CypheroN Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Syns Knights of Cydonia er grusom, men Muse har mye annet som er bra :!: GRUSOM av alle ting? Kan godt skjønne mange ikke synes det er deres beste, men grusom er for meg ganske ufattelig. Time Is Running Out er også en favoritt her. Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Hm, Muse er ganske unikt ja, man finner neppe noen band som er i samme stil, men jeg vil tro at Starsailor er relativt likt. De har et par sanger som er ganske like i stilen. Kanskje verdt et forsøk. Lenke til kommentar
clfever Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 (endret) Hvilke musikk anbefalinger kan dere kan komme med, som er ganske lik i musikkstil som denne her; Endret 7. juni 2009 av YNWA8 Lenke til kommentar
SCV Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Trengte musikkanbefalinger, og jaggu faen fant jeg ikke sjefstråden i samme slengen vell vell, her er noe av det jeg hører på for tiden, håper noen liker. White lies - Death Se filmen hos Youtube King of leon - Closer Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 GRUSOM av alle ting? Kan godt skjønne mange ikke synes det er deres beste, men grusom er for meg ganske ufattelig. Time Is Running Out er også en favoritt her. Enig i Time is Running Out. Knights of Cydonia er for meg en tullelåt, en slags teit Morricone-pastisj som jeg i et anfall av overmot nå påstår at jeg selv skulle kunne ha skrevet i søvne. Den irriterer meg. Lenke til kommentar
Tilsynsmannen Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 (endret) Skal finne noe musikk til en fest faren min skal ha... (jobben) Er vel i aldersgruppen 40 +/-10 Trenger anbefalinger Endret 9. juni 2009 av Wolowitz Lenke til kommentar
Bob Dick Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 La til noen, Wolowitz, så du får fjerne det hvis du ikke vil ha det med ;p Lenke til kommentar
Tilsynsmannen Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Blir nok litt for røft Det faren min har hinta til selv er DDE, hellbillies og slik... så må bli, tja, det typiske norske. Klassikere som passer for de godt voksne Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 La til noen, Wolowitz, så du får fjerne det hvis du ikke vil ha det med ;p Hvor? Lenke til kommentar
Tilsynsmannen Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 (endret) Det lå en link til spotify der tidligere... (Han la til Dio, Iron Maiden og Sabbath) Endret 9. juni 2009 av Wolowitz Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Blir nok litt for røft Det faren min har hinta til selv er DDE, hellbillies og slik... så må bli, tja, det typiske norske. Klassikere som passer for de godt voksne Heldig for deg at du har "venner" her i samme alder da Jeg tar i hovedsak artistene, så får du heller komme tilbake med spørsmål om sanger. a-Ha ABBA - alltid success hos danseglade damer på firmafest AC/DC - men vær litt forsiktig her. Et par låter fra Back in Black tåler de nok Alannah Myles - Black Velvet Alphaville - Forever Young The B-52s - Good Stuff / Hot Pants Explotion / Flintstones / Love Shack Bangles - Manic Monday Bel Canto - Shimmering Warm and Bright Belinda Carlile - Heaven is a Place on Earth Billy Joel Bjørn Eidsvåg Black Bos - Ride on Time Blondie Bruce Springsteen - Fra albumene: The River og Born in the USA The Cars - Drive CC Cowboys - Harry Cher - The Shoop Shoop Song Chumbawamba - Tubthumping The Corrs Culture Club - Do You Realy Want to Hurt Me Crowded House - Don't Dream It's Over Commodores - Nightshift Cyndi Lauper - Girls Just Want To Have Fun Sikker vinner De Musikalske Dvergene (gjelder bare i og rundt Bergen) Def Lepard - Animal / Women / Rocket / Love Bites / Armageddon It (men forsiktig her) Di Derre Dire Straits DumDum Boys - Splitter Pine / Slave Elton John Eric Clapton Eurythmics Falco (elsk eller hat) Fergal Sharkey - A Good Hart Fleetwood Mac - Little Lies Frank Zappa - Bobby Brown Frankie Goes To Hollywood - Relax Genesis - Albumet Mama fra 83, eller noe deromkring Gloria Estefan Grace Jones - Slave to the Rythm (muligens litt på kanten) Hall & Oates - Maneater Hooters - 500 miles INXS - Need You Tonight (vi snakker tross alt firmafest) Irena Cara - Fame James Brown - Living in America (utpå kvelden er det nok en del menn som føler seg som Rokcy) Joe Cocker Jokke & Valentinerne (bør de tåle) Kool & The Gagn - Celebration Leonard Cohen Level 42 - Running in the Family Living in a Box - Living in a Box Madness - Our House Madonna (fra 80 og 90 tallet) Manfred Mann / Manfred Manns Earth Band Mike Oldfield - Moonlight Shadow / Family Man / Shadow on the Wall Mods - Tore Tang +++ (virker best på vestlandet) The Monroes - Sunday People Monty Phyton - Allways Look on the Bright Side of Life Nena - 99 Red Ballons Peter Cetera The Police Postgirobygget Queen (ikke det tyngste) R.E.M. (gjesp) Red Hot Chili Peppers Robert Palmer - Addicted to Love / Simply Irresisteble Roling Stones Roxy Music - Avalon / Mote Than This Roy Orbinson - Oh Pretty Woman Sade Samanthe Fox - Touch Me (litt mumor må det være rom for) The September When Shakin Stevens (dansbart) Shania Twain Simple Minds Status Quo Steely Dan Tina Turner Toto Tracy Chapman - Fastest Car U2 Ultravox Van Morrison - Brown Yed Girl Vaya Con Dios The Waterboys Wham Yes - Owner of a Lonely Heart ZZ Top og så bør du selvsagt ha med noe nyere, slik at halvgamle folk føler seg hippe og unge Sam Lenke til kommentar
Tilsynsmannen Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 (endret) Hei du, takk "firmaet" er 40 ambulansefolk ^^ Endret 10. juni 2009 av Wolowitz Lenke til kommentar
sonsim Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Black Label Society Stil:Metal Jeg liker dem pga Zakk Wylde og co's stil, det er rett og slett pure metal. Absultt noe å anbefale hvis du liker metal! Beste album: Mafia Beste sang: Bleed for me: http://www.youtube.com/watch?v=B01ALUaM0Wg Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 (endret) Jeg vil ha no' nytt å høre på. Men jeg liker det meste. Kjedelig å skrive det, men.. Jeg kan komme med noen favoritter. Bob Dylan, David Bowie, Pink Floyd. Liker rap som Nas, Klovner i Kamp, Necro. Liker klassisk, gjerne Shostakovich eller Beethoven. Liker metal, som All Shall Perish, The Black Dahlia Murder. Black Metal funker også, liker Mayhem. Screamo: Circle Takes The Square, Sailboats, Saetia. Liker litt punk også, The Descendents.. Men er ikke så mye.. Klarer også hardstyle/hardcore og slik musikk, bare ikke for ekstremt (terrorcore f. eks). Liker også progrock. Space-rock. Nesten alt altså. Annet jeg digger: Muse, Toto, Sonic Youth, Jimi Hendrix, Jethro Tull, etc etc. Så hva som helst som er interessant tas imot. Endret 10. juni 2009 av CypheroN Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 SWANS Og Hector Berlioz. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Sparks har jeg hørt. Swans skal sjekkes ut. Lenke til kommentar
TanTheMan Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Jeg vil ha no' nytt å høre på. Men jeg liker det meste. Kjedelig å skrive det, men.. Jeg kan komme med noen favoritter. Bob Dylan, David Bowie, Pink Floyd. Liker rap som Nas, Klovner i Kamp, Necro. Liker klassisk, gjerne Shostakovich eller Beethoven. Liker metal, som All Shall Perish, The Black Dahlia Murder. Black Metal funker også, liker Mayhem. Screamo: Circle Takes The Square, Sailboats, Saetia. Liker litt punk også, The Descendents.. Men er ikke så mye.. Klarer også hardstyle/hardcore og slik musikk, bare ikke for ekstremt (terrorcore f. eks). Liker også progrock. Space-rock. Nesten alt altså. Annet jeg digger: Muse, Toto, Sonic Youth, Jimi Hendrix, Jethro Tull, etc etc. Så hva som helst som er interessant tas imot. Swans som Kakofoni sa, ja. I tillegg kan du vel sjekke ut noen av de andre prosjektene til hovedmedlemmene der, Michael Gira og Jarboe. Jeg synes deres soloalbum for det meste er ganske kjedelige, men jeg er visst ikke i flertall om å mene det. Deres beste er henholdsvis Drainland og Sacrificial Cake. Men Gira har gitt ut mye bra med The Angels of Light. Jeg har bare hørt de to første. Begge er gode. De to siste skal visst også være bra. Ellers, etter å ha sett på last.fm-profilen din (kan hende du har hørt dette på måter som last.fm ikke tar med) : Television! Debutalbumet deres, Marquee Moon, er genialt. Nick Drake. Jeg liker Five Leaves Left og Pink Moon best, men nesten alt han har laget er verdt å høre - inkludert album med tidligere uutgitte sanger. Det kan hende du liker Beirut. Sjekk Kakofonis albumguide. Agalloch. Alle de tre studioalbumene i første omgang. Skal visst komme med et nytt i år også. Neutral Milk Hotel. Hvis du ikke har hørt In the Aeroplane Over the Sea er det sannelig på tide å gjøre det! The Velvet Underground. Det er en fin albumguide her et sted. Wolves in the Throne Room. Alle utgivelsene deres (kanskje unntatt live-vinylen/DVD-en), selv om det etter min mening har blitt mindre bra for hver utgivelse. Fra "fantastisk" på det første til "bra" på det siste. Änglagård. Albumguide på forumet. The Flaming Lips? En av mine favoritter de siste månedene har du kanskje sett at jeg har skrevet om før. The Angelic Process. Men i motsetning til de andre anbefalingene skriver jeg disse fordi jeg liker dem så godt, ikke fordi du sannsynligvis liker det med smaken du har nå ... Jeg regner med at du har hørt om mange av disse før og vet sånn ca. hva det går ut på, men sjekk sider som last.fm og rateyourmusic.com for sjangere og tips til album å begynne med (der hvor jeg ikke har foreslått noen). Hvis du liker disse og vil ha flere senere kan du sende en PM. Gidder ikke å skrive mer nå. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Tusen takk Tan! Jeg skal sjekke ut Flaming Lips, Velvet Underground. Det er artister jeg har hørt om lenge men aldri sjekket ut. Neutral Milk er i samme bås. Red.: Forresten, hva er last-fm'en din? Endret 11. juni 2009 av CypheroN Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Led Zeppelin! Har Zeppelin-maraton til/fra jobb for tiden Sjekk også ut de par-tre første platene til Suede, et band som ser ut til å ha gått i glemmeboka i dag, men som gjorde mye bra på nittitallet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå