king_pedersen Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Hei Jeg sitter nå å vurderer å kjøpe ny bærbar, men har ikke peiling på hvordan? Jeg har 12k å bruke på komplett.no! Andre nettbutikker 10k! Trenger maks 40 gb harddisk og 1gg ram hvis mulig! Noen forslag? Lenke til kommentar
Lightning Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Vil anbefale Acer TravelMate 4651LMi. Det jeg har lest om Acer pcer har for det meste vært meget bra. Og denne virker ikke som noe unntak. Veldig godt utstyrt, med sonoma, geforce 6600, 80 giga disk, trådløst og bluetooth nettverk. Virker som den har alt den trenger og mer til. Toppen er at den er lett og kompakt....uten det derre widescreen tullet...og beste av alt er at du kan plukke den opp med windows xp pro installert for kun 11300 på advance.no Har bestemt meg for å gå for denne maskina....håper bare prisen kan falle bittelitt til Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Vil anbefale Acer TravelMate 4651LMi. Det jeg har lest om Acer pcer har for det meste vært meget bra. Og denne virker ikke som noe unntak. Veldig godt utstyrt, med sonoma, geforce 6600, 80 giga disk, trådløst og bluetooth nettverk. Virker som den har alt den trenger og mer til. Toppen er at den er lett og kompakt....uten det derre widescreen tullet...og beste av alt er at du kan plukke den opp med windows xp pro installert for kun 11300 på advance.no Har bestemt meg for å gå for denne maskina....håper bare prisen kan falle bittelitt til Høres bra ut den der. Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Grei nok den bortsett fra følgende: 1.6 ghz cpu? alt for lite:( Windows XP, hva skal jeg med det? Advance.no? noen som har erfaringer derfra? Siden var uoversiktlig, rotete og forvirrende! Det står 1.6-2 ghz, men står ingenting om hvor man kan oppgradere dette? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Har god erfaring med Advance. De sender kjapt og svarer fort på email selv på kvelden. Du har tydeligvis ikke greie på CPU. 1.6Ghz er mer enn bra nok. Vil du ha større CPU så må du ut med mer penger. Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Skjønner jo det, men vil helst ha en 1.8 eller mer! Skal ha minst 1gb minne, så hvis noen kan forklare meg hvordan jeg oppgraderer for eks CPUen, må jeg ringe de å spørre? Lenke til kommentar
zokra Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Hvis du ikke bryr deg om grafikk kort så er vel HP Pavilion dv4073 kansje noe for deg: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308263&cks=PRL OT:Noen som har erfaring med denne pc`n? Skal kansje kjøpe en. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Hvis det er maskinen fra Advance du snakker om så bytter de ikke CPU på den. Vil du bestemme selv så kan du velge en pc-bygger fra et annen nettbutikk. Eller du kan kjøpe en ferdig konfigurert bærbar med 1.8Ghz. Lenke til kommentar
Lightning Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Til den prisen og med de spesifikasjonene så vil den nok banke alt av andre bærbare. Er du virkelig heldig så greier du kanskje å finne noen som har like gode spesifikasjoner....men da er det ikke et kvalitetsmerke som Acer. Jeg utfordrer alle til gi meg feil. Siden noe bedre vil være et sant kupp....noe denne maskinen i mine øyne allerede er. Og er glad for at jeg fant den....begynte å bli lei av å lete etter den ideele maskina Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Til den prisen og med de spesifikasjonene så vil den nok banke alt av andre bærbare. Er du virkelig heldig så greier du kanskje å finne noen som har like gode spesifikasjoner....men da er det ikke et kvalitetsmerke som Acer. Jeg utfordrer alle til gi meg feil. Siden noe bedre vil være et sant kupp....noe denne maskinen i mine øyne allerede er. Og er glad for at jeg fant den....begynte å bli lei av å lete etter den ideele maskina Helt enig. Den gir mye for pengene. Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 ja lightning du sier noe der om å leite etter den idèele maskinen:S Hmm... får vel ta èn titt til på den;) Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Hvis du ikke bryr deg om grafikk kort så er vel HP Pavilion dv4073 kansje noe for deg: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308263&cks=PRL OT:Noen som har erfaring med denne pc`n? Skal kansje kjøpe en. Hehe, så den posten nå jeg;) Må nesten ha en PC jeg kan spille litt på inn i blandt, men hva med at de setter ned HDD til 40gb og oppgraderer skjermkort til 6600 eller 9700:) Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Men okei, den PCn ser bra ut=) vi snakker om Acer sin:) Hvis jeg vil kjøpe ekstra ram til den. Hvilken ram burde jeg kjøpe og fra hvor? hvordan vet jeg at den passer? Lenke til kommentar
Lightning Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Har drevet å lett etter den ideele maskina i ei uke nå mens jeg egentlig skulle ha lest til eksamen. Startet med Dell inspiron 6000 (Sonoma)med disse speksn: 15,4 wide (1680x1050 eller noe sånt) 512 mb ram 1,6 P4 M 60 giga disk DVD brenner 9 cellers batteri som gir sånn ca 5,5 timers batteri drift Alt sammen pakket inn i 4 cm tjukk plast og en vekt på over 3 kg...sikkert nærmere 3,2-3,3. Alt sammen til bare 8400 inkludert frakt En skikkelig bra maskin...bestilte den til og med. Men begynte så å tenke på at jeg ikke har noe sansen for widescreen på bærbar og at størrelsen og tyngden ikke var det beste å drasse på. På toppen var det mange som klaget på støy. Dermed endte det med at jeg avbestilte. Har deretter sett veldig mye på psdata og netshop sin 1557, gode speks til en veldig god pris. Men veldig plastikk og ikke akkurat det nyeste av teknologi. Så slik endte jeg med å velge acer...en maskin som koster bare tusenlappen mer, som har mye bedre speks. Den har litt svakere cpu men tar det igjen med sonoma teknologien og geforce 6600 kortet...dette i tillegg til byggekvaliteten gjør at det blir et selvfølgelig valg for meg. Må bare beklage at jeg skriver så langt om noe som kanskje ikke er av interesse for andre...men hvis det er noen som kanskje har samme problemstilling som meg så vil det hjelpe dem å finne den optimale maskinen med engang istedenfor å bruke verdifull eksamens tid som meg....hehe Lenke til kommentar
Lightning Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Den maskina har vel begge ramplassene opptatt. Har vel 2x256 mb. Det eneste jeg ikke forstår i det oppsettet er at rammen er spesifisert til bare ddr 2700....mens andre sonoma maskiner jeg har sett har ddr2 533 mhz ram. Kan være bare en skriveleif. Går jo ann å ta kontakt med advance å høre Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) http://h10010.www1.hp.com/wwpc/no/no/ho/WF...4-39089413.html Annbefales, min søster har nylig kjøpt denne og ja den er meget bra . Endret 21. mai 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
zokra Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 http://h10010.www1.hp.com/wwpc/no/no/ho/WF...4-39089413.html Annbefales, min søster har nylig kjøpt denne og ja den er meget bra . Har hun formatert den? Tenker på om det er lett å finne drivere til den, plagdes meget mye med stasjoner pc`en fra hp som foreldrene har.... Lenke til kommentar
Lizzard] Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 http://h10010.www1.hp.com/wwpc/no/no/ho/WF...4-39089413.html Annbefales, min søster har nylig kjøpt denne og ja den er meget bra . satan den disken var døds treig 4200.... ellers var det en fin maskin synes trådstarter skal se litt nærmere på den.., hp er jo kjent for og ha kraftige "slitesterke" bærbare. mvh lizzard] Lenke til kommentar
kvase Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 HP Pavilion dv4073 15.4" WXGA (BtV), PM 740,2x512MB,100GB,DVD±RW,WLAN/BT,XPH er vell litt darlig batteri kapasitet på den vel. har jo denne da. http://www.zepto.no/Default.aspx?page=Note...tDgryMWmCkLyJVM Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Likte den Zeptoen=) Kansje det blir en sånn, men takk for hjelpen, kommer vel til å fortsette å leite etter den Idèelle Pcn:\ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå