wannabe nerd Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 En kamerat skal kjøpe pc og jeg har smekkett opp dette oppsettet for ham i full fart: https://prisguiden.no/vis_handlevog...?waggon_id=3913 Grafikkortet er det mest tvil om og kabinettet skal han få velge selv så det trengs ikke å tas med i beregningen. Psu på 350W skulle holde? På grafikkfronten tenkte jeg på SLI med ett rått kort. Råere enn det i handlekurva iallefall, hvis det er mulig? Slik at man har mulighet til å kjøpe til ett like rått et seinere, som det sikkert blir behov for. Men det skal være stillegående... Noen forslag til løsning og hvilket grafikkort? Han vil helst bruke ca 10 - 11000 på den inklusive skjerm og hele pakka. Vet ikke om det holder jeg, men takker for all hjelp Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Så veldig fint ut, men bytt til TwinMos Speed Premium BH-5, da kan han klokke litt mens minnet vil følge etter. Ellers så kan du og gå får en "Venice" versjon av CPU, som klokker en del lengre på stock volt et X800XL kort vil heller kanskje ikke gjøre noe..? Da må du nok ofre andre plasser, men du vil få en PC som varer lengre.. Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Skal du ha stille system kan du vurdere de vifteløse 6600GT-kortene til Gigabyte. Jf. prisguiden. Det kan selvfølgelig diskuteres om dette (til ca. 1750,-) er verdt å satse på framfor et X800XL-kort til ca. 2500,-, men det er en annen sak. Det blir i alle fall lydløst, og med mulighet for SLI. Lenke til kommentar
wannabe nerd Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 (endret) Takker (se handlevogn for det nye oppsettet) Radeon X800XL høres bra ut, men hvordan blir ytelsen til denne kontra to 6600GT kort, eller 6800GT? Blir sikkert ikke mye klokking, men det er en mulighet... uten å ha søkt noe særlig på det: Kan "venice" klokkes slik at det er en fordel i forhold til Athlon 64 3200+ ''Winchester''? Jeg tenker sik at det ikke skal bli behov for noen veldig støyende vifte og at det skal være stabilt niok til at man ikke får noen problemer med det i framtiden... EDIT: det går vel ikke å sette to radeon kort i SLI?? Endret 23. mai 2005 av wannabe nerd Lenke til kommentar
radier999 Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 ville bytte ut hdd'en med en samsung da disse er mye stillere etter det jeg har lest og erfart Lenke til kommentar
radier999 Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 ville bytte ut hdd'en med en samsung da disse er mye stillere etter det jeg har lest og erfart ellers ser det ganske bra ut Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Radeon X800XL høres bra ut, men hvordan blir ytelsen til denne kontra to 6600GT kort, eller 6800GT? Blir sikkert ikke mye klokking, men det er en mulighet... uten å ha søkt noe særlig på det: Kan "venice" klokkes slik at det er en fordel i forhold til Athlon 64 3200+ ''Winchester''? Jeg tenker sik at det ikke skal bli behov for noen veldig støyende vifte og at det skal være stabilt niok til at man ikke får noen problemer med det i framtiden... EDIT: det går vel ikke å sette to radeon kort i SLI?? 1. X800XL yter omtrent som 6800GT, og er billigere. Du skal ikke tenke på å kjøpe to 6600GT-kort; det er ingen særlig vits. (Det yter omtrent som ett 6800GT-kort.) 2. Venice-prosessorer klokker bedre enn Winchester. 3. Nei, det er bare Nvidia-kort som funker i SLI. Når det gjelder SLI, kan det være lurt å kjøpe ett ort først, for så å vurdere behovet for ett til etter hvert... Lenke til kommentar
wannabe nerd Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 La til "venice" og Speed premium rammen jeg fikk anbefalt. Holder meg til seagate, har en selv og synes den duger veldig bra Takker igjen for all hjelp, ser ut til at kisen får seg pc likevel Ingen siste invendinger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå