L@sse Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Ikke rock/metal, og ikke elektronisk musikk? Popmusikk og R'n'B/Hip-Hop da, eller? 9155087[/snapback] Jeg vet ikke hvilken planet du bor på, men det finnes faktisk flere sjangere. 9155112[/snapback] Når sa jeg noe annet? Det var et spørsmål, lillegutt. Det er litt enklere å forholde seg til et par sjangere enn hele sjangerspekteret. Vil du ha album-, artist, eller sangtips? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Ikke rock/metal, og ikke elektronisk musikk? Popmusikk og R'n'B/Hip-Hop da, eller? 9155087[/snapback] Jeg vet ikke hvilken planet du bor på, men det finnes faktisk flere sjangere. 9155112[/snapback] Når sa jeg noe annet? Det var et spørsmål, lillegutt. Det er litt enklere å forholde seg til et par sjangere enn hele sjangerspekteret. Vil du ha album-, artist, eller sangtips? 9155154[/snapback] Helst kule sanger og kanskje noen gode artister... Jeg skulle hatt en liste med artistene jeg har, så hadde det vært lettere Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Da prøver jeg meg med litt forskjellig: "Walk the Dinosaur" - Was (Not Was) "Get to You" - Dan Reed Network "Black Betty" - Ram Jam "Papa Was a Rollin' Stone" - The Temptations "Broken Heart" - White Lion "New York Minute" - The Eagles "Cat's in the Cradle" - Ugly Kid Joe "Banjo Fight" - Toy Dolls (eventuelt originalen "Dueling Banjos" fra Eric Weissberg og Steve Mande) "Hot Girls in Love" - Loverboy "Stash" - Phish "Wind of Change" - Scorpions "Nobody's Wife" - Anouk Siden du i følge profilen er "Die Hard"-fan, så synes du kanskje Guyz Nites "Die Hard"-sang er bra også. Si ifra hvis noe av det er interessant, så kan jeg komme med mer. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) Takk L@sse, jeg skal sjekke ut det der. Die Hard-sangen har jeg så klart hørt et par million ganger edit: Ingen av sangene du ga meg falt noe spesielt i smak, men noen fikk meg til å komme på noen artister jeg ikke hadde hørt på lenge, så jeg tror ikke at det er nødvendig allikevel. Uansett: Takk igjen Endret 27. juli 2007 av Metalheart Lenke til kommentar
zystem Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Hepp, Anbefaler alle å sette seg ned en kveld med ett par CD'er av Pink Floyd. Man finner ikke bedre musikk. Eller dere kan laste ned noen av de bedre sangene dems ; Goodbye Blue Sky Comfortably Numb Soycd High hopes Money Time 9106843[/snapback] Min subjektive oppfatning er at du enkelt finner bedre musikk enn Pink Floyd. For eksempel Dave Matthews Band synes jeg er mer fengende. Det samme gjelder Marcus Miller, Little Feat og Pat Metheny - for å nevne noen. Vi snakker forøvrig ikke om nedlastning (les: piratvirksomhet) på forumet og til og med hinting til temaet blir vel slått ned på Noen som kan anbefale band lignende slipknot, drowning pool og nonpoint? Som Aidskake sa kan Disturbed være et alternativ, evt band som Papa Roach? 9139412[/snapback] Hepp, Hm, etter min oppfatning er det vanskelig å finne bedre musikk en Pink Floyd. Verdens fineste tekster kombinert med syke soloer med røtter i blues. Men hva hadde verden vært hvis alle hadde lik musikksmak? Lenke til kommentar
athorb Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Da hadde denne tråden vært unødvendig. Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Noen som kan foreslå noe nydelig electronica alá Hybrid? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Jeg har slått sammen Anbefalingstråden og en gammel, men stor anbefalingstråd. Bruk denne fremdeles! Sjekk også ut ny og forbedret sticky: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=695555 Lenke til kommentar
-Redhead- Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Noen som kan anbefale noen fine kjærlighetssanger/rolige sanger? Noe slik som denne sangen tenkte jeg meg: Extreme - more than words Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Gary Numan - Absolution Lenke til kommentar
000111222 Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Noen som kan foreslå noe nydelig electronica alá Hybrid? 9199379[/snapback] Sjekk ut mixane med Hybrid på denne sida: hybridized.org Etter mi meining den beste måten å finne noke liknande som du likar. Det følgjer med playlist til kvert sett. Endret 15. august 2007 av MK_Blackbird Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Tusen takk for ypperlig svar! Lenke til kommentar
Kaospike Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Noen som kan anbefale meg noe i retning Fantômas "Director's Cut"? Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Hei jeg lurt bare på om det var noen som vet om noe lingende musikk til: -Adema -Level -Dry Cell Lenke til kommentar
LeLiLa Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Noen som kan anbefale noen fine kjærlighetssanger/rolige sanger? Noe slik som denne sangen tenkte jeg meg: Extreme - more than words 9266946[/snapback] Noen gamle sanger ville vel vært ok? Artist - Tittel Dire Straits - Brothers In Arms Husker ikke - Nothings Gonna Change My Love For You Sufjan Stevens - John Wayne Gacy Jr. hvis du liker dem, så bare send mld til meg så anbefaler jeg deg flere Lenke til kommentar
dabbo-baze Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Kan noen anbefale meg et album eller to av Grand Funk Railroad? Jeg har også lyst til å sjekke ut Allman Brothers, Pat Metheny og Rush. Endret 2. september 2007 av dabbo-baze Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Kan noen anbefale meg et album eller to av Grand Funk Railroad? Vet bare at The Locomotion sangen er konge, så kanskje du bør sjekke det albummet som har den. Selv lurer på om noen vet om gode sanger med innslag av den litt sånn mannlig kor lignende stemme slik som i denne videoen rundt 01:03 uti den. fcUyB8hl8ro Lenke til kommentar
Caress_the_Pale Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Noen som kan anbefale meg noe i retning Fantômas "Director's Cut"? 9294490[/snapback] Lite som kan sammenlignes med den igrunn. Du er kjent me Mike Pattons andre band og prosjekter eller? Lenke til kommentar
Caress_the_Pale Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 BUMP. Ja Kaospike? Sjekka last.fm`n din, og det så riktinok ikke ut som du hørt så mye av Pattons andre eskapader, men ingen av de er helt samme som The Directors Cut selvfølgelig. Men Faith No More, Mr.Bungle og Tomahawk har alle mye interessant. Så har vi jo Dog Fashion Disco som har branda musikken sin som "movie metal", og har endel bra. Lenke til kommentar
marfant Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Har noen nevnt Poets of the fall. Bare helt utrolig bra musikk. http://www.poetsofthefall.com/ Kjekk ut siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå