Gå til innhold

Den store musikkanbefalingstråden

:---{D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Band: Equilibrium

Stil: Epic\Viking\Folk Metal

Lignende Band: Finsterforst

Jeg liker dem fordi stilen de sin er så bra, de blander inn mange instrumenter(pan-fløyte f.eks) og det passer knallgodt. I tillegg er vokalisten fantastisk flink.

Beste Album: Sages

Beste sang: Unbesiegt og Mana.

Se filmen hos Youtube

Hør spesielt fra 3 minutter til 5 minutter, min favoritt del by far i den sangen.(dette er bare et utdrag av sangen).

Endret av Hans-o
Lenke til kommentar
Eller en artist lignende Helmet?

Killing Joke kan minne om Helmet til tider. Sjekk det selvtitulerte albumet deres fra 2003.

Andre band som har visse likheter er Tool, Sonic Youth, Faith No More og Melvins.

Er det noen spesifike snager som ligner, som du kunne linket til? Det jeg har hørt av Faith No More har ikke lignet noe.

Lenke til kommentar
Jeg kunne tenke meg noen band i samme stil som Explosions in the Sky ...?
Tråden for instrumental musikk/post-rock

Takk, fant den ikke da jeg søkte på post-rock, men herlig at den er der.

Kalileo, jeg har oversikt over de bandene der. :) Tenkte muligens noen her kjente til noen mindre kjente band.

Veit ikkje om du har høyrt på dei, men Balmorhea er eit relativt ukjend band. Dei speler ganske simpel musikk som passar best å ha i bakgrunnen mens du slappar av.

Dei slapp ut ei plate som heiter "All is Wild, All is Silent" (God is an Austronaut-referanse?) for litt sida. Ganske bra saker, vel verdt å sjekka ut.

Lenke til kommentar
Er det noen spesifike snager som ligner, som du kunne linket til? Det jeg har hørt av Faith No More har ikke lignet noe.

Njaei, kanskje Faith No More (og Tool) var litt feil... men altså, det jeg forbinder med Helmet er ganske groove-orientert og "følelsesløs" hardrock. Jeg syns soundet til FNM har litt til felles med Helmet, men klarer ikke å gi noen gode eksempler.

Når det gjelder Melvins kan du muligens sjekke Stag - vokalen og musikken er litt mindre "avmålt" enn det jeg har hørt av Helmet, men jeg synes musikken ligner.

Sonic Youth er ikke så veldig likt Helmet, men også her syns jeg bandene ofte har felles innfallsvinkel til musikken - litt "avkoblet" vokal og fuzzflytende gitar. Jeg tror at en Helmet-fan vil kunne finne litt glede i Daydream Nation.

Killing Joke er hardere enn Sonic Youth (og Helmet), du kan jo ta en lytt og se om det er noe for deg.

Lenke til kommentar

Det jeg hørte av Tool og Melvins ble altfor tamt. Ble ikke samme tempo eller aggresjon i sangen. Jeg tenkte helst på noe likt ala sangene Unsung, Better, In The Meantime, Swallowing Everything, Renovation og det litt mer metalprega sangene. Det jeg liker spesielt godt med Helmet er de litt tunge og heftige gitarriffene.

Har ikke spotify så jeg får ikke sjekka linkene over ;)

Endret av Sindre :)
Lenke til kommentar

Syns Black Stone Cherry er i litt samme gata som Foo Fighters og Three Days Grace, selv om "aggressivietsnivået" kanskje ikke er helt likt. Vokalen minner meg om Nickelback. No offence.

Endret av thethief
Lenke til kommentar
Syns Black Stone Cherry er i litt samme gata som Foo Fighters og Three Days Grace, selv om "aggressivietsnivået" kanskje ikke er helt likt. Vokalen minner meg om Nickelback. No offence.

Three Days Grace var veldig interessante! Skal høre mer av de, takk. Foo Fighters har jeg selvfølgelig vært innom... Synes forsåvidt Nickelback også lager god musikk, selv om det er veldig mainstream. Men ser ikke helt sammenhengen mellom Nickelback og BSC, BSC har et mye større preg på sørstatsmusikk, men vet ikke hvem sang du hørte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...