1homie Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Flere har tatt opp problemet med at viften starter selv når det ikke er behov for den, og på den måten skaper irriterende og unødig bråk. Viften på 1557 burde startet ved høyere temperatur. For å finne løsning på dette problemet prøvde jeg SpeedFan som skal kunne måle temperaturer til prosessor, harddisk og skjermkort på laptoper og så kan du stille inn til hvilken temperatur viften skal skru seg på. Problemet er, programmet måler bare harddisk temp. Noen som vet hvilke innstillinger man skal gjøre i programmet for å få den til å funke med 1557, eller anbefale et annet program, eller en annen løsning på vifteproblemet? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Eg la inn speedswithxp eller noke lignende, det fikk cpu'n til og bruke speedstep sjølv når den gjikk på 220v. Det var på G556 maskin, det gjorde den lydlaus. Hugsar ikkje heilt kva navn programmet hadde, men det veit sikkert noken andre. Lenke til kommentar
gc_beast Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) Her er en link til programmet: http://www.diefer.de/speedswitchxp/ btw: weeee 100 poster!! -Simon Endret 21. mai 2005 av gc_beast Lenke til kommentar
gnikk Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 speedswitch fungerer glimrende på 1557-maskiner. blr praktisk talt lydløse :!: Lenke til kommentar
1homie Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Speedswitch er da ikke noe løsning. Har brukt det selv og det er ikke noe poeng fordi prosessoren min går lavt allerede. Og uansett synes det er tåpelig at jeg har 2 Ghz maskin som må kjøre konstant på 600 Mhz. Poenget er at vifta slår seg på når maskinen ikke er særlig varm en gang. Den burde slått seg på ved høyere temperaturer. Hvordan kan jeg kontrellere vifta på 1557? Lenke til kommentar
1homie Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Speedswitch er da ikke noe løsning. Har brukt det selv og det er ikke noe poeng fordi prosessoren min går lavt allerede. Og uansett synes det er tåpelig at jeg har 2 Ghz maskin som må kjøre konstant på 600 Mhz. Poenget er at vifta slår seg på når maskinen ikke er særlig varm en gang. Den burde slått seg på ved høyere temperaturer. Hvordan kan jeg kontrellere vifta på 1557? Lenke til kommentar
gnikk Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 poenget med speedswitch er ikke at maskinen skal gå på 600 hele tiden. poenget er at den skal gå slik det trengs. det som er tåpelig er å ha en maskin som durer på 2 ghz når du kun surfer på internett. da vil naturligvis viften også gå. Lenke til kommentar
1homie Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 poenget med speedswitch er ikke at maskinen skal gå på 600 hele tiden. poenget er at den skal gå slik det trengs. det som er tåpelig er å ha en maskin som durer på 2 ghz når du kun surfer på internett. da vil naturligvis viften også gå. Jeg forstår da dette. La meg sitere meg selv: "Speedswitch er da ikke noe løsning. Har brukt det selv og det er ikke noe poeng fordi prosessoren min går lavt allerede. Og uansett synes det er tåpelig at jeg har 2 Ghz maskin som må kjøre konstant på 600 Mhz. Poenget er at vifta slår seg på når maskinen ikke er særlig varm en gang. Den burde slått seg på ved høyere temperaturer. Hvordan kan jeg kontrollere vifta på 1557? " Det du snakker om er Pentium M prosessorens system som kalles SpeedStep. SPeedswitch er et program som man kan bruke til å sette strøminnstillingene til f.eks MAX BATTERY selv om maskinen er plugget inn for å forsikre om at maskinen ikke går høyere enn 600 Mhz. Man kan også sette inn andre innstillinger. Men programmet har jeg prøvd og det har ingenting med å styre viften, som går SELV OM maskinen kjører på minimale 600 Mhz. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) jeg bruker et program tilnærmet speedfan på min dell500m, har samme "problemet", jeg lar heller cpu nå 50 grader før vifta slår seg på = garantert stille du kan jo prøve om dette programmet kan kjøres på din maskin: http://www.diefer.de/i8kfan/index.html Endret 22. mai 2005 av modellmakt Lenke til kommentar
1homie Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 Takk for forslaget. Det funket ikke, funker nok bare for Dell. Lenke til kommentar
skibum Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Hei Har også en tundra 1557k fra psdata, og jeg synes viften går tilnærmet konstant på den. Har du funnet noe svar på det du leter etter? Mulig maskinen går i retur hvis dette problemet ikke ordner seg.... Takker for svar Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Det finnes ingen "fanware" / software for øyeblikket som er kompatibel med / finner / detekterer viftene og kontrollene for viftene på Aopen sin 155x-serie for øyeblikket. Tviler på at det kommer, og tviler på at Aopen snur om og ser på det som er "problem", akkuratt som de ikke ser på det faktum at de bruker verdens mest uholdbare DVD-brenner-drev (SDW-082) som noe registrert "problem" heller. Synd, men sant. 1557-1559 ville vært super-bærbare hvis de hadde tatt disse to problemene alvorlig og byttet ut de to løsningene med noe som funket 500% bedre og kanskje kostet 2-300 kr ekstra, ville gladelig betalt det da. Lenke til kommentar
skibum Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Hei Fant denne i min søken, kanskje denne funker for deg? : http://www.pbus-167.com/chc.htm Lenke til kommentar
Selle Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Har selv 1557 og bruker centrino hardware control. Jeg liker dette programmet bedre enn speedswitch siden du kan justere mannuelt hvor mye som skall til for at prossesoren skall klokke seg opp når den står på dynamic switching. Du kan også regulere hvor mye volt den skall få, og automatisk ned klokking av skjermkort hved idle centrino hardware control Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå