Eldritch Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Kunne tenke meg et par rocka julelåter. Noen som har noe å komme med? Billy Idol - Yelling at the Xmas Tree AC/DC - Mistress for Christmas Twisted Sister - Come All Ye Faithful Wednesday 13 - Buried by Christmas Ramones - Merry Christmas (I Don't Wanna Fight Tonight) Die Toten Hosen - Hark! The Herald angels Sing Lenke til kommentar
gnav Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Jeg leter etter musikk i samme stil som "Burning Down The House" av Tom Jones og "I Gotcha" av Joe Tex. Noe som virkelig svinger. Gjør ikke noe om det er litt harry. Noen forslag? Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Kunne tenke meg et par rocka julelåter. Noen som har noe å komme med? Billy Idol - Yelling at the Xmas Tree AC/DC - Mistress for Christmas Twisted Sister - Come All Ye Faithful Wednesday 13 - Buried by Christmas Ramones - Merry Christmas (I Don't Wanna Fight Tonight) Die Toten Hosen - Hark! The Herald angels Sing Takker. Likte Buried by Christmas. Kom gjerne med flere. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Jeg leter etter noe i stil med denne: Blandingen av lett melankoli og litt up tempo treffer midt i blinken. Refrenget er elskbart. Forslag? Lenke til kommentar
Del1 Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Jeg leter etter en ny artist noe alà Modest Mouse, The Shins og The Killers. Liker musikk i indie/alternativt rock sjangeren. Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Noen som har hørt Dreamend? Det skal visstnok være i området til Daturah, men de platebutikkene her er elendige. Bestilte Exhaust - Enreg for en måned siden.. men neida. Jeg har hørt om Dreamend, men har ikke skjekka ut musikken dems enda.. kanskje på tide å gjøre det, post-rock er faen så elsk!! Er enig med deg at platebutikkene her er elendige, fins nesten bare mainstream-standard-pop-dritt musikk her til lands. Hvis du skal kjøpe post-rock cd'er så kan jeg anbefale deg cduniverse.com og relapse.com eller andre utlandske cd sjapper, men får det meste så finner jeg cd'ene til de bandene jeg liker på hjemmesiden dems. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Noen som har bra anbefalinger til metal inspirert av eller med elementer fra irsk folkemusikk? Sein denne her. Men Dropkick Murhpys er det du leter etter. Kanskje litt rock, men still.. sikkelig kult;) http://myspace.com/dropkickmurphys - Hør "The state of massachusetts". Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Jeg leter etter en ny artist noe alà Modest Mouse, The Shins og The Killers. Liker musikk i indie/alternativt rock sjangeren. The Smiths, Bright Eyes. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Jeg leter etter en ny artist noe alà Modest Mouse, The Shins og The Killers. Liker musikk i indie/alternativt rock sjangeren. Anbefaler Cake, det er alternativ rock, men ikkje akkurat så veldig likt gruppene du nevner. kanskje Interpol? Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Jeg satt og bladde litt på play.com, søkte opp noen metal-album jeg ikke har, og funderte litt. Egentlig er jeg ikke noen metal-gutt, men en altetende musikk-fan som er jakt etter noe nytt. Derfor, kan noen anbefale meg noe? En del stikkord og pekere: - Musikken skal være ærlig og stillferdig - ingen posering - Kan gjerne minne om Serge Gainsbourg, men ingen pesing i øret - Kan gjerne ha kvinnevokal, men skal definitivt være mer Emmylou Harris enn Eva Cassidy - Bass er ingen ulempe, men her er vi lysår unna Eurodance - Stillhet er en fin ting... om du skjønner hva jeg mener (er ikke helt sikker selv) Altså noe rolig, gjerne til dels vegetativt (hm?), vakkert, ikke-religiøst (dette er ikke et absolutt krav, men gjør at jeg nok styrer unna en del fallgruver). Midnight Choir er en pekepinn, men jeg vil helst ha noe som er mindre "rocka"... tror jeg (edit: Paal Flaata på valium?). Takker for eventuelle svar PS: Jeg vil helst ha album, ikke bare enkeltlåter, selv om YouTube-linker og sånt snask mottas med takk. Endret 7. januar 2008 av svinepelz Lenke til kommentar
Psychotron Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Jeg leter etter noe som minner om, og er like bra som Megadeth, de er bare så jævlig bra, og blir ikke lei musikken heller, men kunne gjerne tenke meg å ha flere slike band å høre på. Help anyone..? Lenke til kommentar
Seian Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Lurer på om noen kan anbefale meg noen skiver som likner Allan Holdsworth sine. Nå har jeg ikke hørt så mye av Allan Holdsworth, så jeg vet ikke om det er noen stilendringer som er foretatt. Sitter og hører på Lanyard Loop, og det er noe sånt jeg vil fram til. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Jeg leter etter en ny artist noe alà Modest Mouse, The Shins og The Killers. Liker musikk i indie/alternativt rock sjangeren. Tja. Wolf Parade, og nykommeren White Lies kan vel funke? Slenger meg for øvrig på Smiths, Interpol og Bright Eyes. De ruger absolutt på toppen. Ta en titt på Mew også, kanskje. Og Okkervil River. For disse ruger også på toppen. Arcade Fire er jo også bankers i slike sammenhenger. Lenke til kommentar
Taxmannen Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Jeg kunne tenke meg noen band i samme stil som Explosions in the Sky ...? Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 @ Duper Sessions: Kanskje her? Benytter sjansen til å bumpe, jeg. Noen som har tips til gladmusikk alá The John Butler Trio?Lett og lystig. Og, ja. Jeg har sjekka ut similar-sida deres, så ikke anbefal rett derifra. Lenke til kommentar
Ziltoid Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Jeg kunne tenke meg noen band i samme stil som Explosions in the Sky ...? Tråden for instrumental musikk/post-rock Lenke til kommentar
Taxmannen Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Jeg kunne tenke meg noen band i samme stil som Explosions in the Sky ...? Tråden for instrumental musikk/post-rock Takk, fant den ikke da jeg søkte på post-rock, men herlig at den er der. Kalileo, jeg har oversikt over de bandene der. Tenkte muligens noen her kjente til noen mindre kjente band. Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Jeg har lyst på litt mer "erke-fransk" musikk som faller i samme bås som fra filmen "Le fabuleux destin d'Amelie Poulain". Og litt mer storband/jazz-musikk som av Bobby Darin. Kom helst med forslag til enkeltlåter. Endret 18. mai 2009 av Βlur Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Noen som vet om noen band/artister lignende Suicidal Tendencies? Noe crossover thrash som ligner. Eller en artist lignende Helmet? Lenke til kommentar
Autzen Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Jeg har lyst på litt mer "erke-fransk" musikk som faller i samme bås som fra filmen "Le fabuleux destin d'Amelie Poulain". Har du hørt Jacques Brel? Han er belgisk, men fantastisk. Anbefaler "Amsterdam" (som er blant annet covret av Bowie) og "No Me Quitte Pas". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå