Gå til innhold

Den store musikkanbefalingstråden

:---{D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Finnes det noe som likner på Rammstein? (bortsett fra Rammsund og Staal på Urørt)

Jeg har sett på 'industrial metal' og 'industrial' på last.fm, samt 'similar' på Rammstein (på last.fm), men jeg har ikke funnet helt det jeg har vært ute etter.

På den 'similar'-listen var det mye greier som ligger langt fra rammstein. De jeg kjenner til, men som ikke likner rammstein er disse:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
System of a Down, Metallica, KoЯn, Marilyn Manson, Nightwish, Slipknot, Linkin Park, In Flames, The Offspring, Iron Maiden, Static-X, Limp Bizkit, Children of Bodom, Bloodhound Gang, Nirvana, Nine Inch Nails, Evanescence, Fear Factory, HiM, Red Hot Chili Peppers, Rage Against the Machine, Tool, KMFDM, Skinny Puppy, Ministry... osv

Er Rammstein så unikt at ingenting likner?

8124386[/snapback]

Oomph! De synger tilogmed på tysk!

http://www.oomph.de/oomph/news_en.php

8375134[/snapback]

Herlig! :)
Lenke til kommentar

Søker etter band under genren rock/hard rock/experimental/hardcore osv.

Skal helst ikke være noe my growling.

Band i den genren jeg liker:

The Fall of Troy

Thrice

The Panic Division

Helst ikke noe mye mainstream heller. De anonyme bandene er som regel bedre.

Lenke til kommentar

for dere som har hørt sangen yeah yeah yeah song med the flaming lips så lurte jeg på om dere kunne anbefale noe lignende den delen når den lyse stemmen synger bare aaaa på starten av låta? med andre ord noe rar musikk med lyse stemme( r )

Lenke til kommentar

Noen som har noen sanger å anbefale å høre når man er skikkelig forbanna?

Er ikke så bundet av sjanger. Kan høre på det meste egentlig... Hører på alt fra country til trance til metal.

Kanskje litt rar forespørsel det her :p

Kan forresten selv anbefale Sentenced - Vengance is mine, Offspring - All I want, Moby - that's when I reach for my revolver

Lenke til kommentar

Mnemic - Dreamstate Emergency

Mnemic - Door 2.12

Mnemic - Liquid

Mnemic are a 5 piece band from Aalborg, Denmark, whose music draws on elements of swedish melodic death metal and industrial metal, to form a style the band themselves have described as 'Future Fusion Metal'. The band's work to date fuses thrash riffs, powerful drumming and synthesised melody to vocals and lyrics focused on the reaches of the human psyche to create a frenetic, heavy yet spacey sound.
Lenke til kommentar

Foreslår at du legger til discogs i den fine listen din i første post.

En av verdens størte brukerbaserte musikkdatabaser. I hovedsak elektronisk musikk, men finnes masse annet der som Blues og Pop. Veldig god side hvis du leter etter informasjon om Artister, DJs m.m.

Lenke til kommentar
Noen som har noen sanger å anbefale å høre når man er skikkelig forbanna?

Er ikke så bundet av sjanger. Kan høre på det meste egentlig... Hører på alt fra country til trance til metal.

Kanskje litt rar forespørsel det her :p

Kan forresten selv anbefale Sentenced - Vengance is mine, Offspring - All I want, Moby - that's when I reach for my revolver

8469764[/snapback]

Young buck: Lose my mind. Er du ikke forbanna, BLIR du det av den låta :thumbup:

Endret av asad
Lenke til kommentar

Har nettop funne fatt i dette mesterverket av en sang. Den er ikkje ny, men det er nok mange som meg der ute som ikkje har hørt den før.

Anbefales for alle som liker avansert, melankol, trist musikk av høg kvalitet.

Pga denne sangen skal eg kjøpe CDen - Om ikkje fleire. Av Imogen Heap.

Her er en liten smakebit av sangen. Få takk i heile sangen!

Lenke til kommentar
Har nettop funne fatt i dette mesterverket av en sang. Den er ikkje ny, men det er nok mange som meg der ute som ikkje har hørt den før.

Anbefales for alle som liker avansert, melankol, trist musikk av høg kvalitet.

Pga denne sangen skal eg kjøpe CDen - Om ikkje fleire. Av Imogen Heap.

Her er en liten smakebit av sangen. Få takk i heile sangen!

8485954[/snapback]

Hvor er smakebiten? :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...