Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bildet fryser og musa dør etter spilling *løst*

Anbefalte innlegg

Det har nylig oppstått et problem med datamaskina mi som jeg ikke helt finner ut av... Det som skjer er at etter 10-20 min med spilling av f.eks NFSU2 fryser skjermen helt, og min razor diamondback slutter å lyse. Maskina gir ingen respons på noen tastetrykk. Noe som er pussig er også at dersom jeg trykker på resetknappen for å starte maskina på nytt, får ikke skjermen eller musa noe signal/strøm, men jeg hører og ser at maskina er på. Dersom jeg derimot skrur maskina helt av og venter et minutt, starter den som normalt. Jeg har ikke installert noe nytt i det siste, og har heller ikke foretatt noen hw-forandringer. Har altså aldri hatt dette problemet før, og det oppstår kun ved spilling, og ikke i windowsbruk.

Hadde en mistanke om at skjermkortet kan ha blitt for varmt eller lignende, men ingen av temperaturmålingene mine tyder på unormale temperaturer inne i kabinettet. Har sjekka at alle ledninger og kort sitter på plass der de skal, og har også prøvd meg litt med sidedøra av, uten å merke noen forskjell.

Har ASUS Ati x800xt PE, NorthQ 400W PSU, MSI K8T Neo etellerannet hovedkort og Corsair-RAM.

Noen som har noen ideer om hva dette kan være og hvordan jeg kan få fiksa det?

EDIT: Glem det om at det bare skjer i spilling, nå skjedde det jaggu igjen. Mens jeg satt og leste på forumet her på hw.no. Kan se ut som at maskina rett og slett kutter alle signaler ut til eksterne enheter, ettersom bildet fryser, musa slukner, lyset på webkamera og usb-dongle forsvinner og lyden blir borte på et blunk. Kan det være et PSU-problem?

Endret av qez
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Det kan være du er utsatt for virus :hmm:

Jeg hadde et problem som lignet da jeg var på et LAN. Eneste utvei var å formatere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Dette kan absolutt være et PSU-problem. Strømmen forsvinner kanskje fordi PSUen din blir overopphetet. Det tar derfor litt tid før den blir for varm, så det er derfor det tar ca 1 time før PC går av.

Prøv og kjenn om PSUen er for varm.

Garantien har du jo for å bruke :thumbup:

Lenke til kommentar

Problemet er løst.

Hadde en mistanke om at minnet kunne ha noe med saken å gjøre, siden den trengte å skrus helt av. Varme var utelukket, da ingen av komponentene var unormalt varme. Åpna kabinettet, støvsugde inni og bytta plass på RAM-brikkene. Nå fungerer alt brillefint :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...