Gå til innhold

Tanker rundt et tripplescreen oppsett

Anbefalte innlegg

Har i et fremtidig oppsett lyst på å kjøre tripplescreen, mao 3 skjermer tilkoblet en PC.

Per i dag er det bare Matrox Parhelia skjermkortene som støtter dette på ett kort. Dette kortet er ikke aktuelt, da ytelsen i spill o.l. blir for dårlig i forhold til et high-end kort.

Det jeg lurer på er egentlig, er det noen her som har erfaring med et dualscreen oppsett og et PCI-kort i tillegg? Vet Windows har mulighet for dette, men hvor bra virker det i praksis? Er det sømløst?

Så, til fabrikat av kort.

ATI og Nvidia baserte kort er jo det mest aktuelle i dag, men skal man gå for to ATI/Nvidia baserte kort, eller skal man blande?

Mener naboen min testa med to ATi-kort i en PC, og fikk problemer fordi dem var for like. Driverne fikk dermed store problemer i og med at de trolig ble blandet på en eller annen måte.

Så tenker da på et blandet oppsett. Noen som har noen tanker rundt akkurat det?

:thumbup:

P.S.

Dersom noen har noe godt alternativ til å kjøre skjerm nr. 3 via en PC nr. 2 og nettverk, kunne jeg godt ha tenkt meg litt info om dette også. Oppsette jeg har tenkt meg er en spanning desktop, ikke kloning.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har kjørt 3 skjermer i ett par år nå, har brukt ett dual nvida kort + ett gammelt matrox kort -pci. Dette fungerer greit, men vær klar over da at 3d ikke kan kjøres over alle skjermene. Jeg er også på utkikk etter en bedre løsning for eventuell mulighet for 3d på alle skjermene, men har foreløpig ikke funnet noen god løsning for dette annet enn matrox kortene. Men de er vel kanskje ikke kjennt for sin beste 3d ytelse.

En annen løsning jeg har fundert litt på er SLI systemet til nvidia, og bruke to skjermkort, men heller ikke her kan man kjøre 3d på alle skjermene såvidt jeg har skjønnt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...