Specter Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) nVIDIA sier dette er verdens råeste GPU. Dessuten varer en Playstation mer enn 1 år før den kommer med en ny maskin som Xbox holder på med. Hvis jeg skulle solgt noe, ville jeg også sagt at det er best, uansett , hvis jeg selger noe, er det bedre enn alt annet. 1 år?.. Xbox'n har holdt like lenge som fra PS2 kom, til de lagde PS2 slim. du sier at grafikken ser ut som FF Advent children, men.. det er jo bare anime, anime ser pent ut, uansett egentlig.. anime = tegninger, Zelda WW er tegninger, ser fint ut det å, GC er like bra som PS3 da altså.. da vil jeg ikke trenge den Endret 24. mai 2005 av Specter Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) Dette er skikkelig ot, men Tahiro, har vi lov til å ha bilder i signaturen nå? Edit: Var det jeg trodde Endret 24. mai 2005 av citric Lenke til kommentar
Dersan Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Jeg favoriserer ingen, men leste på ign eller gamespot i en artikkel fra E3 messa at sony og microsoft hadde sagt at deres konsoller hadde en databehandlingsmengde på henholdsvis 2,1 terraflops(flyttalssoperasjoner pr sek.) for PS3 og 1,6 terraflops for Xbox360. Til sammenligning regens de fleste hjemme-pc'er i gigaflops fremedels(1000 gigaflops = terraflop) så uansett; begge kommer til å tegne opp grafikk som vi bare kan drømme om til pc i dag! Til slutt en liten digresjon siden Nintendo står mitt hjerte nærmest: Så får vi håpe at Nintendo ikke bæsjer på leggen og lanserer en konsoll for særinger, men slår på stortromma og trøkker til med all den innovasjon de gjennom tida har vært kjent for. Og ikke går dukken for vi trenger folk som Nintendo som tør og vil prøve noe nytt! Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 På minnesiden ligger PS3 bare litt over og der er det ganske jevnt men PS3 drar fra igjen på GPU`en ganske betraktelig. nVIDIA sier dette er verdens råeste GPU og greier å lage filmeffekter som vi ser på kino realtime på PS3. Litt synd at Sony ikke har vist frem ingame-videoer i det hele tatt omtrent da... Dette nettopp fordi PS3 er litt vaporware akkurat nå (ganske så lenge til du faktisk får se en virkende PS3, ATi hadde Xbox360 på sin stand). Etter hva jeg har lest og forstått så går ATi litt nye veier når det gjelder GPU design, mens nVidia har beefet opp et tradisjonelt design. Dette kommer til å bli ganske likt og det er vanskelig å kåre en vinner da man ikke kan benchmarke konsoller på samme måte. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 Playstation sine spill har jo alltid vært like kunstneriske som Xbox sine spill. Hvorfor tror du folk gidder å spille på en playstation som ikke har halvparten av hardwaren til en Xbox ? Dette er vel første gangen PS3 faktisk HAR bedre hardware enn resten takket være IBM og nVIDIA . Det de har laget vil revolusjonere GPU og CPU markedet og da blir det for dumt og si at Xbox har større kraft for det har det ikke. PS3 har over 7 CPU Cores mens Xbox360 har 3 noe som gjør den istand til å takle langt mer fysikk håndteringer enn xboxen. På minnesiden ligger PS3 bare litt over og der er det ganske jevnt men PS3 drar fra igjen på GPU`en ganske betraktelig. nVIDIA sier dette er verdens råeste GPU og greier å lage filmeffekter som vi ser på kino realtime på PS3. Det er slutt på hva som er bra grafikk og ikke når PS3 kommer. PS3 har filmgrafikk sånn er det bare. De visste en teknologisk demo av hvordan Final Fantasi VII ville sett ut på PS3 og det så helt ut som Advent Children filmen ! Det sier ganske mye . Effekter som krever superdatamaskiner fra en renderfarm greier PS3 nesten alene. Men jeg har aldri brydd meg om hardware bak en konsoll, det er mer viktig med spillavtaler noe Sony alltid har vært kongen på. Jeg har både Xbox og PS2 og gamecube på hytta. På Xbox har jeg kun ett fåtall spill som jeg liker. Burnout 3, Ninja Gaiden og Jade Empire. På Gamecube har jeg kun 1 ... Resident Evil 4. På playstation 2 har jeg godt over 30 som er dritkule. Dessuten varer en Playstation mer enn 1 år før den kommer med en ny maskin som Xbox holder på med. Trur IGN og andre vet det MYE bedre en deg! Xbox 360 knuser PS3 i minne ytelse, har kraftigere GPU slår Cell på alle punkter utenom en ting http://xbox360.ign.com/articles/617/617951p1.html Lenke til kommentar
Specter Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) altså IGN ser ut til å ha peiling, og merkes godt av oss gamere at de har peiling, stoler på de jeg, X360 er bedre. FO SHO Alle her undervurderer Revelution, alle her er naive! Alle her skal bitche om hvilken som er best! Kan ikke noen få denne tråden stengt!! undervurderer revolution, hvordan kan vi det? vi vet jo ikke noe om den.. Endret 24. mai 2005 av Specter Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Alle her undervurderer Revelution, alle her er naive! Alle her skal bitche om hvilken som er best!Kan ikke noen få denne tråden stengt!! Du er på et diskusjonsforum.. det kan forekomme at folk er uenige her. Vi stenger ikke en tråd fordi folk diskuterer. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 PS3 + Xbox 360 = PSx 360 ... ..hadde vært helt rått å kombinere det beste av hver av disse konsollene sammen! btw, noen hørt no mer om Phantom eller hvaenn den "mystiske" konsollen heter? Nintendo døde etter SNES! (subj.mening) Lenke til kommentar
Specter Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 ganske enig med at Nintendo gikk nedover etter SNES, men ingen grunn til å tro at de ikke kan klare seg. Lenke til kommentar
Nighte Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Ps3= kraftig på sin måte Xbox360= kraftig på sin måte Ps3 vs Xbox360= Forskjellige maskiner med forskjellige styrker. Skal vi hente opp xbox sin kraftige hardware kontra GC den lille lilla koseboksen? Forskjellig arkitektur, forskjellig arbeidsmåte = forskjellige maskiner. Vent og se til dere ser spillene, og drit i å sammenligne hardware til dere blir grønne i trynet. Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Jeg synes dette minner om en OpenGL vs Direct3D diskusjon. Altså, hvilken konsoll som har kraftigst prosessor, mest minne, tørker ræva di kjappest - spiller egentlig en uvesentlig rolle. Det viktigste elementet er fortsatt om koden bak et hvert spill er optimalisert for å kjøre på hardwaren. Derfor vil (ironisk nok) PS3 spill funke dritbra på PS3, og Xbox360 spill funke dritbra på Xbox360. Well.. whaddyaknow.. Hvem eier de beste spillutvilkerne og programmererne? Jeg tror begge båser har bra med dem. For min egen del vil jeg heller velge konsoll ut ifra hvilken som passer meg best (vil gjerne kunne bruke den som et multimediasenter i stuen, for eksempel), hvilke tilkoblingsmuligheter som finnes, osv. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 PS3 har da en enorm fordel hw-messig enn Xbox som mange kanskje ikke har tenkt på: PSP.. Lenke til kommentar
Specter Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Skal vi hente opp xbox sin kraftige hardware kontra GC den lille lilla koseboksen? Forskjellig arkitektur, forskjellig arbeidsmåte = forskjellige maskiner. GC kan jo ikke sammenlignes i det hele tatt, forrige gen. konsoll, nå venter vi på neste, ca før jul. PS : Det lukter Xbox360 under juletreet mitt på julaften ja! hvis ikke før ) Lenke til kommentar
Nighte Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Specter...hvis du ser etter, snakket jeg om xbox...ikke 360 Sist jeg sjekket var de begge i samme gen.. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) Ps3 ser hittil ut til å være kraftigere. Hvorfor? Fordi Factor 5(Som ladge Rebel Strike) sier at de valgte den over Xbox360 på grunn av kraften. Den er kraftigere fordi Factor 5 sier det? Jeg synes det er veldig morsomt at det var alt du fikk ut av innlegget mitt. Endret 24. mai 2005 av Niskivara Lenke til kommentar
Snake Eater Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) har dere sett hvilken grafikk vi vil bli servert i neste generasjon!!! Vi kommer til å bli fornøyd uansett hva vi kjøper, det siste vi skal gjøre er å klage på grafikken. Pluss at de ferreste av oss har en HD tv og vil ikke en gang få oppleve spillene fult ut. Det som teller for dem nå er spillene. Dette blir dyrt, for når jeg ser på spillene nå virker det som jeg må ha både xbox 360 og PS3. Når det gjelder nintendo er jeg ikke intresert i å revolusjonere hvordan jeg spiller på (om ikke det blir mer skånsomt for tomlene). Endret 24. mai 2005 av Snake Eater Lenke til kommentar
TCi Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Ps3 ser hittil ut til å være kraftigere. Hvorfor? Fordi Factor 5(Som ladge Rebel Strike) sier at de valgte den over Xbox360 på grunn av kraften. Den er kraftigere fordi Factor 5 sier det? Jeg synes det er veldig morsomt at det var alt du fikk ut av innlegget mitt. Kunne man tolke posten på en annen måte? Lenke til kommentar
Agres Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) Xbox 360 knuser PS3 i minne ytelse, har kraftigere GPU slår Cell på alle punkter utenom en ting http://xbox360.ign.com/articles/617/617951p1.html Visste du at den artikkelen er skrevet av en som jobber for microsoft? Hvorfor tro på Microsofts hype, framfor Sonys hype? Jeg vet ikke hva jeg skal tro. At folk er så sikre den ene og den andre veien er for meg utrolig. Sony sier sin er best. En x-box ansatt poster en artikkel som påstår at 360 er best. Hvem skal jeg tro på? ... Det verste er at det hele egentlig er ganske uvesentlig. God grafikk får vi på begge konsoller uansett. Det er det "rundt" og spillene som har noe å si. Jeg venter og ser. Leste en artikkel som fortalte om nye X-box live, og ble veldig fristet. Skikkelig onlinemuligheter er noe jeg savner på min PS2 Samtidig føler jeg en dragning mot PS3, grunnet Metal Gear Solid 4, framtidige Final Fantasy spill, og symbiosen til min PSP. Hvilken konsoll jeg velger vil avhenge av helhetsfaktoren, hvor spillutvalget og mediamulighetene har alt å si. Her har specs en veldig liten rolle.. Endret 24. mai 2005 av Agres Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) Ps3 ser hittil ut til å være kraftigere. Hvorfor? Fordi Factor 5(Som ladge Rebel Strike) sier at de valgte den over Xbox360 på grunn av kraften. Den er kraftigere fordi Factor 5 sier det? Jeg synes det er veldig morsomt at det var alt du fikk ut av innlegget mitt. Kunne man tolke posten på en annen måte? I og med at nesten alt jeg skrev i innlegget handlet om hvordan hvilken konsoll som er kraftigst IKKE KOMMER TIL Å SPILLE NOEN SOM HELST ROLLE NESTE GENERASJON, så..... Ja. Man kunne tolket det annerledes. Men Factor 5 har sagt at Ps3 er kraftigst, og det har også mange andre utviklere. Ikke det at det kommer til å spille noen rolle. Men de har sagt det. Endret 24. mai 2005 av Niskivara Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå