Xan Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Bestilte adsl rundt 1 juni og fikk en forventet leveringsdato den 20. Siden den gang har de skjøvet forventet datoen 1 dag eller 2 frem hele tiden. Den er nå på 18 juli og fremdeles forventet dato på statussiden. 2 mails om grunnen til snart 2 mnd leveringstid har jeg ikke fått svar på. Noen andre her som har erfaring med levering av adsl fra Nextgentel i Trondheims området? Lenke til kommentar
JohnDoe Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Har ikke erfaring fra Trondheims området.. men Bergen kjenner jeg til.... Eneste jeg kan si er smør deg med tålmodighet, jeg måtte vente i 7-8 mnd før de kunne levere. Det skal sies at det er Tormods undersåtter som står for installasjonen (Bravida), det kan jo være de har ferieavvikling, sykemeldinger eller lignende. Det er ivertfall verdt ventetiden JD Lenke til kommentar
kvest Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Har erfaring fra Trondheim med NGT. Ventet ikke unormalt lenge på installasjon (halvannen mnd ca). Litt lang ventetid når ADSL-modemet tok kvelden (måtte sendes fram og tilbake til Bergen, pluss linjetest og ventetid, tok etpar uker hvertfall). Support telefonen dems stinker (blir brutt når du har hørt pausemusikk i 15-20 minutter, så er det bare å prøve igjen). MEN: Billigst og raskest er de! (Og hvis du er student ved NTNU får du 2Mbit linje til 640-pris (men hvorfor får UiB enda billigere enn oss?)) Lenke til kommentar
killekille Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Vi venter 3 måneder før jul på NGT i Trondheim. Ufattelig dårlig service. Du må glemme å sende de mail. Etter eget utsagn på kundeservice "prioriterer de ikke mail"!!! Det er bare en ting å gjøre Ringe, ringe, ringe. Lenke til kommentar
bok2 Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Etter det jeg har hørt, er avtalen mellom UiB og NGT 2 Mbit til 640kbit pris. Så da er vel NTNU og UiB studenter likestilt her... _________________ Rimelige webhotell: www.bkmedia.no [ Denne Melding var redigert av: bok2 på 2002-07-16 00:42 ] Lenke til kommentar
H-kon Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Har ventet siden 8 Mai. Bor i Strømmen utenfor Oslo. Sendte en mail, men får vel ikke svar på det. Lenke til kommentar
stian999 Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Leveringstiden kan variere voldsomt. Vet ikke om dette er NGT eller Bravida sin skyld, men en ting er sikkert: når du har fått linja så er den ekstremt stabil. Jeg har nå hatt NGT i 1,5 år og linja har vel vært nede 5 ganger. i 4 av gangene var det varslet på forhånd at linja skulle tas ned for vedlikehold. Vil bare si at det er verdt å vente på å få adsl. Må huske på at det er en enorm pågang av kunder samtidig som det er ferieavikling nå. Lenke til kommentar
Tosh Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 http://www.nextgentel.no/uib og.. http://www.nextgentel.no/ntnu femtilapp i forskjell på prisen.. /uio er enda en femtilapp i tilegg, virker det som.. Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Har NGT i Trondheim med studenttilbud, vanlig bravo til 340 pr mnd. Det tok sin tid ja men var absolutt ventetiden... ..naar den kom. Tok vel 2-3 mnd alt i alt. Kan ikke si jeg klager naa som den foerst er paa plass. Lenke til kommentar
Xan Skrevet 19. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2002 Etter mye mas til kundeservice fikk jeg endelig beskjed om at linjesjekk var ferdig og at bredbåndsoppkoblingen kan fullføres. Når jeg fikk modemet idag så måtte selvfølgelig DSL lampen IKKE lyse :sad: Ja jeg har trippelsjekket kablene i henhold til innstallasjonsveiledningen. (analog -> line/splitter og adsl/splitter -> dsl plugg) Noe annet enn at jeg ikke er tilkoblet sentralen som kan være galt? (NGT svarer meg vel ikke på et par dager. Lite med support om helgene på tlf og.) Fikk Netopia 4542 Lenke til kommentar
Koma Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 Rasta, Lørenskog. Jeg er selv ny bruker av NGT. Min leveringstid ble ca. 3 uker inkludert Bravida innstallasjon. Jeg fikk tildelt ADSL to uker før antatt leveringstid. Nå har jeg oppgradert til Charlie med det kampanjetilbudet de har: 1024 for 523,- pr. måned. Egentlig ikke så værst hvis en ser på konurrentene. Den faktiske hastigheten ifølge http://www.itavisen.no sitt speedometer er 1008. Dette er bra med tanke på at det ca. 3000m til sentralen. Jeg kan bare si at jeg foreløpig er fornøyd. Til meg har de vist god service. Lenke til kommentar
Koma Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 XAN: Mulig du ikke har funnet ut hvor kablene kommer først inn i huset. Det behøver ikke å være den første kontakten, men telefonkoblingsboksen før den første kontakten. Sjekk ved sikringskapet. Dersom du har husalarm, må også den kobles om. Lenke til kommentar
Xan Skrevet 20. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2002 Koma stemmer. jeg har faktisk et tilknytningspunkt ved sikringsskapet hvor den sorte utenfra er koblet til den hvite som går inn til leiligheten min. Må jeg koble splitter ved dette punktet selv om jeg bare har en tilkoblingsboks i leligheten? Er vel kanskje best å bestille montør da hvis det er litt slit å ordne dette selv. takk Lenke til kommentar
jevel Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 Quote: Den 2002-07-15 14:46, killekille skrev:Vi venter 3 måneder før jul på NGT i Trondheim.Ufattelig dårlig service. Du må glemme å sende de mail. Etter eget utsagn på kundeservice "prioriterer de ikke mail"!!!Det er bare en ting å gjøre Ringe, ringe, ringe. Bestilte i september/oktober 2001, men ga opp da de ikke kunne levere p.g.a. problemer med kapastitet i sentralene til Telenor. Installerte Telenor i stedenfor (de hadde ikke noen problemer...), og hadde ADSL i ca. 2 mnd. før linja plutselig var borte. Da hadde NGT ikke registrert at jeg ikke ville ha linje lenger, og kuppa linja mi. Fikk pakke med modem og greier. Ringte selvfølgelig sporenstreks å sa hva jeg mente om dette, men fikk beskjed om at en evt. tilbakekobling måtte vente til etter helga. (Dette var en fredag....) Fikk allikevel laga en deal med montøren, og fikk Telenor linja tilbake. Så kom regningene. De ville ha penger for ADSL linja som jeg hadde. Måtte ringe flere ganger før det gikk opp for dem at jeg faktisk ikke skulle betale. Fikk aldri noe napp i Trondheim, så jeg brukte Bergenskontoret. Der Gikk ting så ufattelig mye kjappere enn i Trondheim. -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå