jococsity Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 Hmm.. jeg vet ikke om den er formatert som dynamisk eller standard, standard kanskje?? Lenke til kommentar
thotta Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Hei du Før du gir opp å få tak i dataene på disken, må du iallfall prøve programmet GetDataBack fra http://www.runtime.org/ Fullversjon koster peng, men du kan prøve med gratisversjone for å SE hva som kan gjenopprettes. Jeg fikk det anbefalt her på forumet (leste i gamle poster). Veldig mange som har gode erfaringer med det. Så jeg prøvde det selv i går faktisk. Og det fant all dataen Som du ser på siden lover det ganske mye (og det er ikke uten grunn de tør påstå det der, tror jeg). Prøv det du også Lenke til kommentar
jococsity Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 Hei igjen. Når jeg booter med xp-cden ser jeg en oversikt over harddiskene. På den disken jeg ikke finner står det følgende <dynamisk volum> (tror jeg det var...) Hva vil dette si, er dette grunnen til at jeg ikke finner den i min datamaskin? Lenke til kommentar
jococsity Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2005 Huff... dette går visst ikke, jeg kommer til å formatere harddisken, og deretter bruke ett program til å prøve å finne igjen de filene. Får bare håpe jeg finner igjen alt... Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Det hjelper om du poster specs. Siden du har Dell HK har du sikkert ikke nVidia chipsett. Koble ut de SATAene som os ikke ligger på ... kanskje den rett og slett ikke har nok strøm? Finner du den med 3.parts prg ( eks. everest, hdd health, nero drive info etc.) Duste spm,: Du har koblet dent il PSU? Lenke til kommentar
thotta Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Som jeg nevnte tidligere, ville jeg iallfall prøvd et recovery-program før du formaterer... og da f.eks GetDataBack fra http://www.runtime.org/ Dette programmet påstår å kunne finne veldig mye - også på disker som windows ikke klarer å displaye. Mulig du vil kunne finne nesten like mye igjen etter at dyu har gjort "quick format", men jeg ville nå iallfall prøvd uten å formatere først. Lenke til kommentar
jococsity Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2005 Jeg har et Asus A8N-SLI Deluxe hovekort, 2 200 GB WD SATA disker, 1 80 GB WD Raptor(SATA) , og en IDE disk av merke Seagate Barracuda (IDE). Resten av specs skulle vel ikke være nødvendig ?? Og jeg har nok strøm , har 460 W , dette skulle holde tror jeg Skal prøve GetDataBack nå og se om jeg finner disken føre jeg formaterer. Lenke til kommentar
Tronee Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Jeg har akkurat samme problemet...nesten som om jeg skulle startet tråden selv! :!: Bygde en Shuttle-sak i går, hvor jeg satte inn en WD S-ATAdisk på 250 GB. På den installerte jeg XP, og alt så bra ut. IDE-disken, en WD på 120 GB finnes ikke i "Min datamaskin" eller på diskbehandlingen på administrative verktøy. Den eksisterer i BIOS, i enhetsbehandlingen og den finnes også når jeg kjørte noe Partition-program. Hvordan i all verden skal jeg finne denne disken? Kan problemet være at jeg ikke installerte RAID-driverne som fulgte med under installasjonen av OS?? Håper på snarlig løsning.... Tronee Lenke til kommentar
jococsity Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 JIPPI !!!!!! Fant harddisken med alt av program og det der med "GetDataBack" kopierte over filene på pc'en og formaterte disken. Da poppa den frem i min datamaskin vettu. Pøv det samme programmet du Tronee. Takk til deg thotta Lenke til kommentar
Tronee Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Prøver programmet nå, men Copy-funksjonen funker bare på den lisensierte versjonen! ...og ikke fant jeg en crack som funket helle... :-) Hvor fant du den versjonen som funket for deg?? Tronee Lenke til kommentar
Tronee Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Det ordnet seg... :!: Kjekt program. Takk for tipset! Tronee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå