Gå til innhold

Den store musikkanbefalingstråden


:---{D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
The Pixies og Dinosaur Jr. kanskje?

9052694[/snapback]

Pixies har jeg hørt en god del på. Dinosaur Jr har jeg faktisk aldri hørt om før, men skal sjekke det ut. Noen spesielle sangen å anbefale? :)

9066827[/snapback]

Jeg har ikke satt meg så langt inn i dem enda, så det er vel bare å sjekke noen diverse. Jeg kan også anbefale Yo La Tengo, som blir litt ulikt Dinosaur Jr., men relativt likt Sonic Youth allikevel. Der kan jeg anbefale Black Flowers, I Feel Like Going Home og Sometimes I Don't Get You.

Endret av Mr. Crowley
Lenke til kommentar

Hepp,

 

Jeg liker sanger som:

 

Pink Floyd - Wish You Were Here

Pink Floyd - Comfortably Numb

3 Doors Down - Landing In London

Bruce Springsteen - The River

Bruce Springsteen - Streets Of Phildadelphia

 

Noen som kan anbefale musikk som ligner på dette?

 

zystem.

Lenke til kommentar

8996249[/snapback]

Jeg vil anbefale Transcending Morality, et band fra Australia som spiller god melodisk metall (imo). De spiller visstnok "Melodic Progressive Power Metal" og er absolutt å anbefale - Om du liker Symphony X er det gode sjanser for at de faller i smak. De har dessverre bare gitt ut et album.

 

Om du liker melodisk/symfonisk metall, kan du jo sjekke ut Sonata Arctica. Jeg har ikke hørt så mye fra dem, men låten "Replicae" er nydelig, selv om den kanskje er litt soft.

 

Jeg er på utkikk etter ny musikk selv, og skal sjekke ut noen av artistene du nevner. Om du har anbefalinger om andre melodisk(/prog)metalband som er bra, tar jeg gjerne imot tips. :)

 

red: I førsteposten er det linket til denne tråden for spørsmål om /anbefalinger av metall. Det er mulig du får både flere og bedre svar der.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Jeg har ikke hørt så mye av dem, men "21st Century Schizoid Man" har iallfall jævlig bra gitar. :)

9072462[/snapback]

Den sangen er virkelig (p)syk! Men den er allikevel fantastisk, spesielt teksten er tvers gjennom genial. Epitaph, In the Court of the Crimson King og Starless and Bible Black kan jo også sjekkes ut.

Lenke til kommentar
Hepp,

 

Anbefaler alle å sette seg ned en kveld med ett par CD'er av Pink Floyd. Man finner ikke

bedre musikk.

 

Eller dere kan laste ned noen av de bedre sangene dems ;

 

Goodbye Blue Sky

Comfortably Numb

Soycd

High hopes

Money

Time

9106843[/snapback]

 

Min subjektive oppfatning er at du enkelt finner bedre musikk enn Pink Floyd.

 

For eksempel Dave Matthews Band synes jeg er mer fengende. Det samme gjelder Marcus Miller, Little Feat og Pat Metheny - for å nevne noen.

 

Vi snakker forøvrig ikke om nedlastning (les: piratvirksomhet) på forumet og til og med hinting til temaet blir vel slått ned på :)

 

Noen som kan anbefale band lignende slipknot, drowning pool og nonpoint?

 

Som Aidskake sa kan Disturbed være et alternativ, evt band som Papa Roach?

Endret av .Marcus
Lenke til kommentar

Det hele starta med at jeg satt en kveld, foran pc'en, tv'en sto på i bakgrunnen på tv3. Plutselig hører jeg en nydelig melodi, fra gitar vil jeg tro. Det kom fra en reklame for serien N.C.I.S. Dette var ikke themesangen.

Lette lenge og langt, og fikk hjelp her på forumet hvilken sang det var.

Gruppa heter The Automatic, og sangen var Monster.

 

I starten av sangen hører du dette gitarriffet en stund, men også ut i hele sangen.

Så til det jeg trenger hjelp til, finnes det flere sanger/melodier som er lik denne?

 

Drømmer meg helt bort med denne. Trenger hjelp til å finne fler. Hvilken sjanger ligger denne sangen under? Kikket litt runt, men fant så mye rart.

 

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Du kan sjekke ut Bloc Party og andre The OC-band.

9150217[/snapback]

 

Takk, men ikke helt det jeg mente. :p

Noen fler som synes det gitarrifttet er nydelig? :) Altså the automatics - monster. :dribble:

Må bare høres, resten av sangen er ikke så god da, ganske tullete, men den gitarspillinga... MMM!

Lenke til kommentar

Viktig annonse fra meg!

 

Jeg er desperat! Jeg skal til Kreta en uke og har ikke noe særlig med ny musikk, har hørt det meste av det jeg har. Jeg trenger noe musikk, samme hva fra omtrent alle sjangre unntatt electronica. Ps. Ikke gi meg så mye metal og rock heller fordi jeg har for mye av det fra før av.

 

So come up with you best shot! :D

Lenke til kommentar
Ikke rock/metal, og ikke elektronisk musikk? Popmusikk og R'n'B/Hip-Hop da, eller?

9155087[/snapback]

 

Jeg vet ikke hvilken planet du bor på, men det finnes faktisk flere sjangere. :ermm:

Ikke mainstream musikk, men kanskje noe som jeg kan slappe av til og noe skikkelig harde greier.(Da er det greit med metal) ps. Noen som vil innføre meg litt i In Flames? Høres spennende ut...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...