oophus_3do Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Si meg, hvordan har dem fått testet ps3 ? Alle vet nå at Cell prosessoren er litt over dobbelt så kraftig som de 3 prosessorene man har i X360. I ogmed at Cell har 8 3,2Mhz prosessorer i en. Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Da legger jeg til. OG HVA SÅ!?! Fatter ikke hvorfor dere bryr dere så utrolig om dette. Er du helt vekk eller? Er status å ha den kraftigeste konsollen... :!: Lenke til kommentar
TCi Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Er du helt vekk eller? Er status å ha den kraftigeste konsollen... :!: Hehe.. det virker iallefall sånn Lenke til kommentar
HappyHerb Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Les test her! Hehehe, og xbox360 er ikke kraftigere enn 2x G5 MAC http://www.anandtech.com/tradeshows/showdoc.aspx?i=2420&p=5 Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 I mine øyne blir det bare for teit å krangle om hvem som er kraftigst... Er jo mange andre faktorer som har mye mer å si... Spill feks? hvem har de kuleste spillene? Diggest kontroll? Tror begge blir såpass heftige at akkurat ren kraft får mindre å si... Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Alle vet nå at Cell prosessoren er litt over dobbelt så kraftig som de 3 prosessorene man har i X360. I ogmed at Cell har 8 3,2Mhz prosessorer i en. Cell har 7 SPE's som er i bruk og en ekstra i backup for yields forbedringer. Disse tar seg av FP kalkulasjoner og det er derfor Cell har så utrolig høy FP ytelse, men likevel spørs det hvor reel sammenligningen til Sony er. Det er imidlertid mer til en CPU enn FP kalkulasjoner og Cell har bare en general-purpose prosessor mot 3 på Xbox360. Poenget til Nelson er da at spill ikke har så store krav til FP kalkuleringer på CPU'en da mye av geometry prosseseringen er blitt flyttet til GPU'en, men heller beror mer på general-purpose prossesering der xbox360 CPU'en har en fordel ovenfor cell. Arkitekturene og "filosofiene" bak disse konsollene er så forskjellig at enhver sammenligning fort blir veldig søkt. Mao er det veldig vanskelig å si hvilkne av disse konsollene som er kraftigst, dem har hver sine fordeler og bakdeler. Jeg vil dog tippe at PS3 er overall kraftigere, men neppe i den grad Sony og dems tilhengere skal ha det til. Lenke til kommentar
Agres Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) Hvorfor ble jeg ikke overrasket da denne artikkelen befant seg på en x-box side? Det faktum at forfatteren av artikkelen jobber for x-box er ikke mindre mistenkelig. Jeg har lite peiling på hardware, og har mest utbytte av grafene i slike sammenhenger. Men hvordan kan siden sammenligne EDRAM og RDRAM på GB/s i samme koordinatsystem? Er ikke dette forskjellige type ram? Blir ikke dette det samme som å si at 512mb SDRAM er like bra som 512mb DDR? Begynner å bli lei "kranglingen" fanboys imellom allerede. Denne siden hyper x-box, andre sider hyper ps3. Blir nok en 1 og et halvt års diskusjon framover nå. Gruer meg.. *Har lyst på begge konsollene* Endret 21. mai 2005 av Agres Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Hvorfor ble jeg ikke overrasket da denne artikkelen befant seg på en x-box side? Det faktum at forfatteren av artikkelen jobber for x-box er ikke mindre mistenkelig. Jeg har lite peiling på hardware, og har mest utbytte av grafene i slike sammenhenger. Men hvordan kan siden sammenligne EDRAM og RDRAM på GB/s i samme koordinatsystem? Er ikke dette forskjellige type ram? Blir ikke dette det samme som å si at 512mb SDRAM er like bra som 512mb DDR? Begynner å bli lei "kranglingen" fanboys imellom allerede. Denne siden hyper x-box, andre sider hyper ps3. Blir nok en 1 og et halvt års diskusjon framover nå. Gruer meg.. *Har lyst på begge konsollene* Båndbredde er båndbredde. Den eneste forskjellen mellom dynamisk og statisk RAM er latency for lesing/skriving til minne samt at statisk RAM har en tendens til å være *litt* raskere, men akkurat dette skulle komme frem i grafene. Lenke til kommentar
Heales Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Er vel mye mer fornuftig å være enige om at både PS3 og Xbox 360 virker som to meget spennende konsoller, og veldig mange av oss her inne kommer vel til å skaffe oss begge 2, og en del av oss slenger også på en Revolution når den kommer Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Jeg kommer kun til å kjøpe PS3 tror jeg. Har hatt de forrige Playstation konsollene, så jeg regner med at jeg kjøper 3ern også. Håper bare den har bedre linse enn 2ern! Lenke til kommentar
Agres Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) Er vel mye mer fornuftig å være enige om at både PS3 og Xbox 360 virker som to meget spennende konsoller, og veldig mange av oss her inne kommer vel til å skaffe oss begge 2, og en del av oss slenger også på en Revolution når den kommer Det er i hvertfall ikke bare en av konsollene som er akutelle for kjøp for de fleste av oss. Begge er spennende konsoller. Tror neppe jeg blir å kjøpe flere enn en konsoll, men hvilken det blir er umulig å si. Før E3 var jeg sikker på PS3, pga franchisene Final Fantasy og Metal Gear, men nå er jeg ikke sikker lenger. X-box 360 er veldig spennende. Vi får vente å se Endret 21. mai 2005 av Agres Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Begge er spennende konsoller. Begge? Hva med Nintendo da? Er det noe som er spennende så er no det Revolution! PS3 og 360 er nå bare kraftigere hardware, ikke noe spennende med det.. Er mye mer spennende å se hva den revolusjonerende kontrolleren til Revolution er.. Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Les test her! Hehehe, og xbox360 er ikke kraftigere enn 2x G5 MAC http://www.anandtech.com/tradeshows/showdoc.aspx?i=2420&p=5 Håper det var en spøk... Because the G5 systems can only use a GeForce 6800 Ultra or an ATI Radeon X800 XT, developers had to significantly reduce the image quality of their demos - which explains their lack luster appearance. Anti-aliasing wasn't enabled on any of the demos, while the final Xbox 360 console will have 4X AA enabled on all titles. Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Jeg kjøper ikke konsoll etter hvor kraftig de er, men hvilke spill som kommer til de. Jeg liker spillene som kommer til PS(3) og derfor kjøper jeg PS3 uansett om den er kraftigere en X-Box 360 eller ikke. Lenke til kommentar
Samael Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Er du helt vekk eller? Er status å ha den kraftigeste konsollen... :!: Hehe.. det virker iallefall sånn Dessuten, det er ikke så viktig med bra grafikk, er bare at PS har ligget bakerst grafikkmessig hele tiden siden PS1 . Lenke til kommentar
HappyHerb Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Håper det var en spøk... QUOTE Because the G5 systems can only use a GeForce 6800 Ultra or an ATI Radeon X800 XT, developers had to significantly reduce the image quality of their demos - which explains their lack luster appearance. Anti-aliasing wasn't enabled on any of the demos, while the final Xbox 360 console will have 4X AA enabled on all titles. Ja, det var en spøk. Prøvde å understreke hvor useriøs testen trådstarter linket til er. Siden ingen av konsollene har kommet ut på markedet, så blir det bare spekulasjoner om hvilken konsoll er "best" eller ikke. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) Dette er jo bare et "bevis" på hvor fantastisk mye irrelevant tøv Sony viser frem. Når de viser frem grafer som viser hvor mange teraflops konsollen klarer, og hvor mye mer den klarer enn en vanlig PC og xbox 360 blir det bare useriøst. Her satses det fullt på å lure de uvitende. Jeg regner med at det er en del som tror PS3 er en dobbelt så kraftig konsoll som xbox 360, fordi xbox 360 bare klarer 1tflop, mens ps3 klarer 2Tflop. Kan ikke huske sist jeg brukte min konsoll til simulering av atombomber... I denne runden har Sony bare satset på å lure folk til å tro at PS3 er en uslåelig kraftpakke. Tror folk gjør lurt i å vente til Sony faktisk begynner å bli ferdig med konsollen, slik at vi kan se hva den virkelig kan, og heller sammenligne det. Og ja, testen trådstarter linket til er selvfølgelig full av bullshit - like mye bullshit som grafene og påstandene til Sony inneholder. Endret 22. mai 2005 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Zippio Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Det er bare drittunger som skryter at dei har den kraftigste maskinen. Du burde velge maskinen fra spilla.... Ska ha meg PS3 på grunn av Final Fantasy og lurer veldig på Nintendo på grunn av noen av spillene deres og lurer litt på Xbox... men PS3 skal kjøpes først. Lenke til kommentar
Lskgutt Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Bare synd at Playstation 3 har både kraftigst maskin OG beste spill Men Nintendo har jo også bra spill... Som Mario, Zelda osv. Men bare synd at jeg ikke liker eventyrspill lenger :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå