Gå til innhold

Tips til maling av treplate.


Anbefalte innlegg

God dag!

 

Har begynt å lage en arcademaskin ala. Ultimame som en del her kjenner sikkert igjen fra DrSpawn sitt verk her på Overklokking.

 

Har begynt på CP-platen, slik så den ut før jeg begynte med den:

 

klikk

 

Tok den fra et gammelt skap som lå på hobbyrommet, flaten var utrolig glatt så prøvde å pusse ned det værste og fjerne alt fint støv.

 

Slik ser den ut nå:

 

klikk

 

Som dere ser er det ikke noe flott malt, har brukt helblank maling og det er ikke så utrolig lett å få flott merket jeg. Kanskje jeg har brukt feil pensel?

 

Tanken streifet meg da å prøve å lime/feste/whatever en plakat på platen istedenfor... det kan jo bli tøft det også.

 

Kjøpte derfor en spidermann-plakat og funderte på om det var mulig å feste denne på en smart måte, men hvordan?

 

Kom til å tenke i ettertid at det ikke var så utrolig lett hvis det skal se flott ut. Lurer rett og slett på om jeg skal pusse ned platen igjen, selv om det blir et helvetes styr, ikke minst tidsmessig.

 

 

Tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du pusser ned (Plansliper! =D) igjen så bruker du bare masse grunning (spray) først (tynne lag), sliper ned igjen og gjentar to siste stegene mange ganger.. Da kan du spraye over med fargen du vil ha et par ganger og klarlakk og voilà! Bruk litt Turtlewax og rubbing compound til slutt og da haru'n.. ;)

Lenke til kommentar

Haha! :9 Jo det funker jo sikkert fett det men det tar desverre altfor lang tid for min del...

 

Kom til å tenke på å kanskje bare lage litt flekkete strøk over det eksisterende, vet ikke om det blir en kul effekt eller helt på tryne men det sparer meg for helt utrolig mye arbeid.

 

har glemt å nevne at jeg er ikke så forbanna rik for tiden,....

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

våtslip hele greia, og gå over med grunning. Mal på 3-4lag med svart maling med en rull, og etter det, ta 5-6 lag med klarlakk fra boks. det gjorde jeg, og resultatet ble supert :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...