Gå til innhold

X-Box 360 er kraftigere enn PS3

Anbefalte innlegg

Men Factor 5 har sagt at Ps3 er kraftigst, og det har også mange andre utviklere. Ikke det at det kommer til å spille noen rolle. Men de har sagt det.

Eh, grunnen til at de sier det er jo fordi at de lager produkter som kommer på den konsollen!

Får de folk til å kjøpe konsollen, er det større sjanse for at de kommer til å kjøpe spillet deres også.

PS3 kan sikkert være kraftigere, men at du tror på en spillutvikler, det er bare trist, for da kan det bli vondt i rompa da du en gang i livet ditt tror alt for mye på noen som tar feil (når det gjeleder mer alvorlige ting, selvfølgelig).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[iC,24/05/2005 : 15:35]
Men Factor 5 har sagt at Ps3 er kraftigst, og det har også mange andre utviklere. Ikke det at det kommer til å spille noen rolle. Men de har sagt det.

Eh, grunnen til at de sier det er jo fordi at de lager produkter som kommer på den konsollen!

Får de folk til å kjøpe konsollen, er det større sjanse for at de kommer til å kjøpe spillet deres også.

PS3 kan sikkert være kraftigere, men at du tror på en spillutvikler, det er bare trist, for da kan det bli vondt i rompa da du en gang i livet ditt tror alt for mye på noen som tar feil (når det gjeleder mer alvorlige ting, selvfølgelig).

Tingen er.... Factor 5 har vært Nintendo eksklusive i mange år. Så begynte de på Xbox360 utvikling, men hoppet over til Ps3. Tidligere har de også vært ærlige i forhold til hvordan GCN og Xbox var i forhold til hverandre.

Så... Tror jeg 100% på dem?

Nei.

Men tror jeg mer på dem enn på tullinger på internet eller en eller annen udugelig IGN journalist?

Definitivt.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar
Men tror jeg mer på dem enn på tullinger på internet eller en eller annen udugelig IGN journalist?

Gi meg bevis på at denne journalisten er mer "udugelig" enn "korrupte" spillmakere, så skal jeg være enig.

For grunnen til at Factor 5 sier at PS3 er kraftigere, har fortsatt bare med at de vil selge flest mulig av sitt produkt.

Og at de gikk over fra Xbox 360 tror jeg er fordi Sony bladde opp noen sedler flere enn det Microsoft gjorde, slik at de ganske enkelt jompa over på laginga av et PS3-spill.

Lenke til kommentar
[iC,24/05/2005 : 20:47]

Gi meg bevis på at denne journalisten er mer "udugelig" enn "korrupte" spillmakere, så skal jeg være enig.

For grunnen til at Factor 5 sier at PS3 er kraftigere, har fortsatt bare med at de vil selge flest mulig av sitt produkt.

Og at de gikk over fra Xbox 360 tror jeg er fordi Sony bladde opp noen sedler flere enn det Microsoft gjorde, slik at de ganske enkelt jompa over på laginga av et PS3-spill.

Journalisten er ikke udugelig:

Du referer hele tiden til IGN og hvordan de har funnet ut at XBox er bedre:

Tydeligvis had du ikke lest innledningen på artikkelen du gang på gang på gang referer til når du sier at IGN, sier at XBox 360 er bedre:

Microsoft has sent us its a comparitive analysis. What's the outcome?

by Douglass C. Perry

May 20, 2005 - It's 3:30 pm on Friday, May 20, the last day of E3. The fine PR folks from Microsoft, who invited us to their headquarters a week before E3 to show us their system, their specs, and the grand design behind their powerful new Xbox 360, have just sent us an urgent notice to update our specs with new information. Earlier in the day, we were sent a comparative analysis of the Xbox 360's power vs. the PlayStation 3's power.

We decided to put this Microsoft-provided information up undigested. Thus, enclosed is a Microsoft-made comparitive analysis. We have not altered, added, or tinkered with the data. We have not interpreted the specs. We have cut and pasted this information from the email into our site and formatted it. Make of it what you will, but be clear we know Microsoft has clearly slanted this info, and we're not endorsing it, just printing their version. There is a difference.

Håper dette er tydlig nok.

Legg spesiellt merke til det som står med rødt.

Folkene på IGN har vært betraktelig mer imponert over PS3, enn XBox sålangt, i de artiklene jeg har lest der.

Jeg har uansett også mer tro på at spillutviklerene vet hva de snakker om hvis de har sagt at de har bedre muligheter på PS3.

Tror nok mange som har PSP kommer til å få seg en overaskelse når PS3 kommer. Da du kan bruke den til både hånd-kontroll, flyttbart medium, og lignende.

Litt skeptisk til de nye kontrollene dersom de er så små, men det er vell en vanesak.. :-/

Gleder meg..

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Etter å ha prøvd begge konsollene, må jeg si at PS3 imponerer mest. Utrolig fps, rask access på alle nivåer. Mulig 360 tar en knepen seier på integrering av multimedieopplevelse, men som spillkonsoll: PS3 tar innersvingen på 360!

Haha! Du vet drømmer ikke er til å stole på.. :roll:

Lenke til kommentar
[iC' date=24/05/2005 : 20:47]

Har du noensinne lest IGN, Gamespot, eller noen av de andre store kommersielle sidene?

De er alle udugelige.

Factor 5 sa at Xbox var kraftigere enn GCN mens de jobbet på GCN. Var det også for å få flere kjøpere?

Lenke til kommentar
[iC,24/05/2005 : 20:47]

Journalisten er ikke udugelig:

Du referer hele tiden til IGN og hvordan de har funnet ut at XBox er bedre:

Tydeligvis had du ikke lest innledningen på artikkelen du gang på gang på gang referer til når du sier at IGN, sier at XBox 360 er bedre:

Microsoft has sent us its a comparitive analysis. What's the outcome?

by Douglass C. Perry

May 20, 2005 - It's 3:30 pm on Friday, May 20, the last day of E3. The fine PR folks from Microsoft, who invited us to their headquarters a week before E3 to show us their system, their specs, and the grand design behind their powerful new Xbox 360, have just sent us an urgent notice to update our specs with new information. Earlier in the day, we were sent a comparative analysis of the Xbox 360's power vs. the PlayStation 3's power.

We decided to put this Microsoft-provided information up undigested. Thus, enclosed is a Microsoft-made comparitive analysis. We have not altered, added, or tinkered with the data. We have not interpreted the specs. We have cut and pasted this information from the email into our site and formatted it. Make of it what you will, but be clear we know Microsoft has clearly slanted this info, and we're not endorsing it, just printing their version. There is a difference.

Håper dette er tydlig nok.

Legg spesiellt merke til det som står med rødt.

Folkene på IGN har vært betraktelig mer imponert over PS3, enn XBox sålangt, i de artiklene jeg har lest der.

Jeg har uansett også mer tro på at spillutviklerene vet hva de snakker om hvis de har sagt at de har bedre muligheter på PS3.

Tror nok mange som har PSP kommer til å få seg en overaskelse når PS3 kommer. Da du kan bruke den til både hånd-kontroll, flyttbart medium, og lignende.

Litt skeptisk til de nye kontrollene dersom de er så små, men det er vell en vanesak.. :-/

Gleder meg..

Jeg har ikke lest noe av artikkelen. Jeg bare har sett at folk referer til at "IGN sier at Xbox360 er bedre".

Venter med å uttale meg for sikkert før konsollene er kommet, men hittill peker alt mot at Ps3 er litt kraftigere.

Og igjen... for hundrede gang.... det kommer ikke til å spille noen som helst rolle. Bare ekstreme feinschmekkere og supernerder vil kunne greie å se forskjell på grafikken.

Lenke til kommentar
Etter å ha prøvd begge konsollene, må jeg si at PS3 imponerer mest. Utrolig fps, rask access på alle nivåer. Mulig 360 tar en knepen seier på integrering av multimedieopplevelse, men som spillkonsoll: PS3 tar innersvingen på 360!

Ja, nå blir jeg imponert her....Og hvor har du prøvd disse da? :nei:

Lenke til kommentar

Ok.

Lenke til kommentar
Tror folk glemmer i farten at det er ETT ÅR til Ps3 kommer ut men 360 kommer om noen måneder!

Er snakk om mars.. Det er ikke ett helt år.. Og Xbox kommer om ett halvt år.. Så forskjellen er ikke så stor som du tror...

Lenke til kommentar
Er snakk om mars.. Det er ikke ett helt år.. Og Xbox kommer om ett halvt år.. Så forskjellen er ikke så stor som du tror...

XBOX 360 kommer i november, PS3 kommer tidligst uti mars i japan, så får vi se når resten av verden ser snurten av denne (jfr. leveringsproblemer med PSP).

Lenke til kommentar

XBOX 360 kommer i november, PS3 kommer tidligst uti mars i japan, så får vi se når resten av verden ser snurten av denne (jfr. leveringsproblemer med PSP).

Ja, for det er jo 120% + moms sikkert at Xbox 360 kommer til Europa samtidig som USA... :roll:

Og 360 kommer og tidligst i November.. Er ikke mye som skal til før den og blir utsatt..

Endret av Prebo
Lenke til kommentar
Ja, for det er jo 120% + moms sikkert at Xbox 360 kommer til Europa samtidig som USA... :roll:

Og 360 kommer og tidligst i November.. Er ikke mye som skal til før den og blir utsatt..

Ja, det er verdenslansering.

Microsoft har kapasiteten til å gjøre dette og har uttalt gang på gang at hele verden skal få maskinen samtidig, og ikke slik det var med PS2 der det tok nesten et år før den kom til europa.

Lenke til kommentar
Men... for feinshmekkere som meg som elsker å glane på ubetydelige grafiske detaljer.... Ps3 ser hittil ut til å være kraftigere. Hvorfor? Fordi Factor 5(Som ladge Rebel Strike) sier at de valgte den over Xbox360 på grunn av kraften. Og Factor 5 kan sakene sine rent teknisk.

*Lattis*

Factor 5?? De har jeg aldri hørt om hah. Hvilke andre spill enn rebel strike(ikke spesielt imponerende) er det de stolt kan henvise til da?

Og ja, jeg er en av de som elsker å glane på grafiske detaljer. MS har jo markedslederen ATI på laget, så X360 må jo bare bli bra.

Endret av Tiger4
Lenke til kommentar

har ikke hørt om factor 5 selv, men etter det jeg har lest nå, som ikke har med F5 å gjøre, er at Xbox ( ikke x-box! ) kommer i november-desember, da får vi bare sette oss på venteliste da, glede oss i spenningen som vi xbox-fan(boys, det er tydeligvis meg det.. ) deler :D *glede seg*

Endret av Specter
Lenke til kommentar
har ikke hørt om factor 5 selv, men etter det jeg har lest nå, som ikke har med F5 å gjøre, er at Xbox ( ikke x-box! ) kommer i november-desember, da får vi bare sette oss på venteliste da, glede oss i spenningen som vi xbox-fan(boys, det er tydeligvis meg det.. ) deler :D *glede seg*

Her i norge også? Håper jeg klarer å skaffe en før jul :)

Lenke til kommentar

Her i norge også? Håper jeg klarer å skaffe en før jul :)

I følge skråsikre kjelder her på forumet er det verdenslansering til hausten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...