Specter Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Håper jeg klarer å skaffe en før jul hvis ikke, skraper vi sammen litt penger og drar til Microsoft, så spør vi pent om vi kan få en 10-20 stk ;D og 80 kontrollere, må jo ha det. Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Ja, for det er jo 120% + moms sikkert at Xbox 360 kommer til Europa samtidig som USA... Og 360 kommer og tidligst i November.. Er ikke mye som skal til før den og blir utsatt.. Ja, det er verdenslansering. Microsoft har kapasiteten til å gjøre dette og har uttalt gang på gang at hele verden skal få maskinen samtidig, og ikke slik det var med PS2 der det tok nesten et år før den kom til europa. Jaha... Så Microsoft har kapasitet til å gjøre det... Hva om ATI ikke klarer å levere nok grafikkbrikker da.. Akkurat samme problem hadde de med X800 serien.. Eller det blir leveringssvikt hos en av minneprodusentene.. Alt kan skje.. Jeg håper 360 kommer til jul, for jeg skal ha en.. Men jeg er langt ifra sikker på at 360 kommer i hele verden samtidig før jul.. Uansett hva Microsoft har sakt! Se at de har 1mill.konsoller ferdige til November.. Da havner garantert alle de i USA! Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) Men... for feinshmekkere som meg som elsker å glane på ubetydelige grafiske detaljer.... Ps3 ser hittil ut til å være kraftigere. Hvorfor? Fordi Factor 5(Som ladge Rebel Strike) sier at de valgte den over Xbox360 på grunn av kraften. Og Factor 5 kan sakene sine rent teknisk. *Lattis* Factor 5?? De har jeg aldri hørt om hah. Hvilke andre spill enn rebel strike(ikke spesielt imponerende) er det de stolt kan henvise til da? Og ja, jeg er en av de som elsker å glane på grafiske detaljer. MS har jo markedslederen ATI på laget, så X360 må jo bare bli bra. Factor 5 har holdt på siden Amigaen hvor de blant annet lagde Turrican serien. Etter det er de mest kjent for Rogue Leader serien, en serie som i alle sine utgaver har vært noe av det mest grafisk imponerende på det tidspunktet(Utenom Rebel Strike, fordi det ble rushet ut uferdig av utgiveren). De har også laget MIDI-spilleren til Gamecube maskinen, og laget software for å spille DiVX filmer in-game til både GCN og Xbox. Også ladge de de tekniske demoene til Ps3. Factor 5 er en svært liten utvikler, ikke stort mer enn 20 folk tror jeg. Kanskje mindre. Og de har aldri vært kjent for sitt gameplay. Det som alltid har gjort de store er at de er viden kjent for å være en av de teknisk beste konsoll-utviklerene. Alt de gjør er cutting-edge stuff. (Det eneste kunstneriske de er kjent for å være bra på er musikken, siden de greide å kapre Chris Huelsbeck, en av de beste og mest kjente komponistene fra Commodore 64 tiden. Han som ladge Great Giana Sisters musikken). Det ryktes at Factor 5 ennå er med å designer noen ting til Revolution maskinen(Ikke spill, men hardware eller software som skal være inni selve maskinen), slik som de var med på GCN. Og det er sannsynlig at de kommer til å bidra med lignende ting som DivX spilleren sin til alle de nye konsollene. Så jeg aner ikke hvorfor folk påstår at de bare prøver å hype sitt eget hardware når de skryter av Ps3. PS! Apropos ATI. Vet du at det var de som lagde grafikken chippen til GCN, og lager den til Revolution også? Endret 25. mai 2005 av Niskivara Lenke til kommentar
raysv Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Ja, for det er jo 120% + moms sikkert at Xbox 360 kommer til Europa samtidig som USA... Og 360 kommer og tidligst i November.. Er ikke mye som skal til før den og blir utsatt.. Ja, det er verdenslansering. Microsoft har kapasiteten til å gjøre dette og har uttalt gang på gang at hele verden skal få maskinen samtidig, og ikke slik det var med PS2 der det tok nesten et år før den kom til europa. Jaha... Så Microsoft har kapasitet til å gjøre det... Hva om ATI ikke klarer å levere nok grafikkbrikker da.. Akkurat samme problem hadde de med X800 serien.. Eller det blir leveringssvikt hos en av minneprodusentene.. Alt kan skje.. Jeg håper 360 kommer til jul, for jeg skal ha en.. Men jeg er langt ifra sikker på at 360 kommer i hele verden samtidig før jul.. Uansett hva Microsoft har sakt! Se at de har 1mill.konsoller ferdige til November.. Da havner garantert alle de i USA! Det er helt sikkert at de kommer både i USA og Europe når lanseringsdagen har er her. Det er en liten "spesifikasjons" forskjell som gjør at MS må planlegge hvor mange konsoller som skal til EU og hvor mange som skal til US. dette er NTSC og PAL. De selger ikke sine PAL bokser i USA og omvendt så sant vi ikke snakker om en tulling som har direkte importert konsollene selv og selger de for 10" lapper each. Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) De selger ikke sine PAL bokser i USA og omvendt så sant vi ikke snakker om en tulling som har direkte importert konsollene selv og selger de for 10" lapper each. Nei, kødder du? Ser de at de bare klarer å få klar 1mill. konsoller, så gjør de dem til NTSC! Hvorfor kommer ikke alle konsoller til hele verden samtidig da? Om det er så lett å produsere flere isfjell med konsoller? Hadde Sony hatt klar 5mill PS2 i sin tid kan du banne på at dne hadde komt i hele verden samtidig den og.. Endret 25. mai 2005 av Prebo Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Ser de at de bare klarer å få klar 1mill. konsoller, så gjør de dem til NTSC! Men så prioriterer også MS europa høyere enn hva Sony gjør. Er ivertfall slik de har framstått, håper ikke dette forandrer seg. Jeg liker nemmelig ikke å bli nedprioritert! Lenke til kommentar
Tiger4 Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) Factor 5 har holdt på siden Amigaen hvor de blant annet lagde Turrican serien. Etter det er de mest kjent for Rogue Leader serien, en serie som i alle sine utgaver har vært noe av det mest grafisk imponerende på det tidspunktet(Utenom Rebel Strike, fordi det ble rushet ut uferdig av utgiveren). De har også laget MIDI-spilleren til Gamecube maskinen, og laget software for å spille DiVX filmer in-game til både GCN og Xbox. Også ladge de de tekniske demoene til Ps3. Factor 5 er en svært liten utvikler, ikke stort mer enn 20 folk tror jeg. Kanskje mindre. Og de har aldri vært kjent for sitt gameplay... PS! Apropos ATI. Vet du at det var de som lagde grafikken chippen til GCN, og lager den til Revolution også? Ok, da ble jeg litt klokere ang. historien til factor 5. De har vært lenge i game, og det skal jeg respektere, men jeg kan fremdeles ikke si jeg særlig imponert over spillene de har levert... Jeg har alltid visst at ATI har stått for den grafiske delen i Gamecube ja. Utrolig hva den lille maskinen der kan levere av grafikk. Endret 25. mai 2005 av Tiger4 Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Ser de at de bare klarer å få klar 1mill. konsoller, så gjør de dem til NTSC! Men så prioriterer også MS europa høyere enn hva Sony gjør. Er ivertfall slik de har framstått, håper ikke dette forandrer seg. Jeg liker nemmelig ikke å bli nedprioritert! Sony klarte ikke å produsere nok konsoller (PS2) til å lansere de i hele verden samtidig.. Derfor prioriterte de Japan og USA, siden det er her de har solg mest! Skal ikke se bortifra at M$ og prioriterer USA om de ikke har nok konoller å slenge ut på markedet! Men tror og vet at M$ prioriterer Europa fremfor Japan/Asia Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Ok, da ble jeg litt klokere ang. historien til factor 5. De har vært lenge i game, og det skal jeg respektere, men jeg kan fremdeles ikke si jeg særlig imponert over spillene de har levert... Rent teknisk er alle sinnsykt imponerende. F.eks: Rogue Leader var det av alle forrige generasjons launch-spill som pushet flest polygoner(Opp til 15 millioner, langt mer enn f.eks Halo og nesten alle andre spill denne generasjonen i det hele tatt. De fleste spill har pushet mellom 5 og 10 millioner polygoner, uten like mange effekter oppå), samtidig som det hadde bump-mapping, refleksjoner, specular maps, og sinnsykt mange andre effekter. Og så vidt jeg vet er Rebel Strike det spillet denne generasjonen som pushet flest polygoner. Med enda fler effekter enn Rogue Leader. Dessverre hadde spillet sinnsykt mange bugs(Første gang for Factor 5) og et par levels som var nesten uspillbare, men det var fordi Lucasarts ikke lot spillet bli utviklet ferdig. Så.... Det skal mye til å rakke ned på deres tekniske ferdigheter. De er annarkjent som noen av de beste i bransjen på det punktet. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Mer bevis som peker mot at Ps3 er kraftigere, her fra mannen bak Metal Gear Solid, Hideo Kojima: "Are the new console platforms fulfilling what it’s makers promise? I actually haven’t started developing on the new consoles yet. My impression is, for PS3 Sony is aiming for a very high level. I’m not sure if everyone can live up to that high standard that Sony is expecting. So if everyone is expected to meet that high level, I am not sure that every creator, every publisher will be able to meet these high expectations. For Xbox 360, it’s a little bit more down to earth, more realistic so people maybe can join easily to start creating on the 360. Speaking about Revolution, there are still a lot of secrets and I don’t know everything but from what I heard like you could connect your portables or you could play old games, I get the impression that the developers could create games on less budget or create titles that are not super high expensive in cost. If you allow me to express the three hardware platforms in a funny example, PS3 would be like a dinner that you only have once a year or twice a year on your anniversary etc. Xbox 360 will still be a special dinner so you might go there two or three times a month on the weekend or something. Revolution is the kind of great dinner that you have everyday at your home. What I want to emphasize is that all three are dinners meaning that they have a salad, they have a soup and maybe have a dessert but they are a little differently, maybe other dinners have two salads or two appetizers or maybe extra coffee on top of that. The point is that they are all individualistic dinners. So if they are all dinners, like a steak dinner, the choice is up to the users and the game designers at the same time. If the game creators and the users want to have a great steak for their anniversary, they go maybe to PS3. But if they want great dinner, great steak with their family, a little bit more casual during the weekends, they might select Xbox 360. Or why not have a great steak at your house everyday, they might choose Revolution. So my impression of the battle between the consoles is, it’s not about what kind of dinner it is. It’s more about how much the dinner will be. Will it be worth the cost of being served? Or where can I have this dinner - number of restaurants, is it near my house or do I have to take a cab or train or bus? I think the battle amongst the next-gen platforms lies in that area. " Boomtown Lenke til kommentar
TCi Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 han jobber jo nesten FOR sony, er ikke rart, + at han fremmer sitt eget produkt ved å si at det har sinnsykt grafikk.. vet ikke om jeg tror at dette er 100% ærlighet uten baktanker eller penger med i spillet.. PS : Xbox, ikke X-box!!! Leste du egentlig det han sa? Han snakket ikke om grafikk, han la ut metaforer på hvordan han så på den neste konsollkrigen. Lenke til kommentar
Specter Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 HVIS den var ment til meg, kan jeg bare si, han sier at konsollen spillet skal være på har sinnsyk grafikk, elelr i hvert fall bedre enn de andre, dermed sier han indirekte at spillet kommer til å ha sinnsyk grafikk, salgstrix.. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 han jobber jo nesten FOR sony, er ikke rart, + at han fremmer sitt eget produkt ved å si at det har sinnsykt grafikk.. vet ikke om jeg tror at dette er 100% ærlighet uten baktanker eller penger med i spillet.. PS : Xbox, ikke X-box!!! Igjen.... det er bevis som PEKER mot at Ps3 er kraftigere. Det samme kan sies om det som Factor 5, Epic, og Bioware har sagt. Hittil har jeg ikke hørt en eneste utvikler si at Xbox360 er kraftigst. Men det kan være at jeg har gått glipp av noe. Personlig så kommer ikke grafikken til å være det som gjør at jeg kjøper en konsoll. Ja, jeg er en grafikkhore, men neste generasjon kommer til å være så kraftig at det ikke kommer til å gjøre noen særlig forskjell. Jeg kommer nok til å kjøpe en Revolution, med mindre den blir altfor rettet mot online spilling. Og så kommer jeg til å kjøpe en Ps3 eller en Xbox360 basert på spillene. PS! Xb-ox36.0 sa du???? Lenke til kommentar
Specter Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 PS! Xb-ox36.0 sa du???? nope Lenke til kommentar
Tiger4 Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 han jobber jo nesten FOR sony, er ikke rart, + at han fremmer sitt eget produkt ved å si at det har sinnsykt grafikk.. vet ikke om jeg tror at dette er 100% ærlighet uten baktanker eller penger med i spillet.. PS : Xbox, ikke X-box!!! Igjen.... det er bevis som PEKER mot at Ps3 er kraftigere. Det samme kan sies om det som Factor 5, Epic, og Bioware har sagt. Hittil har jeg ikke hørt en eneste utvikler si at Xbox360 er kraftigst. Men det kan være at jeg har gått glipp av noe. Let me refresh your mind, boy : http://xbox360.ign.com/articles/617/617951p1.html http://www.warp2search.net/modules.php?nam...ticle&sid=23580 Hvor troverdig dette er vet jeg ikke. MEN en ting er sikkert. Når Microsoft og ATI slår seg sammen kan du banne på at de kommer til å levere et sinsykt produkt. Lenke til kommentar
Nighte Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Og når ble Microsoft og ATI en uslåelig kombinasjon i forhold til Sony og Nvidia? Sinnsykt produkt i forhold til hva? 97% av denne tråden her er bare subjektive påstander. yay:p Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) Igjen.... det er bevis som PEKER mot at Ps3 er kraftigere. Det samme kan sies om det som Factor 5, Epic, og Bioware har sagt. Hittil har jeg ikke hørt en eneste utvikler si at Xbox360 er kraftigst. Men det kan være at jeg har gått glipp av noe. Let me refresh your mind, boy : http://xbox360.ign.com/articles/617/617951p1.html http://www.warp2search.net/modules.php?nam...ticle&sid=23580 Hvor troverdig dette er vet jeg ikke. MEN en ting er sikkert. Når Microsoft og ATI slår seg sammen kan du banne på at de kommer til å levere et sinsykt produkt. Og jeg gjentar: Hittil har jeg ikke hørt en eneste UTVIKLER si at Xbox360 er kraftigst. EDIT: Ops, googled opp Major Neslon og ser at han er "Director of Programming" for XboxLive, og ansatt til å være Xboxfanboyenes "mann på innsiden". Så jeg stoler vel like mye på ham som på J Allard eller Ken Kutaragi. (Med andre ord, ikke i det hele tatt). Endret 25. mai 2005 av Niskivara Lenke til kommentar
Tiger4 Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) Har jeg noen gang nevnt ordet "uslåelig"? NEI. Les før du poster.. Hvilken konsoll som blir kraftigst gjenstår å se Endret 25. mai 2005 av Tiger4 Lenke til kommentar
Agres Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) Og når ble Microsoft og ATI en uslåelig kombinasjon i forhold til Sony og Nvidia?Sinnsykt produkt i forhold til hva? 97% av denne tråden her er bare subjektive påstander. 97%? Heller nærmere 99%. Kun TCi og niskivare (+ noen få andre) som har reelle ting å fare med :\ Endret 25. mai 2005 av Agres Lenke til kommentar
Tiger4 Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 @Niskivara Ok. Da er vi av en helt annen oppfatning. Hvis en spillutvikler skryter en konsoll opp i skyene, er det fordi spill de produserer kun vil komme ut på den maskinen. Lite troverdig kilde du refererer til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå