andeik Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Jeg prøver meg på å lage et Svisj/MessTV-program. Har noen layoten til et slikt, norsk program? Se eksempel på hva jeg er ute etter på: http://www.home.no/eriksmedier/NRK2-2005-0..._00-45-21h1.JPG Lenke til kommentar
andeik Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 To dager siden sist jeg la til innlegget. Har noen peiling? Lenke til kommentar
MacPaal Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Har ikke peiling, har bestemt meg for å lage noe tilsvarende bare Det er vel strengt tatt et program med ei videorute som kjøres mtp rullerende felt med sms/låtavstemming osv på siden/i bunnen. Selv vil jeg ha en ramme med faste budskap (skal brukes i presentasjon/reklame sammenheng på en demoskjerm). Håper derfor noen med peiling er barmhjertige nok til å legge inn et tips til hvordan å gå frem. Dersom jeg finner ut av det på egenhånd først skal jeg poste her hvordan jeg fikk det til - selvsagt Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Dere mener dummy grafikk som ser ut som en fungerende mess tv? Eller snakker dere om å lage en fult funksjonerende mess TV software med live video routet i et vindu, SMS server som tar imot SMSer og et redaktør software for screening av dem, og voting system som er koblet opp mot to SMS nr som må leies fra Telenor? Hvis det er det første..så vær orginale...finn på selv...dere vet jo hva det innebærer..ingens om sier video vinduet på være øverst til venstre.. AKIRA Lenke til kommentar
andeik Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 Jeg snakker om en fullt funksjonerende chat, som skal være identisk med MessTV/svisj Lenke til kommentar
Cain_85 Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Jeg snakker om en fullt funksjonerende chat, som skal være identisk med MessTV/svisj Da tror jeg Akirax24 ramset opp det meste dere trenger, layout må jo være det minste problemet Lenke til kommentar
Djengis Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) Hvis løsningen skal være "identisk med" Svisj/Mess, og løsningens skal benyttes i noen form for næringsvirksomhet, har dere et problem - både i forhold til markedsretten (forbud mot etterligninger/plagiat), ift åndsverkloven (krenkelse av andres opphavsrettigheter), og i forhold til den nye (dvs ca 1 år gamle) loven om design som beskytter layouten til disse løsningene. Endret 24. mai 2005 av Djengis Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Ok, jeg kjenner jo ikke deg, og vet ikke hvilke resurser du har bak deg. Du kan være en veteran utvikler med masse penger. Men det slår meg hvis det er tilfellet...ville ikke dette forumet vært stedet du hadde bedt om råd. Så da er det lett for oss andre å annta du ikke anner hva det dreier seg om. Så rett oss gjerne opp. Men de harde kalde fakte (copyright issues til side) er at Mess tv minimum har en årskostnad på 3 - 400 000 i drifts kostnader (leie av x anntall SMS/MMS nr, server park, drifting av server park, utvikling av software, osv osv osv). Og da regner vi IKKE Med lisense kostnaddene for å drifte et TV. Hvis dette er et studie prosjekt hvor du skal lære å sette opp en server å kommunisere med innsendt SMS og MMS så annbefaler jeg deg å ta kontakt med TV2 og Telenor så hjelper de deg sikkert så langt de kan og har lov. AKIRA Lenke til kommentar
andeik Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 Neinei! Jeg skrev litt feil på svaret mitt! Ikke en fullt funksjonerende som skal gå live via internett/tv, men en privat greie, der jeg selv finner på chat-meldinger, vote, mms osv. Jeg har et nullkronersbudsjett og det skal ikke være noen ekte varer her! Det er kun MessTV/Svisj-layouten jeg trenger, så fikser jeg alt selv! Lenke til kommentar
Gemini123 Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 (endret) Jeg har laga et slikt program, til bruk på lan-partys. Den hadde en irc-bot som viste chatten. Valg mellom video/informasjon, Video kan enten være live(fra webcam eller firewire) eller fra lokal fil. (liker ikke korupte video filer:-) Vote (via irc)og kunne ha veldig basic skins/logo. Pc som programmet installeres på må ha to skjermutganger. Programmet styres fra konsol fra primær skjerm. og alt vises på sekundær skjerm; 800x600. Ble skrevet i Delphi. Og bruker DSpack som video. Hva mener du egentlig med layouten??? den er jo det minste problemet. Det største er faktisk video fra "live"-kilde(usb/firewire). Photoshop er en fin ting å lage "layouter" med! Endret 1. juni 2005 av Gemini123 Lenke til kommentar
Gemini123 Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Håper derfor noen med peiling er barmhjertige nok til å legge inn et tips til hvordan å gå frem. Dersom jeg finner ut av det på egenhånd først skal jeg poste her hvordan jeg fikk det til - selvsagt Tja, hvordan gå frem.. først må du kunne et programmeringsspråk. Foreksempel Visual Basic, Delphi, C++ etc... Jeg vet ikke hvilke du kan, men jeg laga det i Delphi, fordi jeg kan det best. Videre brukte jeg DSpack som er et veldig bra/enkelt API til avspilling av video i delphi. Den bruker DirectX til dette. Uten at du trenger å kunne DX. så var det bare til å plassere seg forrand pc'en i mange netter. Og så blir det et program. Skal legge ut programmet på http://sperret.net/ip iløpet av et par dager. Så kan dere skjekke det ut. Har ikke tilgang til fila nå Det er ca 2 år siden jeg laga programmet ferdi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå