Gå til innhold

Kopete og plutselig incorrect password [LØST]

Anbefalte innlegg

Her en dag kom jeg hjem, og så at Kopete hadde mistet forbindelsen til MSN. Dette skjer støtt og stadig, og fører ikke engang til et løftet øyebryn fra min side.

Det rare er at hver gang jeg nå prøver å koble til igjen, får jeg incorrect password! Jeg installerte raskt Gaim for å sjekke om dette var Kopete sin feil, eller om det var noe på gang hos Microsoft. Til min store overraskelse fungerer Gaim prikkfritt.

Hva i alle dager kan ha skjedd her? Kopete har bare opphørt å fungere. Jeg har skrevet inn passordet på nytt ørten ganger, men får hver gang incorrect password.

Har noen opplevd noe lignende?

KDE: 3.3.2

Kopete: 0.9.2

Edit: Løst.

Endret av gspr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brukte Kopete før når eg brukte KDE. Har inntrykk av at den er meir ustabil enn andre klientar, og at eg aldri fekk den til å reconnecte automagisk når den vart disconnecta, var ganske irriterande.

Einaste tipset eg kan gi er å slette kopete-filene i ~/.kde og sette opp Kopete på nytt.

Ta ein:

find ~/.kde | grep kopete

for å finne kopete-filene.

EDIT: Bruker du det der KWallet-greiene? Kan vere noko der...

Endret av objorkum
Lenke til kommentar
Brukte Kopete før når eg brukte KDE. Har inntrykk av at den er meir ustabil enn andre klientar, og at eg aldri fekk den til å reconnecte automagisk når den vart disconnecta, var ganske irriterande.

Einaste tipset eg kan gi er å slette kopete-filene i ~/.kde og sette opp Kopete på nytt.

Ta ein:

find ~/.kde | grep kopete

for å finne kopete-filene.

EDIT: Bruker du det der KWallet-greiene? Kan vere noko der...

Jeg bruker aldri KDE så jeg har ingen configfiler og det fungerte ikke her.

Lenke til kommentar

På siden olear linket til fant jeg link til bugreport hos Gentoo.

Der finner man patcher. Jeg la inn den aktuelle patchen for meg, så var det bare å vente på at kdenetwork blir kompilert pånytt. ;)

Edit: Da kan jeg informere om at patchen funker. :)

Endret av zyp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...