El Netzor Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Hei! Jeg har en AMD Duron 1000mhz som jeg skal overklokke. Hovedkortet er Aopen AK73 Pro og har en switch på hovedkortet som stiller MP. Jeg har låst opp prosessoren med "Blyanttrikset". Men så kom problemene : Før jeg begyne var innstillingene følgende : FSB: 100.2 MP : 10x 1,75v på cpu kjerne Så etter at jeg hadde gjordt dette "Trikset" begynte jeg, men det jeg først la merke til var at MP hadde endret seg fra 10x til 10.5 etter denne her blyant strekingen.. Jeg tenkte jaja greit det.. Så stillte jeg inn switchen så MP skulle være 11x men da fikk jeg den uhuggelige meldingen : "Your CPU may have a problem" jeg tror nå selv at det er en sperre eller noe sånt, men jeg har jo ikke peil. Så var det siste spørmålet.. Hva er Spread cloking eller noe sånt !? Takker for hjelp! El NetZor Lenke til kommentar
El Netzor Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Har prøvd med og sette opp volten på cpu uten virkning, noen som har peiling *Vil overklokke* El NetZor Lenke til kommentar
El Netzor Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2005 Ingen som har peiling på dette ? *vil overklokke*! El NetZor Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Kanskje det ikke funket, den modden du gjorde. Eller at biosen har lost MP eller hovedkorte kan rett og slett ikke stille mp. Hvorfor ikke bare fsb klokke ?? Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Kanskje det ikke funket, den modden du gjorde.Eller at biosen har lost MP eller hovedkorte kan rett og slett ikke stille mp. Hvorfor ikke bare fsb klokke ?? Det er ikke AGP/PCI-lock på det hovedkortet. Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Kanskje det ikke funket, den modden du gjorde.Eller at biosen har lost MP eller hovedkorte kan rett og slett ikke stille mp. Hvorfor ikke bare fsb klokke ?? Det er ikke AGP/PCI-lock på det hovedkortet. Det kan jo være et av problemene hva med å kjøpe nytt hk da ? Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Han er ikke så gammel, og har ikke så mye penger på lomma. (Har snakka med han på IRC...) Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Han er ikke så gammel, og har ikke så mye penger på lomma. (Har snakka med han på IRC...) Hvilken minne har du da ? ( RAM ) går jo å fsb klokke Lenke til kommentar
El Netzor Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 Beklager jeg ikke har svart, har et merke av Apacer PC-133 256mb. El NetZor Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 sd-ram og hk uten pci lock :o ville ikke ha overklokket FSB på det nei! Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 hehe, har selv drivi å klokka opp en duron, men det er lenge siden! såvidt jeg husker så er eneste aktuelle måten å klokke opp den på med multiplier. har selv ikke kommet over problemet dit, men cpu`ene var ikke så "rutinerte" for OC da som de er nå. spread clocking husker jeg at jeg hadde på et gammelt HK jeg hadde fra omtrent samme tid som din duron 1GHz var ny kan ikke si jeg husker hva det var, annet at det skulle stå på "disable" annet enn ved spesielle omstendigheter. er 95% sikker på at det ikke hadde noe med klokking å gjøre. av en eller annen grunn så tenker jeg på problemer med magnetisme i forbindelse med spread clocking, men jeg tror det er feil, hehe! Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 haha, for en gang skyld husket jeg faktisk riktig! spread clocking, noe jeg mener er det samme som spread spectrum clock er for å redusere elektromagnetiske forstyrrelser fra elektroniske duppedingser. http://www.eetimes.com/in_focus/communicat...EG20030414S0078 Lenke til kommentar
El Netzor Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 Okei, har planer om og oppgradere biosen da.. Jeg fant fram link til hovedkortet og fant bios nedlasting : BIOS Nedlasting Jeg fikk også et lite problem jeg ikke skjønnte her.. Det jeg lurer på er visst jeg laster ned den nyeste og oppgraderer, får jeg med alt det andre som har vært oppgradert på de andre versjonene da? El NEtZor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå