Even89 Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 10 småting du bør ha i båten (ikke store båter, ungdomsbåter osv ): - Klut - Søkelys/lommelykt - Tau, 2-3 stk - Ekstratank - olje - Puter - Bensin - Ladet batteri - En liten pose verktøy - Fendere Noen andre tips om hva som er verdt å ha i båten sin? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 ausekar redningsvest VHF\UHF Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 mobiltelefon! kniv padleåre, sånn som følge med gummibåtane som du kjøpe på brio Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 ausekarredningsvest VHF\UHF Vhf? seriøst? i en liten åpen ungdomsbåt trenge du ikkje vhf, og for og i det heile tatt bruke en sånn må du vere over 16 og og har "vhf lappen" og du har lytte plikt uannsett når den er med i båten.. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 ausekarredningsvest VHF\UHF Vhf? seriøst? i en liten åpen ungdomsbåt trenge du ikkje vhf, og for og i det heile tatt bruke en sånn må du vere over 16 og og har "vhf lappen" og du har lytte plikt uannsett når den er med i båten.. Vet ikke hva du trenger av "lapper" og slike ting til vhf, men har du ungdomsbåt, så er den sikkert større enn en Buster 9 fots jolle med 9,9hk Tohatsu. Har ikke båt selv, men tenkte det kanskje kunne være greit med noe sikkerhet i tilfelle motoren bryten sammen hvis du er på ferietur med kona og mobilen ikke har dekning. lytteplikt og lytteplikt fru blom...du kan har den på, og stå ute og fiske uten at noen kommer og arresterer deg vil jeg tro. Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 har sjøl tatt "vhf lappen" so eg veit ka eg snakka om.. lytteplikt og lytteplikt fru blom...du kan har den på, og stå ute og fiske uten at noen kommer og arresterer deg vil jeg tro. akurat den skal vere på heile tida når du er i båten.. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 - Redningsvest (helt på) - Tau - Dregg - Liten boks med verktøy - Mobiltelefon - Svamp/klut - Øsekar - Bensin/olje (ekstra) - Vann - Årer - Gjerne noe å stake med Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 - Penger (til å snope) - Varme kle - Dømannsknop - Motor o.s.v. Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Det viktigste: Damer ØL Du burde ikke kjøre med promille. :!: Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Ikke fyllekjøre nei. Men er man på vannet så er båten for det meste i ro inntil en brygge eller holme. Glemte noen ting til: - Cd-spiller - DeLillos album - Postgirobygget Album - Jokke Album Lenke til kommentar
Even89 Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Det viktigste: Damer ØL Øl jah Men oj, er ikke grensen for det 18 da?, vi snakker jo ungdomsbåter her Men det er vel ingen som må vite Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Seriøst, hvor mye dritt skal dere ha med dere egentlig? Her snakker vi gjerne en 13-14 foter med årer, mobil, puter, damer, cd-spiller, VHF, varme klær, øl, postgiorbygget, jokke album og mye annet dritt. Vedde på at båten deres synker fordi dere skal ha med dere så mye. Enkelt og greit: Det jeg tar med, er: Årer, (ligger i båten hele tiden), mobil og ause kar. Trenger ikke mer en det. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Stereoanlegg Mobil (Må ringe når det går skeis, ikke hvis ) ekstra bensin Redningsvest (ingen bøter her nei) badetøy/snorkel og maske kanskje :/, da er det også lurt med håndkle kajakk (alltid kjekt med en på slep når man stikker til andre med kajakk) kart lommebok (VISA) det var åtte de to siste er det bare å finne på =) Det er stort sett det som det er plass til i baljen min Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (...) mobil og ause kar. Hva skal du med et kar ? Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) Lanterne(hvis det ikke er montert) Årer Litt verktøy Olje Ekstra kanne med bensin Tau Vest Mobiltelefon Ausekar Endret 21. mai 2005 av Vågebu Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) Hva jeg har i båten fast (10 fot m/ 15 hk): - Hovedbensinkanne (12 l) - Ekstrabensinkanne (3 eller 5 l) - Ekstra olje (en dæsj) - En bitteliten boks med verktøy (skrujern, pluggverktøy, skiftenøkkel, tang, ståltråd ol) - Ekstra tennplugg, propellsplint og startsnor - Årer (sammenleggbare til gummibåt) - 3 tau (1,5m 2m og 4m) - 3 kg dregg m/ 3m tau - Øsekar - Svamp - Klut Har med meg: - Mobiltelefon - Flytevest Ikke for mye, ikke for lite. Endret 21. mai 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Ett skikkelig anlegg er vel ett must have! Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 hmmm no fikk eg og lyst og skrive ka eg har i båten.. * Bensinkanne 12 L * Reservekanne 5 L * Olje * To eksra tau (et kort og et longt) * Padle Åre * Åre gafla (veit ikkje ka eg skal me dei) * Verktøy sett som følgte med motoren * Fastnøkkel 10, 12, og 16mm * Elektrikker teip (Blå) * Cola og kjeks pakke (skulle ete det en gong) * Ekstra rednigsvest (hvis eg har med nokenl som ikkje har vest, so kan ikkje eg få noke bot ) * Lomme lykt * Lomme kniv * Ekstra Dødmannsknapp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå