xxm0rtyque Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Techno/Trance ambefaling: Mark Oh - Partytime On Planet Earth God Påske. mvh Vivalamorten Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Jeg trenger tips til musikk med en dominerende og god vokalist. Dere trenger ikke nevne selvsagte vokalister som Mercury, Henley, Bolton, etc. - de har jeg grei kontroll på. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Ulver og Christoffer "Garm" Rygg burde holde i første omgang Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Sorry, Vegard, men Ulver er nok ikke helt det jeg er ute etter. Hørte på litt av det som var på iTunes Store, og det falt ikke i smak. Hvis du mener jeg har oversett en låt, så kan du selvfølgelig komme med titler, så jeg vet hva jeg skal gå etter. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Du kan jo sjekke ut A Quick Fix of Melancholy-EP-en deres. På iTunes var det ikke mye vokalarbeid fra deres side, mest Blood Inside som er aktuelt der. Perdition City og Themes From William Blake's "The Marriage of Heaven and Hell" inneholder også en del gode vokalarbeider. Ellers kommer jeg for øyeblikket ikke på noen dominerende vokalist à la de du allerede har nevnt. *Tenke videre* Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Jeg syns f.eks Radiohead - Airbag har fet gitarspilling i begynnelsen, men det kan hende at det ikke var det du var på jakt etter i det hele tatt 8250906[/snapback] Fet og fet, fru. Blom. Vil nå si det var litt tamt... Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Hver sin smak, hver sin smak Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 (endret) Noen som har gode anbefalinger på Dixie jazz, rock, blues og liknende.? har lagt ved en lydfil fra spillet Neverhood, som jeg synes har veldig bra musikk.. Kan noen si meg hva salgs sjanger dette er, og gjerne komme med noen gode band innen for samme sjanger Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor EDIT: Sorry... får ikke lagt ved hverken lydfil eller zippa fil.Artist: Terry S. Taylor Album: The Neverhood Soundtrack Det sporet jeg prøvde å legge ved: Klayman's Theme Endret 4. april 2007 av Kallileo Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 allt av epmd ruler meeen jeg mener strictly business og back in business er de beste albumene om du skal "hoste"ned"hoste"laste"hoste" Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Hvorfor ikke kjøpe cd'ene heller? Da støtter du artisten (om enn ikke så mye, men det er prinsippet som teller) og du slipper å ha dårlig samvittighet i forhold til eventuelle lovbrudd Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Det beste hadde jo å vært å gitt penger til artisten direkte, for plateselskapet tjener nok mesteparten. Lenke til kommentar
FL1P Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Noen som vet om noen låter som er lik Led Zeppelin - Bron Yr Aur? Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Hvorfor ikke kjøpe cd'ene heller? Da støtter du artisten (om enn ikke så mye, men det er prinsippet som teller) og du slipper å ha dårlig samvittighet i forhold til eventuelle lovbrudd 8344237[/snapback] tja.. nå er det jo sånn at, man ikke finner alle musikksjangere i musikkbutikken :/ "selger dårlig, derfor selger vi det ikke/helt ukjent for oss" Noen som vet om noen gode New age sanger? Endret 10. april 2007 av gatebarn Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Jeg skulle gjerne hatt fatt på noe indierock/-pop med en litt oppbyggende stemning i! Sangene skal brukes i filmproduksjon og må derfor finnes på type urørt/ myspace, slik at artistene kan kontaktes lett. Noen forslag? Takker for svar. Lenke til kommentar
Brillefin Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Jeg ønsker meg melodiøs, behagelig popmusikk med fremtredende piano. Merk: piano. Jeg har kontroll på - Coldplay - Keane - Thirteen Senses - The Perishers - Ben Folds (five) - Blackfield Men det finnes sikkert mer sånt. Tips? 8252184[/snapback] Tror det er ei berte her på forumet som blir glad når jeg foreslår Krast. Du finner de på urørt. Lenke til kommentar
MobyDick Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Finnes det noe som likner på Rammstein? (bortsett fra Rammsund og Staal på Urørt)Jeg har sett på 'industrial metal' og 'industrial' på last.fm, samt 'similar' på Rammstein (på last.fm), men jeg har ikke funnet helt det jeg har vært ute etter. På den 'similar'-listen var det mye greier som ligger langt fra rammstein. De jeg kjenner til, men som ikke likner rammstein er disse: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor System of a Down, Metallica, KoЯn, Marilyn Manson, Nightwish, Slipknot, Linkin Park, In Flames, The Offspring, Iron Maiden, Static-X, Limp Bizkit, Children of Bodom, Bloodhound Gang, Nirvana, Nine Inch Nails, Evanescence, Fear Factory, HiM, Red Hot Chili Peppers, Rage Against the Machine, Tool, KMFDM, Skinny Puppy, Ministry... osv Er Rammstein så unikt at ingenting likner? 8124386[/snapback] Ministry er Industrial Metal! Lenke til kommentar
mr_Flibble Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Noen som kan anbefalle irsk/skots folkemusikk? Hørt noe på nrks morgen program for en månde siden, men fikk ikke med navne på gruppa. Hva norsk gruppe. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Finnes det noe som likner på Rammstein? (bortsett fra Rammsund og Staal på Urørt)Jeg har sett på 'industrial metal' og 'industrial' på last.fm, samt 'similar' på Rammstein (på last.fm), men jeg har ikke funnet helt det jeg har vært ute etter. På den 'similar'-listen var det mye greier som ligger langt fra rammstein. De jeg kjenner til, men som ikke likner rammstein er disse: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor System of a Down, Metallica, KoЯn, Marilyn Manson, Nightwish, Slipknot, Linkin Park, In Flames, The Offspring, Iron Maiden, Static-X, Limp Bizkit, Children of Bodom, Bloodhound Gang, Nirvana, Nine Inch Nails, Evanescence, Fear Factory, HiM, Red Hot Chili Peppers, Rage Against the Machine, Tool, KMFDM, Skinny Puppy, Ministry... osv Er Rammstein så unikt at ingenting likner? 8124386[/snapback] Oomph! De synger tilogmed på tysk! http://www.oomph.de/oomph/news_en.php Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Noen som vet av noen gode punkrock artister/grupper? Hører mye på: Millencolin Alkaline trio Blink 182 Simple Plan Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 My Chemical Romance skal visst være bra for de som hører på punk. Også kan du kanskje sjekke ut den originale punken, dvs. Ramones. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå