Oovz Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Lifehouse Sjanger: Melodisk rock (hvis det er noe som heter det) Ligner på: Tja, si det. Bare å komme med forslag. Lifehouse spiller melodisk, rimelig soft rock. Tekstene handler om kjærlighet, svik og dype åndelige spørsmål. Har egentlig ikke så mye å legge til, bortsett fra at det er utrolig fengende. Det kristne budskapet Wikipedia nevner kan jeg ikke si at jeg har merket. Favorittsanger: You and me Hanging by a moment Cling and clatter Sjekk det ut, og ingen klager mottas. Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 (endret) Testament Sjanger: Thrash Metal Ligner på: 80-talls Metallica, Anthrax, Slayer, Susperia Har virkelig fått sansen for dette bandet, og er egentlig litt bitter på meg selv for ikke å ha oppdaget de tidligere. Ikke noe overtekniske rytmer og ting, bare ekstremt vanedannende thrash metal på sitt beste, musikk du kan headbange kvelden ut med. Sinnsykt fengende gitar riff (Alex Skolnick må vel være å regne som en av de bedre gitaristene i denne sjangeren), stabil tromming, teknisk god bass og en vokalist (Chuck Billy) med enorm kraft og tone i stemmen. Helt klart blant mine favorittband for tiden, selv om de kanskje har hatt sin storhetstid for nesten 20 år siden . Ble dog ekstremt overrasket over nye DVD'en deres, Live In London som ble spilt inn nylig, anbefaler den på det varmeste, gutta tar fortsatt av. Album verdt å sjekke ut: The New Order, Practice What You Preach, The Gathering og First Strike Still Deadly (for det meste remixa utgaver av gamle låter, men sinnsykt forbedret lyd) Favorittlåter: The New Order, Disciples Of The Watch, Sins Of Omission, Trial By Fire og Practice What You Preach. Endret 14. november 2005 av ZprMario Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 (...) 5151502[/snapback] Fint du likte Traffic. De var et knakende godt band. Nesten like bra som Procol Harum... Angående Barclay James Harvest, så må jeg innrømme at jeg postet noe av det mest pompøse de har laget. Kanskje det er låter som gjør seg bedre i den store albumsammenhengen. Ikke vet jeg, for de er så godt innspilt for mitt vedkommende at jeg ikke klarer å se objektivt på det. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 ...en god del tekst om The The... Hm, Anth, ser du omtaler The The som et band. Om researchen din var like bra som presentasjonen (du lager virkelig fine poster) hadde du nok nevnt vokalist og sjef Matt Johnson som etterhvert gjorde The The til sitt eget prosjekt. Og "Burning Blue Soul" som beste album? Din egen oppfatning, kanskje? INFECTED, Soul Mining, Mind Bomb (med en aldeles strålende Johnny Marr), ja til og med Dusk står seg bedre. Uff og Uff. T'Weed Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Fint du poengterer det. For øvrig kom bandet sammen igjen ved en senere anledning (1989?)... Og Dusk er nå vitterlig en god plate det også... Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 (endret) Samletråd for anbefaling av/søken etter ny musikk Denne tråden skal benyttes av alle som søker etter anbefaling av ny musikk. Dette gjelder f.eks. å finne ny musikk innen en sjanger, finne musikk til spesifikke ting (musikk som passer til trening, snowboard, humor, fest osv). Det er viktig at man også spør i trådene som står oppført her. Hvis man f.eks vil ha anbefaling av reggaemusikk, spør i reggaetråden. Istedenfor å opprette en ny tråd hvor man har forespørsler om anbefalinger, skriv et innlegg i en av trådene eller her. Vil du ekspandere din musikkhorisont? Spør i en av trådene eller her! Det er også viktig å mane folk til å gå på aktiv leiting etter musikk selv. Internettlinkene er en god start for folk flest. Vil du ha anbefaling av musikk innenfor en viss sjanger? Spør i følgende sjangertråder: 90-talls dance Avantgarde-musikk Black metal Blues Country Danseband Doom/Stoner-musikk Drum'n'Bass Folk- og viking-metal Folkemusikk Hardstyle Hip Hop House og dance Jazz Klassisk musikk Metal (Backstage) Metal: Norske band Pop Progressiv Rock Punk Reggae Rock/Alternativ Rock Ska Soul og funk Trance Vocal Trance/Dance Vil du ha anbefaling innenfor populære temaer? Sjekk ut disse: Akustisk musikk Begravelsesmusikk Deilig, avslappende musikk Festmusikk Instrumentaler/symfonier som rører ved sjelen Kjærlighetssanger Pianomusikk Russesanger Kjøre-, råne- og bilmusikk Sanger som passer til sex Sommermusikk Treningsmusikk ______________________ Funnet noe bra? Post det her Litt tips og triks hvor det har blitt klippet og limt inn en glimrende post av warpig: Tjenester på Internett: music-map.com Radio.msn.com Dette er Microsoft til dels egne versjon av Pandora laget i samarbeid med nettopp Pandora, selv om det visstnok skal være visse forskjeller ville jeg tippe det stort sett er vanskelig å finne forskjeller i annet enn reklamen på siden. vh1.com Her kan man søke på artister for å så se hvilke andre artister som spiller i den omtrentlige samme sjangeren. Det skal sies at dette i mine øyne funker mye dårligere enn f.eks. music-map, til dels fordi jeg har et intrykk av at musikkdatabasen til music-map er en god del større enn den til vh1, og til dels fordi det i motsettning til music-map hvor det foreslås en hel haug med band og artister som kan passe til artisten du skrev inn, får du to-tre forslag til band og artister på vh1. wikipedia.org Kjenner du musikk som du kunne tenke deg noe liknende av, kan man også søke på denne siden for å finne inspirasjonskildene til bandet, og andre band som ligger i den noenlunde samme gaten, men dette er selvfølgelig avhengig av at en ihugget fan har tatt seg tid til å skrive det, og sannsynligheten for at noen faktisk har gjort dette blir større jo mer bandet er kjent. Det forventes f.eks. ikke å finne et par sider om innspirasjonskildene til Amenia. discogsEn av verdens størte brukerbaserte musikkdatabaser. I hovedsak elektronisk musikk, men finnes masse annet der som Blues og Pop. Veldig god side hvis du leter etter informasjon om Artister, DJs m.m. NRK UrørtHer kan man finne mange norske amatørgodbiter som du helt og holdent har lov til å laste ned. Du kan søke i sjangere, på artist- og bandnavn, hva som ble kåret til "ukas urørt i hitten og pisten osv. Lovlig gratis musikk på nett. Samletråd last.fmViser "similar artists" når du enten ser på en viss artist eller spiller av artisten. All Music GuideViser "similar artists" når du er inne på en artikkel om en artist eller et band. ______________________ Det KAN opprettes egne anbefalingstråder, men da skal de være gjennomførte og gripe et emne som er bredt og appellerende til mange, som f.eks. nettopp trance. Endret 4. august 2007 av cun Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 (endret) Da kan jeg kanskje være så heldig å få lov til å spørre om det her? Noen som har noen gode forslag til låter som er i samme stil som In Memoriam av Hammerfall? Kan vel samtidig spørre om hvilke låter av Lamb of God dere vil anbefale! Endret 30. januar 2007 av Keltern Lenke til kommentar
ShareFun Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Hei. Nå har det seg sånn at kompisen min skal være konfransier på UKM. Han leter etter en åpningssang som skal spilles mens han og ei jente går ut på scenen. Den skal være noe à la Beyonce - Crazy in love, men den var for oppbrukt. Dette er forøvring slik han beskriver hvordan sangen skal være. "En sånn: Oi, for en sang! Den gir meg virkelig følelsen av noe stort og flott ja! Pluss at no ble jeg gla-sang" Så jeg lurer på om dere hadde noe forslag, siden jeg bare vet av et fåtall slike sanger på stående fot. =p Blir veeldig glad for svar Lenke til kommentar
asad Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Kan noen anbefale meg en cd, med lyder av naturen, som skog, reinskog, fjell osv. Den bør være ganske lang, og i bra kvalitet. Setter pris på tips! Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Til Keltern: Quoter meg selv... Må nevne Raise the Hammer av Hammerfall, som også er en flott instrumental. Man Made God av In Flames kan kanskje også falle i smak? I tillegg til dette kan kanskje enkelte sanger av band som Pagan's Mind, Helloween, Dragonforce, Theocracy, Stryper, Blind Guardian, Sonata Arctica, Nightwish og Apocalyptica være noe? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Kan noen anbefale meg en cd, med lyder av naturen, som skog, reinskog, fjell osv. Den bør være ganske lang, og i bra kvalitet. Setter pris på tips! 7835654[/snapback] Det finnes enkelte foley-CD-er å få kjøpt (med bakgrunnslyder osv). Søk litt rundt på "foley" F.eks ProSessions 24 - Bunker 8 Beyond Foley Vol. 1 - Inorganic (Acid (Acidized WAVs), WAV). Kanskje du finner noe på http://www.sound-effects-library.com/? Lenke til kommentar
asad Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Kan noen anbefale meg en cd, med lyder av naturen, som skog, reinskog, fjell osv. Den bør være ganske lang, og i bra kvalitet. Setter pris på tips! 7835654[/snapback] Det finnes enkelte foley-CD-er å få kjøpt (med bakgrunnslyder osv). Søk litt rundt på "foley" F.eks ProSessions 24 - Bunker 8 Beyond Foley Vol. 1 - Inorganic (Acid (Acidized WAVs), WAV). Kanskje du finner noe på http://www.sound-effects-library.com/? 7835755[/snapback] Takk. skal søke litt rundt det der. Virka ganske dyrt though.. Men nå vet jeg hvertfall hvor jeg skal lete. Hvis noen har andre tips/linker å komme med , hadde det vært lekkert Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Hei. Nå har det seg sånn at kompisen min skal være konfransier på UKM. Han leter etter en åpningssang som skal spilles mens han og ei jente går ut på scenen. Den skal være noe à la Beyonce - Crazy in love, men den var for oppbrukt. Dette er forøvring slik han beskriver hvordan sangen skal være. "En sånn: Oi, for en sang! Den gir meg virkelig følelsen av noe stort og flott ja! Pluss at no ble jeg gla-sang" Så jeg lurer på om dere hadde noe forslag, siden jeg bare vet av et fåtall slike sanger på stående fot. =p Blir veeldig glad for svar 7835645[/snapback] Alphaville - Big in Japan Styx - Mr. Roboto(vent til litt ut i sangen) Theme fra School of Rock Det jeg kom på i farten Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Godt at noen endelig tar tak i musikkforumet! Ser at du har storrengjøring Hva med å slenge opp linker i førsteposten til tråder som handler om noen av temaene du nevner som eksempler. Det finnes f.eks et par slike treningsmusikktråder som har en del innlegg. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Har lagt til litt nå. Lurer på om jeg må stenge mesteparten av trenings- og festtrådene jeg linker til, så folk ikke bumper unødvendig Da vil jeg selvsagt la den største tråden innenfor sitt tema være åpen, inntil videre. Er jo meninga å ta mesteparten her, men det er jo forståelig hvis man vil ha et bredt tema i egen tråd. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Skal metal linke til backstage-tråden? Ser ut som at alle de andre sjangerne har fått sin egen tråd, sett bort i fra metal Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Alle garvede og erfarne musikkforumfolk veit at Backstage er et metalsted. Musikkafeen er for all musikk, Backstage ble hijacka for lenge siden av metalfolket Lenke til kommentar
Toa Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Dette tråden kommer til å bli lang og uoversiktlig, og kan ikke se jeg kommer til å bruke den for å få anbefalinger innen musikk. Samletråder er kjipe saker, og for det meste forbeholdt folk som "lever" på forumet. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Vel, det er bedre enn at vi har ørten tråder med "Anbefalinger til meg???". Lenke til kommentar
Toa Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Da syns jeg en underkategori til forumet ville vært bedre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå