phax Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 heisann, har innstallert ubuntu her nå og lurer litt på hvordan jeg går frem visst jeg ønsker og fjerne det igjen. har partisjonert harddisken min opp i 3 deler; 1. Windows XP x64 2. Ubuntu 3. Mine Dokumenter når jeg innstallerte ubuntu så tror jeg den la til en slik boot meny på første partisjonen, altså windows partisjonen min, tror jeg hvertfall. det var sånn jeg oppfattet det. visst jeg ønsker og fjerne ubuntu igjen så holder det kanskje ikke og bare formatere partisjon nr 2? må vel kanskje få fjernet den boot menyen på et vis også? så det ikke blir problemer med og starte opp windows i ettertid visst jeg fjerner Ubuntu altså. har ikke så god greie på det her så takker for alle kloke svar. Lenke til kommentar
olear Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) Tror du får mer hjelp på Windowsdelen av forumet. Slett partisjonen med Linux og restore MBR for Windows (vet ikke hvordan man gjør dette, putter vel i Windows CD'en eller noe sånt). Endret 21. mai 2005 av olear Lenke til kommentar
phax Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) ok, så det er det som må til altså, ja da får jeg google litt på det og se hva jeg finner ut! takker for hjelpa. edit: ja det var jo grise enkelt det da. boot fra windows cd'n, velg recovery consoll, tast fixmbr også er alt i orden igjen. Endret 21. mai 2005 av phax Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå