Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

DVD vil ikke spilles av..

Anbefalte innlegg

Jeg har en relativt ny bærbar PC, en HP nc8000 med 1024 MB RAM, et ATI Radeon 9600 skjermkort og DVD brenner som var innebygd fra HP. Jeg setter inn en DVD, samme hvilken, har prøvd mange forskjellige (til og med forskjellige regioner) men samme feilen skjer. Uansett hvilket program jeg prøver å spille av DVD`en med, så kommer samme feilmelding, nemlig at en feil har oppstått og at programmet må avsluttes.. så kan jeg velge om jeg skal sende sånn rapport eller ikke, da.. Hva skal til for å spille en DVD på denne? Den har vært sånn siden jeg fikk den, ikke gjort noen instillinger eller noe.. Noe av det første jeg prøvde var å spille av en dvd, da klagde den på skjermoppløsningen eller noe.. Det gjør den ikke nå.. Jeg har også prøvd å spille av med forskjellige oppløsninger, men det samme skjer.. Jeg bruker 1280x1024 pixler oppløsning på en 19" LCD skjerm hvis det er noe til hjelp.. (Det er altså en ekstern en, den er satt til å fungere som primærskjerm..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett det samme skje, når feil codec blir brukt, eller codec mangler. Prøv å installer DVD-avspillingsprogrammet på nytt.

Edit: Poenget er att DVD-avspilling krever MPEG2-codec, og det kommer som regel bare sammen med en DVD-avspiller. Andre medieavspillere kommer som regel ikke med denne codec'en.

Endret av sofTest
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Får det fortsatt ikke til..... Hvis det er noe reklame før tittelmenyen eller noe så spilles ca 2 sek av den før feilemelding popper opp. Dette gjaldt utrolig nok ikke et par andre sonefri DVD'er, så kan det ha noe med soner å gjøre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...