Gå til innhold

tråder som stenges pga dårlig emnefelt osv

Anbefalte innlegg

jeg har leste på dette forumet en god stund nå og har kommet over en del tråder som er stengt pga moderator mener emnefeltet er dårlig brukt eks

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=420544

mange av disse personene spør om hjelp og veiledning, og en moderator bør kunne tilby dette først og fremst ,isteden for å være pirkete og komme med kritik.

Tror nok at en del første gangs brukere kan la være og spørre pga ting som dette og det er i grunn synd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, jeg tror ikke det er noe hinder at posten må ha god emnetittel..

Enten så vet 1.gangsbrukeren om det, og setter opp en god tittel, ellers vet han ikke om det, og dermed kanskje bruker en dårlig. Uansett, så tviler jeg at det sitter noen der og ikke poster, fordi de vil lage en dårlig emnetittel..

Det å ha en god emnetittel er igrunn ganske viktig, samt at det hever kvaliteten på forumet.

Det var mine små synspunkter.. :)

Lenke til kommentar

Dette er et perfekt eksempel på det som trådstarter hinter til. Eg synst det seriøst er litt for dumt å stenge tråder som dette. Der var en aktiv diskusjon og, sjøl om den brøt med 3-ords regelen var ikkje emnefeltet dårlig. Synst ivertfall moderator kunne komt med et tips i steden for å stenge tråden...

Det var det eg ville tilføye i ein diskusjon som har vert oppe ca. 1000 ganger før... ;):p

Lenke til kommentar

QUOTE (blaster88 @ 27/05/2005 : 01:50)
at tråden blir stengt tvert, det hadde kunne gått ann å hinta litt først da, men bare en tanke.....

Et spørsmål: Har du LEST rettningslinjene? Det står faktisk at brudd på 3ordsreglen vil bli slått hardt ned på. Å hinte før man stenger tråden anser iallfall jeg til ikke å være "slå hardt ned på". Alt folk er så latsabber at de ikke gidder å lage en ordenlig tittel er et problem. Det er lite informativt å skrive "Hjeeeeeeelp meeeeg !". Når folk faktisk ikke gidder å bruke de små grå i et par sekunder ekstra og lage en betydlig bedre tittel så blir trådene stengt. Brudd på 3ordsreglen er kort og godt latskap.

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar

Det tråden du viser til er det jeg som har stengt. Og du skal vite at jeg har lite til overs for dårlige emnefelt i den kategorien der. I den er det veldig viktig at man har gode emnefelt som beskriver innholdet nøyaktig. For alle postene der er så like. Derfor er ting som maskinvaretype etc. essensielt.

Vil du ha mer informasjon, les sticky i den kategorien, eller kontakt meg pr. PM.

Lenke til kommentar

QUOTE (haddis @ 29/05/2005 : 12:28)
QUOTE (kennethdammyr @ 29/05/2005 : 03:31)
. I den er det veldig viktig at man har gode emnefelt som beskriver innholdet nøyaktig.

Kunne vel ikke vært bedre beskrevet en "Ny kraftig, men billig pc"...

"Pc til spill, budsjett: snaut 10'000kr"

ville vært et bedre emnefelt, men som sagt; Spesifikke klager på en stenging kan sendes til meg via PM. Ikke her.

Lenke til kommentar

QUOTE (santaxx @ 29/05/2005 : 15:53)
Hvorfor blir egentlig emner med 3 ord i tittelen stengt?

Ord delings feil ;)

Bruker taster inn topic, la oss si "Skillsmissebarn" (altså diskusjon om skillsmissebarn i Politikk, religion og samfunn). Nå, denne går ikke igjennom. Det må være minst tre ord får brukeren melding om. "Aha! Tenker brukeren." og skriver "Skills misse barn"...

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...