Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg he hatt ati radeon 9800 pro, x800 og 850 xt kort fra ati.

Men jeg har lest litt, og hørt fra steder at Nvidia ligger forran ati når det gjelder grafikk kort ( Worldwide leader in graphics ) Noe som selvfølgelig ATI også kunne finne på å si.

Men hva er egentli best?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har ikke jeg lest det noe steder "sort på hvitt" hva som er best, men jeg foretrekker Nvida fremfor ATI.. Har hatt begge deler. De ligger vel sånn sirka likt i løypa.. Men nvida skal ligge føre ATI "med noe sec" lol. De har vel sine negative sider de også i forhold til ATI, men flere positive siden... Men sier ikke noe helt sikkert. Play station 3 har valgt et Nvidia kort foresten..

Endret av Stian_t
Lenke til kommentar

Jepp. så hele pressekonferansen på 1 time og 50 min el noe.

det var da jeg fikk øynene åpne for NVIDIA.

Mens Xbox 360 har valgt ATI.

La oss si at vi har to helt liker skjermer, og to helt like pcer (untatt skjermkortet)

På den ene pcen er ATI`s kraftigeste skjermkort og på den andre pcen, NVIDIA`s kraftigste.

Hva er det da jeg vil merke forskjell på når vi spiller?

Lenke til kommentar
La oss si at vi har to helt liker skjermer, og to helt like pcer (untatt skjermkortet)

På den ene pcen er ATI`s kraftigeste skjermkort og på den andre pcen, NVIDIA`s kraftigste.

Hva er det da jeg vil merke forskjell på når vi spiller?

ATI har vært regnet for å ha bedre bildekvalitet, men dette er et område som nVidia har forbedret sterkt med sin siste generasjon.

nVidias PCI-express-kort kan også fungere i SLI-oppsett (på HK som støtter det), dvs at to skjermkort rendrer halvparten av skjermbildet hver. ATI har en lignende løsning på vei, men den er enda ikke lansert etter som jeg har fått med meg.

Men hvis man tenker seg at man bruker ett kort, tror jeg ikke det er særlig stor forskjell, jevnt over. nVidia-kort er vel endel bedre i OpenGL-applikasjoner (f.eks. DOOM3).

Endret av Bob Ibsen
Lenke til kommentar

Jeg tror du finner 1000 tråder på temaet hvis du bare søker litt.

nVIDIA og ATI har sine fordeler begge to.

nVIDIA bedre i OpenGL, ATI bedre i DirectX OSV, OSV

Du kan ikke spørre om hvilket som er best, uten først å definere utgangspunktet. Men tror det er slik at ATI X850 XT pe er det kraftigste kortet, mens nVIDIA har den kraftigste løsningen med SLI.

Men les skjermkortguiden, den vil gi deg et litt bedre bilde av hva de to selskapene produserer. http://forum.begin.no/index.php?showtopic=332246&hl=

Lenke til kommentar

Ok, takk for hjelpen.

Ja jeg var klar over dette med OpenGL og DirectX.

Merker det stort når man spiller med Nvidia kort på doom og da Ati på Blant annet , Half life 2.

Det jeg var ute etter å vite, var om Nvidia hadde et bedre bilde. Men takk :D

Skal prøve å finne ut av dette selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...