Gå til innhold

10 ting du bør ha i båten-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke mye i båten:

- Bensintank 25l

- Tau

- Får snart en slik padleåre som er til gummibåter :thumbup:

Ting jeg har med:

- Flytevest

- Dømannsknop

- Hodet ;)

*En som skulle skvette vann på en annen her idag som krasja i ham å fikk hull i båten, mens han som sto stille fikk en liten ripe. Hodet, alså til å kjøre skikkeli. :wallbash:

- Mobiltelefon(med strøm) :w00t:

- Nøkler

- Penger

Lenke til kommentar
En som skulle skvette vann på en annen her idag som krasja i ham å fikk hull i båten, mens han som sto stille fikk en liten ripe. Hodet, alså til å kjøre skikkeli.

hehe.. sånn har eg drete meg ut mongen gonga :!: men båten e like heil enda, verst var det då det so en del jente og såg på og båten skaut fart og eg holt på og dette utav uten dømann :blush:

Lenke til kommentar

Dette er med i båten:

Bensintank MED bensin på 23l

Motor

Lommelykt

Fastmontert lanterne

Årer

-------------------------

Dette er ganske mye mer en jeg pleier å ha... Jeg pleier å ha motor og bensin, men siden denne motoren liker å ta seg en pause her og der så har jeg begynt og ta med meg årer...

Lenke til kommentar
En som skulle skvette vann på en annen her idag som krasja i ham å fikk hull i båten, mens han som sto stille fikk en liten ripe. Hodet, alså til å kjøre skikkeli.

hehe.. sånn har eg drete meg ut mongen gonga :!: men båten e like heil enda, verst var det då det so en del jente og såg på og båten skaut fart og eg holt på og dette utav uten dømann :blush:

:nei:

Jeg liker ikke å ha sånne som deg på sjøen.

Jeg kjenner en som ble påkjørt og fikk et svææært hull i siden på båten pga. slik kjøring. Villmannen måtte heldigvis betale for skaden, men det kunne også gått mye verre. Jeg tror båten faktisk var halvveis på vei opp på offerets båt, da kunne det gått galt.

Dessuten har du selv opplevd at det har lett for å gå galt, men uten å ta særlig læring av det (virker det som).

:hrm:

Lenke til kommentar

Det va jo ikkje villkjøring då, skulle bare ta propellen opp og sprute litt :innocent: kenn som ikkje har prøvd det..

Til Vanlig kjøre eg heilt vanlig, og e ekstremt redd for og få ei ripe i den strøkne båten :p

huska der va en gong en som kjørte i meg med stor fart, for det at han hadde bare to blad på propellen som var "normale" det andre var bøyd og hadde inga virknig, då han skulle bakke skjedde det nesten ingen ting og han for inni bauen min, eg fikk heldig hvis ikkje noke skade i lakken, men han fikk høyre det :realmad: og ei skjeiv fenderlist..

Heilt enig med deg!l Lika ikkje og ha sånne galinga på sjøen..

Lenke til kommentar

nei og nei :nei:

Husker en gang når eg var rundt 11 år så hadde jeg en gummibåt med 6HK, den motoren varte ikke lenge.. Det var en vakker dag utepå sjøen helt til en galning ( venn av meg) kjørte OVER gummibåten min og traff motoren så hele dekselet føk på sjøen, :cry: Men heldigvis erstattet han motoren

Lenke til kommentar
Det va jo ikkje villkjøring då, skulle bare ta propellen opp og sprute litt :innocent: kenn som ikkje har prøvd det..

Til Vanlig kjøre eg heilt vanlig, og e ekstremt redd for og få ei ripe i den strøkne båten :p

Det jeg har sett av skvetting av vann er folk som kjører parallell med en annen båt, legger styret hardt over til ene siden og fort tilbake til andre siden slik at båten krenger og smeller ned i vannet med et påfølgende sprut mot den andre båten.

Det er ikke forsvarlig kjøring. :nei:

Forresten, hvordan greide du å nesten falle uti når du bare skulle sitte å gasse? Stod du og løftet motoren ut av vannet? :ermm:

Lenke til kommentar

Ja! båten låg i ro! so skulle eg lføte motoren opp og sette den igri og gje gass..du kan tenke deg ka so skjer, du får en stor sprut.. teit gjort :p

Men no må vi holde oss til topic her, hvis vi skal snakke sånn får vi heller lage en ny tråd om flausene våras..

Lenke til kommentar

Har en gammel Askeladden 13 fot, med ny mercury 10 (15).

det jeg pleier å ha med er:

Årer

Diverse tauverk, forskjellige lengder osv

Dregg

Ausekar

Nøkler

Mobiltelefon

Redningsvest

Noe verktøy som følgte med motoren.

Klut og svamp (hater den lille vanndammen som blir igjenn i øsebrønnen etter at karet ikke får tak i mer)

Ting jeg burde hatt med som aldrig er med:

Dødmannskapp (Mercury sviver fint uten)

Lommelykt

Ekstra olje og bensin

Noe mer verktøy

Når det kommer til VHF, kunne jeg godt tenkt meg å hatt en bærbar. mobiltelefoner fungerer dårlig til sjøs.

Er det forresten noen regler om dødmannskappen? er det påbundt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...