL og MPEG1 AVI er "grå", dvs ikke brukelige. Jeg har alltid trodd jeg har hatt et PCTV Pro kort. Har begynt å lure på om det er et "rave" kort. Uansett. Jeg vil gjerne ta opp videofiler på under 5 GB per film... Forslag? Enten tredjeparts programvare eller hva jeg har gjort galt i oppgradering av PCTV Vision? Er ikke villig til å betale for å få muligheten, er liksom ikke krise, men skulle gjerne hatt muligheten. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Mener å huske jeg har fått grabbet med dette kortet og VirutalDub. Der kan du jo stille komprimering på lyd/bilde som du vil. Eneste du trenger er masse CPU! Lenke til kommentar
dapre Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) Du kan også prøve et program som heter VirtualVCR, et capture program jeg selv bruker og er veldig fornøyd med. Her kan jeg capture i alle formater jeg ønsker, så lenge de rette codecs er innstallert. Personlig fanger jeg bildet i AVI 720x576 og da med lossless (ukomprimert) Huffyuv codec. Og kjører så AVI filen gjennom TMPGEnc 2.5 for endelig stue-dvd kompatibel MPEG2 fil. Får du noen problemer med VirtualVCR, prøv å hukk av for "Smart Tee Filter". Lykke til Endret 21. mai 2005 av dapre Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Skal prøve det ut. Har desverre bare 2 ghz på denne PCen, og harddisken fylles fort opp med andre ting. Syne seks GB for en gjennomsnittlig film er litt mye, når jeg legger meg på sengen ser jeg tross alt ikke forskjell... Lenke til kommentar
dapre Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Har desverre bare 2 ghz på denne PCen Mener du en harddisk på 2 GB ?? Det var ikke store greiene. Hvis du skal ha litt bedre kvalitet en standard vhs (VCD kvalitet) bør du opp i en bitrate rundt 1300 kb/s. Det betyr at en film på rundt 100 min, med 96 kb/s lyd, blir på ca 1 GB. Da med oppløsningen 352x288. Tror Windows MPEG4 gir ganske ok kvalitet. Prøv gjerne den. Varier bitrate til du finner en kvalitet og en filstørrelse som er ok. Hvis du bare skal se klippet på en vanlig analog tv-skjerm, og i tillegg et stykke unna, er det ikke mye som skal til. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Har liten harddisk og, 60 GB. Men gikk mer på det at prossessor ble nevnt, og da har jeg 2 ghz. Er noe sånn som MPEG4 jeg kunne tenke meg, eventuelt VCD-kvalitet. men har kun mulighet til å ta opp i MPEG1 og et spesielt format kalt MiroXL, hvor femten min tar 20 GB. Lenke til kommentar
kosh Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Pinnacle PCTV er ikke det beste bruke til opptak. Fungerer ikke her iallefall. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Forslag til andre programmer? Lenke til kommentar
dapre Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) Ok, jeg trodde du snakket om harddisk siden en CPU på 2 Ghz ikke er noe problem i forhold til capture av film. Kraft i massevis det. Er noe sånn som MPEG4 jeg kunne tenke meg Ja, har du prøvet dette formatet i VirtualVCR da ? eventuelt VCD-kvalitet. men har kun mulighet til å ta opp i MPEG1 MPEG1 er VCD. Egentlig bra nok hvis du bare skal se litt på en analog tv på avstand. Like bra(dårlig) som standard VHS. og et spesielt format kalt MiroXL, hvor femten min tar 20 GB. Joda, men så blir kvaliteten der til. Dette formatet tar mye plass siden det komprimerer så lite (god kvalitet) Det er et fint utgangspunkt når man skal komprimere fila ytterligere til feks MPEG1 eller MPEG 2. Et dårlig utgangspunkt gir dårlig resultat. Bedre kvalitet oppnås om man fanger i et format som komprimerer lite (MiroXL, Huffyuv, Picvideo) og deretter bruker et eget program til å komprimere fila ytterligere, fremfor å fange direkte til feks MPEG1/2. Forslag til andre programmer? Hva er galt med VirtualVCR ? Eller VirtualDub ? Har også prøvd et program som heter ATV2000... Pinnacle PCTV er ikke det beste bruke til opptak. Fungerer ikke her iallefall. Pinnacles capture program - PCTV Vision er et helt greit capture program. Fungere helt topp hos meg på et PCTV PRO kort. Jeg bruker andre capture programmer siden Vision ikke støtter LOSSLESS codecs som huffyuv og picvideo. (som gir STORE filer) Hadde det gjort det, ville jeg ikke brukt noe annet. Mvh, Dapre Endret 21. mai 2005 av dapre Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 PCTV Vision gir meg bare de to mulighetene nevnt over. Skal ta en itt på dette VirtualVCR i løpet av uken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå