porcelaiN Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) Chris C Sjanger: UK Hard House / Hard Trance / Hard Dance Chris C er kalt en legende innenfor det han driver med. Han har vært en kilde for så mange plateselskap innen sjangeren hardance, hardtrance og UK hardhouse (Mind Over Matter, Mohawk Records, Nile Records, Aztec (Ble lagt ned), Pirate Wax Records (Gikk også ned (samme grun som Aztec))) Han har laget utallige mange vinyler som er fantastiske, selfølgelig ikke alle like mye som andre men det meste er fint Han er forresten fra Storbritania. Favorittlåt: A Drop of The Hard Stuff og Freefall Favorrittalbum: Han har ikke no album tror jeg Endret 21. mai 2005 av Stish Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Anbefaler Dream Theater Sjanger: Prog Metal/Rock Dream Theater er yndlingsbandet mitt. De har noen fenomenale musikere! Verdens klasse! Favoritt låt: The Spirit Carries On og Erotomania Favoritt album: Metropolis: Scenes from a memory pt 2 Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 StonegardStil: TrashMetal Norsk metal-gruppe som kom med sitt debut-album tidligere i år, med tittelen "Arrows". Fantastisk bra musikk. På Stonegard.org kan du laste ned sangen "The White Shaded Lie" hvis du trykker på "Media". Jeg kan legge til at Stonegard er sagt å spille en slags krysning av Panteras 'Vulgar Display Of Power' og Metallicas 'Black Album' på albumet sitt. Det er bra musikk, men ikke helt min stil. Jeg foretrekker det litt mer Pantera-aktig. Jaja, nytt band fra meg: Navn: Storm Stil: Folke-/Viking-metall Ligner på: Windir, Lumsk Bandet er litt nationalistisk, men det er god musikk, og det er det som teller. Storm har bare gitt ut ett album, Nordavind, og det kommer nok ikke flere. De bruker gamle norske sanger, og gjør litt om på dem. Jeg liker dem fordi de lager metallåter av gamle norske folkesanger. Her kan du lese litt om Storm. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) Excrementory Grindfuckers Genre: Grindcore/Humor Band som ligner: Ta en dose Anal Cunt, et par teskjeer Gartnerlosjen, spe i litt Anorexia Nervosa. Kanskje det begynner å ligne på noe? Hva jeg liker ved de: Det er vel deres uhøytidelighet som tiltaler meg aller mest. På skiven deres med tittelen "Fertigmachen, Szeneputzen!" inneholder ikke mindre enn 99 sanger. Det sier jo seg selv at gjennomsnittslengden på sangene da ender på langt under 1 min. Men, det som skiller dette bandet fra andre Grindcore-band er at de rett og slett behersker instrumentene sine på en utmerket måte. Disse gutta er rett og slett svingode musikere som har det utrolig moro når de lager musikk. Favorittlåt: - Ungrind My Heart (Toni Braxton-cover) - Grindfuckers Out Of Hell - The Meshuggles - Yellow Breed Machine (Meshuggah og Beatles-parodi(?)) - The Final Grinddown (Europe-cover) Slenger med et lite bilde jeg: Vokalisten "him" spiller Metallicas "For whom the Bell tolls" på blokkfløyte. Denne versjonen heter forøvrig "For whom the shit rolls". Men, det er ikke alt mine damer og herrer. Slenger også med deres nye sang Aus Der Grindcore-Schmiede Hørte den nå nettopp og den var fantastisk. Endret 21. mai 2005 av LarsP Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) Charta 77 Genre: Punk Band som ligner Sannelig om jeg vet. Men Dia Psalma er i samme gate. Men har du ikke hørt om Charta, har du vel neppe hørt om de også. Hvorfor liker jeg de? Vanskelig å si! De er langt fra geniale musikere, som de fleste punk-band, vokalisten er ikke utmerket på noe vis, men likevel er kjemien så utrolig god! Låtene er sterke, og gir meg rett og slett en følelse av at det ikke finnes maken. Så om du liker punk, kan disse være verdt å sjekke ut. Favorittlåt: -Vi Vill Ha Svar -Lilla Björn Och Lilla Tiger -Herrarna I Sandlådan -Hymn Till Fullmåne -Ateist -Svart Jul Beste album -Tecken I Tiden Edit: Hiver inn et bilde: Endret 21. mai 2005 av aero^^ Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) Bandnavn: Iron Maiden Stil: Heavy Metal Lignende band: Judas Priest Hvorfor jeg liker dem: Hoved grunnen til at jeg liker Iron Maiden er det godt skrivde sangene, Bruce Dickinsons geniale stemme, og massevis av gode gitarsoloer. De er alle geniale musikere, som har blitt valgt til en av topp 5 verdens beste av Guinness flere ganger Deres beste album: Jeg klarer ikke bestemme meg for et album, men kan skrive ned noen av de. -Brave New World -Rock in Rio -Dance of Death -Fear of the Dark -7th Son of a 7th Son -Somewhere in Time Deres beste sang: Klarer dessverre heller ikke å velge ut etpar her. liker ALLE sammen edit: Endret 21. mai 2005 av headcleaver Lenke til kommentar
embark Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Lignende band: Judaz Priest Leif Today's letter is "S". Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Leif Today's letter is "S". *snu seg og se i plate sammlingen* oi, sann! *retter feilen i forgje post* Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Hehe..det er jeg og foreldregenerasjonen som liker sånt. Neppe Magma Klassiskinspirert progressive rock (Zeuhl) Rock med særlig Carl Orff som sin inspirasjonskilde. Lite som ligner på dette, og for å gjøre det ekstra sært har de laget et eget språk som de bruker i mye av musikken. Dette kan bli litt heavy for mange, da spesielt den dominerende vokalen, men for meg som er glad i klassisk er dette ingenting Favorittalbum: Mekanik Destruktiw Kommandoh Og forresten; Windir ligner ikke på Storm Lenke til kommentar
embark Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Men, det er ikke alt mine damer og herrer. Slenger også med deres nye sang Aus Der Grindcore-Schmiede Den var genial. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Seriøst, hehehe Trodde aldri jeg kom til å se andre som likte pappa sin til tider rare smak Emerson, Lake & Palmer er/var svææære. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Nu NRGStil: Uplifting/Melodic trance To italienere som lager fantastisk bra uplifting (eller melodic om du vil) trance. Hvis du scroller nedover på denne sida, kan du finne et liveset fra 2002. Beautiful... Album: "Free Fall" fra 2004 Favorittsang: "Bonsai" Edit: fiksa en [/b] Edit: Leif Hører på opptaket du snakket om nå. Jeg pleier ikke høre på trance, men det virker bra dette. Genial side du linka til, forresten! Artister tom. JEG har hørt om jo! Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) Sonata Artica Genre: Power metal Lignende band: Manowar, Nightwish, Hammerfall, Stratovarius og Angra Hvorfor jeg liker dem? Ganske enkelt god musikk. Deres beste album: Alle Deres beste sang: Full Moon IMO. Endret 22. mai 2005 av zefler Lenke til kommentar
EskildO Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Bandnavn: Trivium Stil: Metal/Death metal litt melodisk Lignende band: As i Lay Dying kan minne litt om Hvorfor jeg liker dem: Vokalene er helt syke, trommene er syke, gitarene er syke, ALT er bra! Beste album: Ascendancy Beste sang: Umulig og nevne en! ------------------------------------------------------------------------------------------------ Bandnavn: Chimaira Stil: Death/Heavy metal Lignende band: Lamb of god, Trivium el. As I lay Dying(de ligner ikke så mye, Chimaira er harder) Hvorfor jeg liker dem: Fordi det er dritbra Deres beste album: The Impossibility Of Reason Deres beste sang: Clensation eller Power Trip ------------------------------------------------------------------------------------------------ Bandnavn: Black Label Society Stil: Metal, heavy metal Lignende band: Kommer ikke helt på noen Hvorfor jeg liker dem: Heavye riff, fete vokaler, syke soloer osv.(Zakk Wylde er gitarist) Deres beste album: 1919 Eternal, The blessed hellride eller Mafia. Kan noen velge for meg? Deres beste sang: Vanskelig og si Lenke til kommentar
embark Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Filter En genial gruppe som lager genial musikk. Men jeg vet ikke helt hvilken sjanger jeg skal definere musikken i. Ikke så veldig hard metal med litt elektroniske elementer i seg. Filter er blitt brukt i en del filmer og TV-serier som "3000 Miles to Graceland", "The Girl Next Door", "CSI" osv. Favoritt-album: Hmm, vanskelig. Det står mellom "The Amalgamut" og "Title Of Record". Hvis jeg absolutt må velge ett, så må det bli "Title Of Record" som kom i 1999. Debut-albumet "Short Bus" har jeg ikke hørt så veldig mye på egentlig. Favorittsang(er): -"It's Gonna Kill Me" -"Take A Picture" Anbefales! Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Nu NRGStil: Uplifting/Melodic trance To italienere som lager fantastisk bra uplifting (eller melodic om du vil) trance. Hvis du scroller nedover på denne sida, kan du finne et liveset fra 2002. Beautiful... Album: "Free Fall" fra 2004 Favorittsang: "Bonsai" Edit: fiksa en [/b] Edit: Leif Den fløytetrallen i åpninga er jo helt vill. Dette er genial avveksling fra all rocken som pleier å spilles her. Folkens, forstå! Reager! Hør på dette! Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) V:28 Det er en gruppe på tre stykker fra Arendal, som lager god black/death metall. LRZ fra Red Harvest har hjulpet med programmeringen. Til nå har de bare sluppet ut et album, med de slipper snart ut et annet (Releasedate: May 24th 2005). Man får den gode Red Harvest "følelsen" på noen av låtene. Genre: Atmospheric Black/Death Lyrical Themes:Deconstruction/Transformation of Earth Album: NONANTHROPOGENIC SOULSAVIOUR Sanger til nedlasting: Dead shining star Unleash the energy Endret 21. mai 2005 av FrenChie Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Anbefaler: Looptroop-Fort Europa Sjanger: Hip-hop Looptroop er en svensk hip-hop gruppe med masse knall bra utgivelser. Deres siste plate Fort Europa er utrolig bra,men må høres ett par ganger før man virkelig begynner å like den . www.looptroop.nu for mer informasjon Alt fra Looptroop er verdt å ha i cd hylla hvis du er glad i hip-hop Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Blind Guardian Sjanger :Powermetal Lignende band: Hammerfall Jeg liker bandet fordi: Jeg liker hovedsaklig deres tidlige utgivelser. Det er powermetall med en litt trashmetall-inspirirert sound. De er veldig gode til å spille og har en særegen og unik vokal. Liker du metall med mye instrumentalt og en fin vokal er dette bandet noe for deg. Beste album: Imaginations from the other side & Follow The Blind Beste Sang: Beyond the Ice (Særlig gitarsoloen på slutten) Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Shaman Sjanger: Power/Progressive-Metal Beste sang: Distant Thunder Dette bandet høres ut som en blanding av Helloween og Dream Theater. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå