Cyberino Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 (endret) Heisann =) Håper å kunne oppspore litt hjelp herifra og at det er noen der ute som har et svar på mitt problem... sukk.. Vel, litt om systemet mitt.... Abit VT7 Moterboard PIIII / 2,5GhZ 512RAM 2 x Promise TX133 IDE kontrollere 1 x 40GB SATA disk (til OS) og en bunch med disker... totalt 1,4TB Jeg har nettopp eller for noen uker tilbake kjøpt meg to Western digital 320GB IDE disker, tenkte at disse skulle gjøre jobben med plass manglet mitt jeg hadde. Skrudde disse på plass, plugget de i en ledig kanal på Promise IDE kontrolleren og bootet opp maskinen min. Alt fungerte som normalt! Så begynte probmelene å komme, ved overføring av store filer til diskene, så tok det ikke lang tid får maskinen restartet seg selv. Tok ikke det så alvorlig akkurat da siden jeg ikke så det før jeg var tilbake fra TV skjermen (overføring tar tid i windows ja). Vel, uansett. Så er det seg slik, at jeg prøver å fylle diskene eller tømme de ved overføring til andre disker m.m. så får jeg en herlig beskjed på skjermen min.... ***Hardware Malfunction Call you hardware vendor for support ***system has halted*** I en stilig blå skjerm, ikke noe nummer noe sted, bare den meldingen. Noen som kan forklare meg hva som kan være galt? Hva jeg har gjort: Har koblet ut diskene av kontrollerene, prøvd en og en, motherboardet støtter visst nok ikke så store disker, de vises ikke ihvertfall, master/slave jumper er satt frem å tilbake, formatert og patisjonert... ingenting hjelper. noen som can give me a clue ?!?! Takker for all hjelp for dette Mvh. Cyberino Endret 20. mai 2005 av Cyberino Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Har du stor nok PSU til å drive maskinen din? har du aktivert 48bit lba: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=165302 Prøvd diskene på andre porter på kontrollerkortene dine? Lenke til kommentar
Cyberino Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Q:Har du stor nok PSU til å drive maskinen din? A: Ja, byttet ut med ny en på 500Watt, ingen problem der Q:har du aktivert 48bit lba: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=165302 A: Nei, skal teste, sier ifra om det hjalp. Q:Prøvd diskene på andre porter på kontrollerkortene dine? A: Ja, det har jeg prøvd på, flere ganger. Lenke til kommentar
Cyberino Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 nope.. still the same.. Bruker disken, så dør den.. system halt.... Cyberino Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå