SacrefiZer Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Hei. Jeg har satt opp ei sie med bakgrunns-musikk, men for hver gang jeg bytter side så starter sangen på nytt.. er det en mulighet for å få det til å spille ferdig og så begynne på nytt evt.? Bruker dette for å åpne sangen: <embed width="1" height="1" src="LINK TIL SANGEN.mp3"> Mvh. SacrefiZer Lenke til kommentar
olear Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Eneste mulighet er å åpne scriptet i et eget vindu første gangen noen er på siden, da vil musikken spille uavhengig av hva brukeren gjør på siden. BTW: Musikk på en websiden er ikke noe jeg vil anbefale. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Hvis du absolutt MÅ ha musikk på siden, lag en flash-applet isteden, slik at brukeren kan slå av musikken hvis han ønsker. Tror ikke det du spør om er mulig med mindre du bruker frames, noe jeg DEFINITIVT ikke vil anbefale. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Legg den inn i en frame som ikke vises. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) Jeg vil også anbefale at du dropper det. Dessuten, hva i h* har dette med PHP å gjøre? Hvis du absolutt vil ødelegge surfeopplevelsen til dine besøkende kan du legge lyden i en frame, men jeg fraråder det på det sterkeste. Ikke bli som vg! Man har Winamp til å spille lyd i, og Opera/FF til å surfe med! Endret 21. mai 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
SacrefiZer Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Til dere som vil at jeg skal droppe musikken, så kan jeg si, jeg er enig, men det er ikke min side, jeg lager for et band som vil ha det... Tror jeg prøver det med en frames som ikke vises jeg... Mvh. SacrefiZer Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Hva med et pop-upvindu som åpnes? Trenger ikke være mer enn 10x10 piksler, og følgelig kan man bare lukke vinduet for å stoppe musikken. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 *elske på Operas popupkiller* Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Vil bare si at det er tåpelig av dere som sier han skal droppe musikk på siden. Det er ikke noe svar på det han spør om og det må være opptil han selv om det skal være musikk der eller ikke. Svar heller på det folk spør om så får dere heller være uenig inni dere selv. Til slutt vil jeg bare si at ideen med musikk i bakgrunn på ei band side synes jeg er flott. Og svar til det du spør om. Tror også du må lage en frames for å få dette til. Men det klarer du sikkert Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Samme hvilken metode du bruker for det - frames, flash, pop-up eller embed - ville jeg laget en funksjon for å stoppe det òg. Et pop-up vindu er jo bare å lukke, men da er jo faren for at det blir luket ut av pop-up-stoppere der. Skal du ha en frame med det, bør du ha en f.eks JS-fuknsjon i en eller annet frame med mulighet for å stoppe musikken; ikke alle er like begeistret for bakgrunnsmusikk på www. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Samme hvilken metode du bruker for det - frames, flash, pop-up eller embed - ville jeg laget en funksjon for å stoppe det òg. Et pop-up vindu er jo bare å lukke, men da er jo faren for at det blir luket ut av pop-up-stoppere der. Skal du ha en frame med det, bør du ha en f.eks JS-fuknsjon i en eller annet frame med mulighet for å stoppe musikken; ikke alle er like begeistret for bakgrunnsmusikk på www. Rettelse: FÅ er glad i lyd på W3. W3 er for å lese tekst og bilder, ikke for at det skal komme masse jalla vg-dritt Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Rettelse: FÅ er glad i lyd på W3. W3 er for å lese tekst og bilder, ikke for at det skal komme masse jalla vg-dritt Okey da, er selv blandt dem så. Men det virker ikke alltid sånn, når det stadig dukker opp f.eks flash-baserte, interaktive sider, med lyd- og animasjonseffekter. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 please no music on W3. Noen som er enige hvertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå