Tiger4 Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 (endret) Veeeeeel, jeg ser nå på IGN som en veldig troverdig kilde. Sant nok, ingen av konsollene er ute enda. Personlig tror jeg ikke det vil være noen vesentlig forskjell på de når det gjelder ytelse, men MS vil nok ligge hakket foran når det gjelder software. En ting er sikkert, jeg går ikke på den cell-hypen Sony driver med. Endret 23. mai 2005 av Tiger4 Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Okay, la meg se. Jeg kommer garantert til å kjøpe XBOX 360 og ikke PS3, rett og slett pga at XBOX er mye bedre enn PS2. Nå snakker vi ikke bare om ren maskinvare, men også om gode kontrollere og integrert harddisk. Kommer forresten PS3 med harddisk? Hvis ikke blir valget enda enklere... Så til neste punkt. Altså dette Cell-opplegget. Her forteller Sony meg at de har laget en prosessor som skal ha 8(!) 3.2 Ghz prosessorer inni seg. For det første, jeg har vanskelig for å gå på slikt "inni seg" snakk, men hallo! 8 stk? Og dette skal da være omtrentlig like stort som en vanlig prosessor? Og hvorfor gjøres ikke dette til PC? Forresten er 8x3,2 Ghz hele 25,6 Ghz. Jeg tror ikke et halvt ord på at PS3'en vil ha en ytelse som tilsvarer 25.6 Ghz. Dette var bare min mening. Jeg har sikkert misforstått et og annet, det vil si, jeg håper at jeg har det. Ellers mister Sony herved ALL troverdighet fra min side. Rett meg gjerne. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 (endret) Det er ikke Sony som har lagd Cell, men IBM. Og Cell har vært under utvikling lenge uavhengig av PS3. Dette er ikke noe som er lagd for PS3. En gang i framtiden kan det vel hende vi alle sitter med Cell på våre maskiner. Endret 23. mai 2005 av BTK Lenke til kommentar
Tiger4 Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Det er ikke Sony som har lagd Cell, men IBM. Og Cell har vært under utvikling lenge uavhengig av PS3. Dette er ikke noe som er lagd for PS3. En gang i framtiden kan det vel hende vi alle sitter med Cell på våre maskiner. Jeg driter en lang kabel i hvem som har laget chippen. Det er uvesentlig i denne sammenheng. Det jeg reagerer på er uttalelsene til Sony om hvor fantastisk denne chippen er i forhold til X360 som jo bare er BULLSHIT fra ende til annen. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Vi for avgjøre ut i fra spillene som har kommet etter ett halvt års tid Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Da legger jeg til. OG HVA SÅ!?! Fatter ikke hvorfor dere bryr dere så utrolig om dette. Er du helt vekk eller? Er status å ha den kraftigeste konsollen... :!: Det er mer status å ha de feteste spillene. Playstation har alltid ligget bedre ann en Xbox på det punktet. Tja. Det eneste spillene jeg savnet til xbox er vel GTA. Men de kommer jo snikende etter hvert. Men nå har jeg jo en PS orgså da, så det er ikke så farlig for meg. Hadde jeg kun hatt PS ville jeg nok savnet Halo spillene, fable og ninja gaiden. De er fantastiske... For meg ligger nok xbox best ann med tanke på spill. Og et spill jeg savnet til begge er selvfølgelig RE4 til GC. Lenke til kommentar
tiss Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Det er ikke Sony som har lagd Cell, men IBM. Og Cell har vært under utvikling lenge uavhengig av PS3. Dette er ikke noe som er lagd for PS3. En gang i framtiden kan det vel hende vi alle sitter med Cell på våre maskiner. Jeg driter en lang kabel i hvem som har laget chippen. Det er uvesentlig i denne sammenheng. Det jeg reagerer på er uttalelsene til Sony om hvor fantastisk denne chippen er i forhold til X360 som jo bare er BULLSHIT fra ende til annen. du har rett Cell er en likeså prossessor som Intel Pentium 4 og AMD 64....den er ikke laget bare for PS3! snart kommer den vel til bruk for Pc også! og linken til trådstarter er det største bullshite jeg noen gang har sett!! det er snakk om fanboys som har sett samen noen tester frå her og der også skiftet navn...men PS3 er kraftigere...men hva så? det er ikke hardware som teller lenger slik som Iwata sa....desutten må jeg innrømme at PS3 har det styggeste designet jeg noen gang har sett og kontrollene ser ut som spakene på et jet-fly!! Xbox 360 ser derimot mye kulere ut...den minner meg litt om "Apple-design" er ikke fan av noen av consolene.. men jeg satser likevel på PS3 og Revolution (gleder meg sinnsykt til å se Zelda, Mario og andre spill på NR! !) Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 /me siterer seg sjølv "Xbox har 733 MHz CPU, PS2 har 300", you do the math. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Si meg, hvordan har dem fått testet ps3 ? Alle vet nå at Cell prosessoren er litt over dobbelt så kraftig som de 3 prosessorene man har i X360. I ogmed at Cell har 8 3,2Mhz prosessorer i en. Si meg, hvordan i huleste kan "alle" vite at den er dobbelt så kraftig, da ikke engang alle hos Playstations kontorer har fått prøvd PS3! Og PS3 er jo for faen LANGT fra ferdig! Lenke til kommentar
Wyldelife Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Seriøst! Kan alle slutte og leke ekspertrer her Steng alle PS3 VS X360 emner, for tro det eller ei! Denne tråden er PS3 VS X360!! Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Jeg får det inntrykket at de fleste er ute etter å kjøpe den konsollen som er kraftigs og gir best grafikk til spillene. Jeg er ute etter den konsollen som gir meg de spillene jeg ønske å spille, det gjør nemlig PS1 og 2. Så jeg kommer nok til å fortsette å kjøpe Sonys konsoller, uansett om den er den kraftigste konsollen på markedet eller ikke. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Men når PS3 kjem ut om 1 år, korleis kan du vite kva spel som kjem til kva konsoll i dag? Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Jeg kommer til å kjøpe begge. Men de spill som kommer multiplatform, kjøper jeg selvfølgelig til den platformen som gi best grafikk. Dersom folk ikke har stor kjennskap til de spilla som kommer på de forskjellige maskinene, er det ikke så rart om de kjøper den som kan vise best grafikk. Lenke til kommentar
Mr.Andersen Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 PS3 er nok kraftigere. Uansett så har eg bestemt meg for å ha den, og ikkje Xbox 360, eller Nintendo revolution for den del.. Lenke til kommentar
Tiger4 Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) Det skal jeg gjøre vettu Fanta Boy. Du skrev tidligere at " Denne tråden = Meningløs Bullshit!" Jeg vil bare påminne deg at topic på denne tråden er som følger : X-Box 360 er kraftigere enn PS3. Jeg tolket det slik at du mente denne tråden var bullshit fordi X360 er en kraftigere maskin enn ps3. Det skal du ikke se bort i fra. Bare tiden vil vise det. Tiger4, du vet at PS3 er kraftigere en X360? Det er bevist, tilogmed Dagbladet, eller VG (husker ikke hvem) hadde en artikkel om det. Vel, VG/Dagbladet lot seg vel rive med av hypen til Sony de og. IGN der i mot er av en annen oppfatning X360 vs PS3 Personlig driter jeg i hvilken maskin som er kraftigst da forskjellen vil være minimal uansett. 360 har all min oppmerksomhet nå nettopp fordi den kommer først. Så om et års tid blir det nok en PS3 på meg og. Revolution er jeg mer usikker på.. Endret 24. mai 2005 av Tiger4 Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 Er en stor fordel for Xbox 360 at den kommer først, er som regel den som kommer først som alle kjøper og får flest spill sånn som PS2 når den kom. Lenke til kommentar
Mr.Andersen Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Er en stor fordel for Xbox 360 at den kommer først, er som regel den som kommer først som alle kjøper og får flest spill sånn som PS2 når den kom. Om folk har sett trailerene til spel som f.eks Killzone2 og Unreal 3 til PS3 så er det godt mogleg dei er frista til å vente på PS3'en i staden for å kjøpe seg Xbox360 når den kjem. Som meg. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Metal Gear Solid 3, God of War, Legend of Zelda: The Wind Waker, og Resident Evil 4 er noen av de peneste spillene dene generasjonen. Star Wars: Rebel Strike hadde mange bugs, men er det spillet denne generasjonen som har pushet flest polygoner og effekter, mer enn noe Xbox spill, og dette var på GCN. Snart kommer Shadow of the Colossus og Legend of Zelda: Twilight Princess til å joine dem. Og dette selvom Xbox er den "klart kraftigste" konsollen denne generasjonen. Denne generasjonen så hadde Xbox'en et par teknikker som var så godt som ugjennomførbare på Ps2 og GCN, sånn som DOT3 Normal-mapping eller hva pokker...(Ja, noen spill brukte lignende teknikker på Ps2 og GCN, men det pushet maskinene litt vel mye, og så ikke like bra ut). Neste generasjon kommer alle konsollene til å ha akkurat de samme grafiske muligheter rent teknisk. Det kommer ikke til å være noe i det hele tatt som skiller de der. Så hva om Ps3 er kraftigere enn Xbox360? Kommer man til å kunne se forskjell? Nei. På ingen måte. De peneste spill denne generasjonen var en god blanding av de mest kunstneriske(Ico, Wind Waker), og de mest teknisk imponerende(Halo 2, Resident Evil 4). Neste generasjon kommer det BARE til å være kunsteriskheten som gjør forskjellen. Men... for feinshmekkere som meg som elsker å glane på ubetydelige grafiske detaljer.... Ps3 ser hittil ut til å være kraftigere. Hvorfor? Fordi Factor 5(Som ladge Rebel Strike) sier at de valgte den over Xbox360 på grunn av kraften. Og Factor 5 kan sakene sine rent teknisk. Dette stemmer også med ting man har hørt fra Epic og Bioware. Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Ps3 ser hittil ut til å være kraftigere. Hvorfor? Fordi Factor 5(Som ladge Rebel Strike) sier at de valgte den over Xbox360 på grunn av kraften. Den er kraftigere fordi Factor 5 sier det? Lenke til kommentar
Tahiro Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Playstation sine spill har jo alltid vært like kunstneriske som Xbox sine spill. Hvorfor tror du folk gidder å spille på en playstation som ikke har halvparten av hardwaren til en Xbox ? Dette er vel første gangen PS3 faktisk HAR bedre hardware enn resten takket være IBM og nVIDIA . Det de har laget vil revolusjonere GPU og CPU markedet og da blir det for dumt og si at Xbox har større kraft for det har det ikke. PS3 har over 7 CPU Cores mens Xbox360 har 3 noe som gjør den istand til å takle langt mer fysikk håndteringer enn xboxen. På minnesiden ligger PS3 bare litt over og der er det ganske jevnt men PS3 drar fra igjen på GPU`en ganske betraktelig. nVIDIA sier dette er verdens råeste GPU og greier å lage filmeffekter som vi ser på kino realtime på PS3. Det er slutt på hva som er bra grafikk og ikke når PS3 kommer. PS3 har filmgrafikk sånn er det bare. De visste en teknologisk demo av hvordan Final Fantasi VII ville sett ut på PS3 og det så helt ut som Advent Children filmen ! Det sier ganske mye . Effekter som krever superdatamaskiner fra en renderfarm greier PS3 nesten alene. Men jeg har aldri brydd meg om hardware bak en konsoll, det er mer viktig med spillavtaler noe Sony alltid har vært kongen på. Jeg har både Xbox og PS2 og gamecube på hytta. På Xbox har jeg kun ett fåtall spill som jeg liker. Burnout 3, Ninja Gaiden og Jade Empire. På Gamecube har jeg kun 1 ... Resident Evil 4. På playstation 2 har jeg godt over 30 som er dritkule. Dessuten varer en Playstation mer enn 1 år før den kommer med en ny maskin som Xbox holder på med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå