bcorny Skrevet 23. november 2001 Del Skrevet 23. november 2001 Har problemer med maskinen min, får ikke startet den opp(fungerer enkelte ganger). Det som skjer er at rett før windows starter opp så går maskinen i lås og følgende melding dukker opp: Windows protection error. Please restart your computer.... Hva tyder dette på? Meldingen kommer ikke opp når jeg kjører med safe mode, heller ikke hvis jeg går rett til dos ved oppstart. Har hovedkortet blitt kaputt? Eller er det bare windows som roter... Hovedkortet er foressten MSI pro (socket A), CPU: 1,4Ghz AMD + 256DDR Apacer RAM. [ Denne Melding var redigert av: bcorny på 2001-11-23 12:02 ] [ Denne Melding var redigert av: bcorny på 2001-11-23 15:17 ] Lenke til kommentar
tvika Skrevet 23. november 2001 Del Skrevet 23. november 2001 Går ut i fra at den ikke alltid har vært slik. Hva gjorde du FØR du fikk dette problemet? Installerte noe hardware eller software. Oppdatert drivere? __ TV Lenke til kommentar
bcorny Skrevet 23. november 2001 Forfatter Del Skrevet 23. november 2001 Har ikke oppdatert noe drivere på en stund... Men jeg har hatt noe problemer med norton antivirus og brennerprogram en liten stund før dette skjedde... Lenke til kommentar
tvika Skrevet 23. november 2001 Del Skrevet 23. november 2001 Start maskinen i sikker modus og prøv: Prøv å dissabla NAV eventuelt avinstallere den. Samme kan du gjøre med brennerprogrammet (hvis det starter automatisk). Du kan også prøve å koble ut brenneren i enhetsbehandleren ev. koble brenneren fra fysisk. Sjekk msconfig og stopp alle oppstartsprogrammene, prøv så en etter en og se om det er noen av disse som lager krøll. Jeg fikk samme feil da jeg hadde installert ny HD, men ikke formatert den (bare partisjonert disken). Måtte starte i sikker modus og formatere før maskinen ville starte skikkelig. Så det kan være hardware feil - f.eks brenneren. __ TV Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå