Gå til innhold

X-Box 360 er kraftigere enn PS3

Anbefalte innlegg

@Niskivara

Ok. Da er vi av en helt annen oppfatning. Hvis en spillutvikler skryter en konsoll opp i skyene, er det fordi spill de produserer kun vil komme ut på den maskinen. Lite troverdig kilde du refererer til.

Hvis en som er ANSATT AV MICROSOFT FOR Å SKRYTE OM XBOX OG XBO360 sier noe, så stoler du mer på ham en på en på 4 forskjellige utviklere, hvorav 3(Factor 5, Bioware, Epic) har jobber på både Xbox360 og Ps3, 2(Epic og Bioware) har vært så godt som Xbox-eksklusive denne generasjonen, og i alle fall 1(Factor 5) har tidligere vært dønn ærlig om motstandernes sterke side tidligere(Factor 5 skrøt masse av Xboxen mens de jobbet eksklusivt på GCN).

Rart, synes nå jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
@Niskivara

Ok. Da er vi av en helt annen oppfatning. Hvis en spillutvikler skryter en konsoll opp i skyene, er det fordi spill de produserer kun vil komme ut på den maskinen. Lite troverdig kilde du refererer til.

Nok en påstand?

Kan påstå selv at utviklerene velger en konsoll utifra hvor kraftig den konsollen er og hvor gunstig det er for deres selskap å utvikle for den konsollen. ;)

Påstander er koselige ting d. Subjektive og dårlig begrunnede også.

Lenke til kommentar
@Niskivara

Men hvis konsollskaperen skryter av sin konsoll er det troverdig? (IGN artikkelen)

Lenke til kommentar

Som sagt, jeg tar alt med en klype salt samme hva som blir sagt, og hvor det kommer fra. Det er mye hype ute å går som ikke biter på meg. Seff PS3 har en klar fordel i og med at den kommer såpass sent etter X360, men forskjellen vil være minimal uansett.

Lenke til kommentar

Uansett....

Jeg tror ikke kraften kommer til å spille noen rolle neste generasjon.

Den eneste grunnen til at det er så mye stress om det er at en god del Xboxfans denne generasjon valgte konsollen fordi den var kraftigst, og disse fansene har ikke lyst til å innse at Xbox360 ikke kommer til å ha samme posisjon.

Personlig tror jeg ikke det kommer til å bli noe problem for Microsoft, siden de ser ut til å være enda flinkere til å skaffe eksklusive spill til 360 en de var til Xbox1.

Så... selvom kanskje en god del hardcore Xboxfans kommer til å hoppe over til Ps3 på grunn av kraften, er disse en svært liten og ubetydlig del av spillmarkedet, og hvis Microsoft greier å kapre litt mer av mainstreammarkedet, vil de få langt større anndel enn de hadde denne generasjonen.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar

JIPPI!!! JEG FANT DET ENDELIGE BEVISET PÅ AT PS3 ER KRAFTIGST!!!

And Allard, Xbox’s guru, says he feels good about the 360 having seen what the PS3 has to offer.

“Absolutely. Absolutely. Even more comfortable,” Allard told Canadian reporters at E3, before taking a stab at Sony. “I’m astounded by their lack of focus on software and services. They very very much are focused on hardware.

“And I’m fascinated honestly by all of the connection points. It take this, it takes that, it takes the other things. It’s got all these USB things, it’s got gigabit, ethernet. I just looked at it and said ‘Boy. Every decision I was trying to make was make the product simpler.’ And the complexity of that product is just off the charts.

The other thing I was trying to do was make it cheaper. And they added a lot of cost. It’s an interesting strategy, because this last generation they definitely had us both on cost and simplicity in their design.”

Despite such surprise, Allard said Sony “did exactly what we thought they were going to do.”

“In a way I guess it’s good as a competitor, that they really haven’t paid attention to the things that we’ve done so well in. The two things that I would say we’ve provided the most leadership in the industry is great developer support through great software and tools and great support in online and great leadership with (Xbox) Live. And they didn’t respond to either of those.

Which is just really surprising to me that they spent so much time on the hardware specs. Because at the end of the day that’s not what it’s about. It’s about all of those things in concert.”

“It’s also interesting that they didn’t talk about the Walkman of the 21st century much,” Allard added, referring to the handheld PSP which hardly rated a mention at the Sony event.

Both Sony and Microsoft boasted they have the most powerful console. Sony seems to have a clear edge in specs, but Allard says it’s more about looking at the platform as a whole than comparing numbers.

Part of it is the hardware, but the hardware is no good if you don’t have the software to unlock it . . . And then you need the online service as well. It’s those three things that are going to add up.”

And he cautioned against making instant evaluations on graphics shown at one news conference.

The broader point is it’s not about visual fidelity. It can’t be because we’re reaching the point now where the bottleneck is not the hardware. Xbox is capable of creating better-looking games. Publishers aren’t funding the art required to create better-looking games.”

ET INTERVJU MED J ALLARD HVOR HAN SNAKKER OM AT SOFTWARE ER VIKTIGST, OG HAN SIER IKKE EN ENESTE GANG AT XBOX360 ER KRAFTIGST!!!

BEDRE BEVIS VIL ALDRI EKSISTERE!!!

:laugh::laugh::laugh:

Lenke til kommentar
Uansett....

Jeg tror ikke kraften kommer til å spille noen rolle neste generasjon.

Den eneste grunnen til at det er så mye stress om det er at en god del Xboxfans denne generasjon valgte konsollen fordi den var kraftigst, og disse fansene har ikke lyst til å innse at Xbox360 ikke kommer til å ha samme posisjon.

Personlig tror jeg ikke det kommer til å bli noe problem for Microsoft, siden de ser ut til å være enda flinkere til å skaffe eksklusive spill til 360 en de var til Xbox1.

Så... selvom kanskje en god del hardcore Xboxfans kommer til å hoppe over til Ps3 på grunn av kraften, er disse en svært liten og ubetydlig del av spillmarkedet, og hvis Microsoft greier å kapre litt mer av mainstreammarkedet, vil de få langt større anndel enn de hadde denne generasjonen.

FEIL!

Folk flest kjøpte Xbox først og fremst pga innebygd harddisk, spillene selvfølgelig, og alle mulighetene den fikk etter å modde den. Selve moddingen har MS tatt lærdom av, da man vil få alle de mulighetene++ på X360 uten å måtte chippe den først.

Xbox solgte rimelig bra til å være en nykommer på spillmarkedet. Nå kommer neste ledd i fasen(X360) som vil selge enda bedre.

Alt det andre høres ut som rein ønsketenking fra din side.

Endret av Tiger4
Lenke til kommentar
JIPPI!!! JEG FANT DET ENDELIGE BEVISET PÅ AT PS3 ER KRAFTIGST!!!

ET INTERVJU MED J ALLARD HVOR HAN SNAKKER OM AT SOFTWARE ER VIKTIGST, OG HAN SIER IKKE EN ENESTE GANG AT XBOX360 ER KRAFTIGST!!!

BEDRE BEVIS VIL ALDRI EKSISTERE!!!

:laugh::laugh::laugh:

Og dette beviser hva da?

For det første må vi vente til begge maskinene er lansert og der er spill som kan testes.

For det andre er det temmelig opplagt at begge maskinene blir veldig bra.

For det tredje er det tvilsomt at det er grafikken som avgjør hva som skjer i denne neste generasjonen.

Lenke til kommentar

Denne diskusjonen sklir mer og mer ut.

Uansett er det få som kan komme med skikkelige argumenter da det ikke er kommet noen spill ut til disse konsollene enda. Slik jeg har forstått det er PS3 kraftigere enn Xbox 360 på papiret, men dette sier veldig lite. I tillegg til at det er totalt uinteressant emne. Om en konsoll er kraftigere betyr dette nødvendigvis ikke at alle spillene på denne konsollen får bedre grafikk enn på den andre. Hvor bra grafikk og slikt blir er helt og fullt opp til utvikleren. Om de har lyst så kan de godt lage et spill med god dammel nes-grafikk.

Dessuten er det for meg irellevant, hvilken konsoll som har best grafikk da dette ikke har noe å si for hvor bra spillet er. Dette styres ofte av gameplay og elementer i spillet. Jeg ville faktisk gå så langt til å si at i en del tilfeller ødelegger dette evige jaget for best grafikk for spillet ved at utviklerne bare konsentrerer seg på å få best grafikk isteden for å tenkte mer på gameplay.

Lenke til kommentar
FEIL!

Folk flest kjøpte Xbox først og fremst pga innebygd harddisk, spillene selvfølgelig, og alle mulighetene den fikk etter å modde den. Selve moddingen har MS tatt lærdom av, da man vil få alle de mulighetene++ på X360 uten å måtte chippe den først. .

Ehm.. De fleste jeg kjenner med Xbox kjøpte den for de ikke tålte synet av grafikken på PS2!

Og de som kjøpte Xbox fremfor PS2 pga spillene gjor nå en stor blemmert... PS2 har jo mange flere topptitler enn Xbox.. Hva annet har de bortsett fra Halo, Forza, Fable og ett par til jeg ikke husker navnet på...

Kanksje noen kjøpte Xbox pga moddemulighetene.. Men det var ikke for å få flere muligheter, men å få spille piratspill!

Lenke til kommentar
FEIL!

Folk flest kjøpte Xbox først og fremst pga innebygd harddisk, spillene selvfølgelig, og alle mulighetene den fikk etter å modde den. Selve moddingen har MS tatt lærdom av, da man vil få alle de mulighetene++ på X360 uten å måtte chippe den først. .

de som kjøpte Xbox fremfor PS2 pga spillene gjor nå en stor blemmert... PS2 har jo mange flere topptitler enn Xbox.. Hva annet har de bortsett fra Halo, Forza, Fable og ett par til jeg ikke husker navnet på...

Jaja, da får jeg ta meg av de TO andre spilla du ikke husker navnet på da :

Halo

Halo 2

StarWars: Knights Of The Old Republic

Project Gotham Racing 2

Ninja Gaiden

Panzer Dragoon Orta

Crimson Skies: High Road to Revenge

Brothers in Arms: Road to Hill 30

Doom 3

Half Life 2

Shenmue II

The Chronicles of Riddick: Escape From Butcher Bay

Rallisport Challenge

Rallisport Challenge 2

Top Spin

Max Payne 2: The Fall of Max Payne

Og dette er bare toppen av isfjellet..

Som du sikkert skjønner er dine uttalelser uvitende, og bærer kanskje alt for stort preg av ps2fanboyism..

Lenke til kommentar
[iC,25/05/2005 : 17:50] Min gud! Du har skjønt det! Det FINNES kloke mennesker i Norge, after all! :w00t:

yeah! and guess what? your not a part of that group!

Xbox-powah!

Jeg tenkte faktisk på at jeg var en av de få i den lille boblen med folk som var litt glup når det gjelder denne (patetiske) fanboy-kill-console krigen, og at folk med meninger som dine, er på den ene siden, mens andre, med motsatt (men fortsatt like stupid) mening er på den andre, og dere er alle klar til å løpe livet av dere for å komme på fiendens side, slik at dere kan drepe hver eneste en av dem.

Men vi i vår lille boble er helt herdet fra alle deres pil-stormer av drittkasting, som farer over den ildrøde himmelen, og treffer et par hundre på den andre siden, for så å motta en like stor pil-storm av akkurat samme (meningsløse) drittkasting, helt uten argumenter, men av blinde meninger.

Konsollene kommer ikke ut på lenge, og dere er allerede stridsklare.

Jiises. :nei:

Lenke til kommentar

Enda en må kaste mest dritt om den andre konsollen tråd!

Vel, jeg er en fornuftig ungdom med fornuftige meninger og skal uttrykke disse til alles glede!

De jeg kjenner kjøpte først og remst xbox-en pga maskinvaren. Jeg hadde selvfølgelig kjøpt en gamecube pga nintendo. Gang på gang har jeg fått slengt i fleisen at jeg burde kjøpt xbox fordi den er så mye "bedre". Jaha tenker jeg da. En konsoll er en konsoll for meg, ikke et mediasenter. Skal jeg høre på musikk, setter jeg en sang på datamaskinen min på eller kansje en god gammel vinylplate på. Dette er da et godt nok alternativ for meg. Jo, jegkan til og med sette på en sang på mp3-spilleren min.

For meg er altså spill det viktigste. Jeg foretrekker innholdsrike gode spill som har noe hjerneføde. JEg er også veldig glad i spill som kun baserer seg på å moro! Hadde jeg hatt lyst på skytespill med god grafikk hadde jeg kanshe gått for xbox, men slike spill finnes jo dog også til PC.

Playstation 2 er en glimrende konsoll. Ikke på grunn av maskinvaren, for der var jo PS2 faktisk dårligst, men på grunn av spillene. FF-serien, MGS-serien, GT-serien, Tekken-serien og mange fler. Jeg driter langt i hvordan maskinvaren ser ut. Dette er da helt likegyldig. Skal man kjøpe en konsoll, med spill man ikke liker, bare fordi den har bedre hardware?

Hva er det egentlig folk vil oppnå med slike tråder som dette her? Hva er det som får dere til å tro at dere tjener noe på dette. Hvis det hadde vist seg at xbox 360 var kraftigere enn PS3, hva hadde skjedd da? Absolutt ingen ting. Spillene hadde komt ut på den konsollen de kom, og oss fornuftige folk hadde kjøpt deretter.

Jeg er blitt fortalt at Nintendo Revolution ikke kan måle seg med de to andre konsollene. Hvordan kunne denne personen vite det. Og uansett hadde det ikke brydd meg eller noen annen i verden om Revolution ikke var like kraftig som de to andre konsollene. Vi som skal ha Revolution kommer ikke til å kjøpe denne konsollen fordi den er raskest. Vi kommer til å kjøpe den på grunn av Zelda, Mario, Metroid Prime, Resident Evil og andre geniale spillserier.

Konklusjon: Det er spillene som teller, IKKE maskinvaren!

Lenke til kommentar
Konklusjon: Det er spillene som teller, IKKE maskinvaren!

Jepp.. siterer bare det jeg skrev på side 2!

Hvor kraftig maskinene blir har absolutt ingen betydning for neste konsollkrig. Det er og vil alltid bli spillene. Nå gjentar jeg ikke dette mer... så får dere diskutere uvitende videre.
Lenke til kommentar
PS! Apropos ATI. Vet du at det var de som lagde grafikken chippen til GCN, og lager den til Revolution også?

Ikke for å pirke (who am I kidding), men Flipper (GCN chippen) var allerede ferdigstillt da ArtX ble kjøpt opp av ATi, så rent teknisk har ikke ATi hatt noe å gjøre med den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...