endrebjo Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Dødmannskapp (Mercury sviver fint uten) Fiks dødmannsknopen og bruk den!! Du aner ikke hvor takknemlig du bli hvis uhellet er ute og du bruker den. Eller hvor utrolig surt og farlig det er hvis du ikke har den på og uhellet skjer. Jeg har selv vært med på en ulykke der en kamerat av meg ikke brukte dødmannsknopen. Det var en 14" med 30 hk (hans båte), og kameraten min skulle ha det litt gøy. Plutselig holdt båten på å kantre (skarp sving + bølge) og vi ble kastet uti begge to. Du aner ikke hvordan det er å ligge i vannet der og se at båten kjører mot land og farer inn i steinene der. At motoren går uten skal ikke forekomme. Skjekk om ledningene står skikkelig7korrekt i, eller finn ut om knappen faktisk er gåen. Forleden dag måtte jeg kjøpe ny til min egen motor, enten original 400 kr eller uoriginal 150 kr. Jeg endte opp med den uoriginale. Det er en sinnsykt billig forsikring. Lenke til kommentar
lloydsb Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Har en gammal mercury 45hk, men har ikke noe brannslukningsaperat Her forleden dag begynte den å røyke så måtte jeg slepes til kajen av en kompis, var litt skummelt. trodde den skulle ta fyr hehe...ikke morro det.! føler meg litt mer tryggere med det selv om motoren er i perfekt stand.! Lenke til kommentar
Selle Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 ALLE mercury/mercuriser/mariner jeg har sett sviver uten. Systemet fungerer slik at du legger en ring rindt en tapp som du vipper opp, drat du ut ringen stopper mororen, men det er ikke noe problem å vippe opp tappen uten å ha i ringen røykutvikling i båt er ikke kjekt. Trodde selv min onkels nyinnkjøpte, 1. år gammle Ibiza 21 stod i før og flamme på Lørdag, så fort motoren ble stoppet, ble det klart at det som så ut som røyk, var vanndamp. Motoren (Mercuicer 1.7TD, 116HK) kokte etter bare ca 10 min kjøring. Ikke kjekt Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 ALLE mercury/mercuriser/mariner jeg har sett sviver uten. Systemet fungerer slik at du legger en ring rindt en tapp som du vipper opp, drat du ut ringen stopper mororen, men det er ikke noe problem å vippe opp tappen uten å ha i ringen Jeg vil allikevel sterkt anbefale deg å bruke den. Bare et lite råd. Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Er det ikkje påbutt og bruke dømannsknapp då? meina eg har hørt om en som fikk bot for og ikkje bruke det.. eller? Lenke til kommentar
Selle Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Vet at det er smart å bruke "dingsen", men det er loven jeg er ute etter, er det ulovlig å ikke bruke dødmannskappen? Lenke til kommentar
-Petter- Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Dette har jeg i båten: - 1 åre - 12V Batteri - 12V Vannpumpe - 25L tank - Verktøy (Pluggnøkkel, skiftenøkkel, skrujern) - STARTGASS (Har fått bruk for den) - StereoAnlegg - Tau Dette har jeg alltid med meg: - Redningsvest - Dødmanns'snor - Bensin & Olje - Mobiltelefon - Ausekar i tilfelle noe skulle skje med pumpen. Lenke til kommentar
cyber370 Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Hva jeg har i båten: -Et annleg(fast montert såklart) -lanterne(fast montert såklart) -vest(på meg) mobil(på meg) -en heftig mp3 cd -et par tau på noen meter. hva er det med folk å ekstra bensin osv da? Har dere en ungdomsbåt kjører dere sikkert ikke mange hunde mil om dagen, bare få en kamerat til å taue dere(om dere har noen da?) Lenke til kommentar
Jokka1990 Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Hmm, mye jeg burde hatt med her. Tar som oftest med meg redningsvest.. Ikke noe mer.. Eller dregg.. Men glemmer tau Lenke til kommentar
sigurd90 Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 I min Gh 14 har jeg alltid med meg: -Bensinkanne 15l -Ekstra bensin -2 takts motor olje -Klut -Ekstra redningsvest -Tau -Øsekar Og på meg har jeg: -Mobiltelefon -Redningsvest -Medisin(Astma og allergi) Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 i min båt på 15 fot (selger oppga at det var en hurrycane men jeg tviler på at det er det.... så jeg vet ikke va slags det er....) har jeg alltid i: -tank -annlegg -batteri -lanterne -vest -div tau -olje og jeg har alltid med meg: -penger -mobiltelefon -damer Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 NB: husk brannslukingsapperat Påbudet i båt.! 4212717[/snapback] Under et forsøk på å stjele båten vår, ble brannslukingsaperatet i båten vår brukt til å knuse tenningslånsen, for å så bli kasta på bånn av vannet. Det var ganske surt egentlig, fordi det hadde skjedd rett før vi skulle ta den opp, så vi måtte padle den bort til der man tar den opp. det var litt tungt Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Dødmannskapp (Mercury sviver fint uten) Fiks dødmannsknopen og bruk den!! Du aner ikke hvor takknemlig du bli hvis uhellet er ute og du bruker den. Eller hvor utrolig surt og farlig det er hvis du ikke har den på og uhellet skjer. Jeg har selv vært med på en ulykke der en kamerat av meg ikke brukte dødmannsknopen. Det var en 14" med 30 hk (hans båte), og kameraten min skulle ha det litt gøy. Plutselig holdt båten på å kantre (skarp sving + bølge) og vi ble kastet uti begge to. Du aner ikke hvordan det er å ligge i vannet der og se at båten kjører mot land og farer inn i steinene der. At motoren går uten skal ikke forekomme. Skjekk om ledningene står skikkelig7korrekt i, eller finn ut om knappen faktisk er gåen. Forleden dag måtte jeg kjøpe ny til min egen motor, enten original 400 kr eller uoriginal 150 kr. Jeg endte opp med den uoriginale. Det er en sinnsykt billig forsikring. 4237807[/snapback] Er det påbudt? Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 nei det er ikke påbudt men er det så farlig å bruke den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå