phax Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 AMD s939 3000+ MSI K8T NEO2 4x512mb Corsair Value S Sapphire Radeon 9250 128mb Seagate 7200.8 SATA 300GB Nec 3520a MIST 500watt tja, det er vel det. Lenke til kommentar
olear Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Den HW skal fungere perfekt i Linux. Lenke til kommentar
phax Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 hm, rart.. skjønner ikke hva problemet er da.. testa og brenne ut to dvd'er tom tilfelle det var noe feilbrenning på den første. prøvde også og starte opp i safe mod eller hva det heter men ingenting funka. også var det veldig rart at den ikke hang seg opp på samme sted, varierer liksom fra gang til gang.. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Det eneste GIMP mangler er CMYK. Tror de driver og jobber med den saken. Gimp gjør i alle fall alt jeg trenger, med mindre roting i menyer enn med adobe-produkter. Så jeg er faktisk mer fornøyd med gimp (2) enn med photoshop. Pluss at det går ikke ut på dato Lenke til kommentar
olear Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) Det eneste GIMP mangler er CMYK. Tror de driver og jobber med den saken. Tja, v2 skulle egentlig ha støtte for CMYK, men det skjedde ikke. Egentlig så tror jeg ikke GIMP kommer med CMYK, CMYK er for trykk og da snakker vi store oppløsninger og store filer, noe som GIMP ikke håndterer så bra. GIMP er for behandling av bilder og webdesign. Endret 21. mai 2005 av olear Lenke til kommentar
genstian Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 suse har knapt komandolinjen. SuSE Lenke til kommentar
phax Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 fikk ikke live versjonen til suse 9.3 til og funke, men tester og laste ned fullversjonen nå for og se om den funker bedre. faen meg 8 gb så tar nok sin tid.. må vel ut og spandere på meg en DL plate også.. med mindre noen vet om det går an og splitte den opp på 2 plater? er jo både 32 bit og 64 bit så.. skjønner ikke hvordan live versjonen kunne være under 2gb, er det ikke en fullverdigversjon egentlig? sånn forutenom at den ikke har install muligheter da. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 fikk ikke live versjonen til suse 9.3 til og funke, men tester og laste ned fullversjonen nå for og se om den funker bedre. faen meg 8 gb så tar nok sin tid.. må vel ut og spandere på meg en DL plate også.. med mindre noen vet om det går an og splitte den opp på 2 plater? er jo både 32 bit og 64 bit så.. skjønner ikke hvordan live versjonen kunne være under 2gb, er det ikke en fullverdigversjon egentlig? sånn forutenom at den ikke har install muligheter da. du må nok ha en DL plate, tror ikke suse kan splites. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 skjønner ikke hvordan live versjonen kunne være under 2gb, er det ikke en fullverdigversjon egentlig? sånn forutenom at den ikke har install muligheter da. LiveCD-versjonen inneholder hele SUSEs standardinstallasjon, men på installasjons-DVD'ene er det også tusenvis av programmer og biblioteker som ikke blir installert som standard. Lenke til kommentar
graiggen Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) Det eneste GIMP mangler er CMYK. Tror de driver og jobber med den saken. Tja, v2 skulle egentlig ha støtte for CMYK, men det skjedde ikke. Egentlig så tror jeg ikke GIMP kommer med CMYK, CMYK er for trykk og da snakker vi store oppløsninger og store filer, noe som GIMP ikke håndterer så bra. GIMP er for behandling av bilder og webdesign. Jeg har brukt CMYK til en eksperimentel skoleavis jeg fikk i oppdrag å lage. Det finnes en plugin som heter gimp-cmyk (her). Mener den følger med som standard også. Endret 22. mai 2005 av Serviset Lenke til kommentar
olear Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Det eneste GIMP mangler er CMYK. Tror de driver og jobber med den saken. Tja, v2 skulle egentlig ha støtte for CMYK, men det skjedde ikke. Egentlig så tror jeg ikke GIMP kommer med CMYK, CMYK er for trykk og da snakker vi store oppløsninger og store filer, noe som GIMP ikke håndterer så bra. GIMP er for behandling av bilder og webdesign. Jeg har brukt CMYK til en eksperimentel skoleavis jeg fikk i oppdrag å lage. Det finnes en plugin som heter gimp-cmyk (her). Mener den følger med som standard også. Er ikke bra nok. Lenke til kommentar
treigen Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Xandros er jo ganske enkelt. Fins ikkje på norsk då, men. Du kan laste ned gratisversjonen å prøve. Det meste gjer seg sjølv Lenke til kommentar
phax Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 takker, skal ta en titt på det. norsk er ikke så viktig. data skal være på engelsk synes nå jeg. Lenke til kommentar
olear Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 norsk er ikke så viktig. data skal være på engelsk synes nå jeg. Helt enig Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) Kan ikke folk snart lære seg att det heter GNU/Linux og ikke Linux ? Og ikke bruk "hvem Linux", men "hvem distro" De to små tingene gjør alt mer riktig og logisk. Så litt ontopic: Distroer som Mandrake, Fedora og Suse er vel alle distroer man har mye fin GUI på. Ellers så får man vel gui til det meste uavhengi av distro. KDE er vel også greit og gå for om man vil ha det meste av gui. (?) Lenge siden jeg har kjørt GNU/Linux som desktop så er litt utadert på området. Endret 25. mai 2005 av Slettet-df17e Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 norsk er ikke så viktig. data skal være på engelsk synes nå jeg. Helt enig En god norsk oversettelse er av og til behagelig Ikke at jeg har noe problem med engelsk, men... *oversetter gaim * Lenke til kommentar
olear Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Kan ikke folk snart lære seg att det heter GNU/Linux og ikke Linux ? Er _så_ utrolig lei av folk som deg som skal syte over GNU ditt og GNU datt. GNU/Linux og Linux er begge gyldige navn. Lenke til kommentar
olear Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 norsk er ikke så viktig. data skal være på engelsk synes nå jeg. Helt enig En god norsk oversettelse er av og til behagelig Ikke at jeg har noe problem med engelsk, men... *oversetter gaim * Skjønner godt at mange vil ha det på norsk, men personlig så må jeg ha det på engelsk (bare roter med bort hvis jeg har norsk ). Lenke til kommentar
ratix Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Er _så_ utrolig lei av folk som deg som skal syte over GNU ditt og GNU datt. GNU/Linux og Linux er begge gyldige navn. Jeg er lei av folk som deg, du skaper forvirring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå