Gå til innhold

Den store musikkanbefalingstråden

:---{D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sorry, Vegard, men Ulver er nok ikke helt det jeg er ute etter. ;) Hørte på litt av det som var på iTunes Store, og det falt ikke i smak. Hvis du mener jeg har oversett en låt, så kan du selvfølgelig komme med titler, så jeg vet hva jeg skal gå etter.

Lenke til kommentar

Du kan jo sjekke ut A Quick Fix of Melancholy-EP-en deres. På iTunes var det ikke mye vokalarbeid fra deres side, mest Blood Inside som er aktuelt der. Perdition City og Themes From William Blake's "The Marriage of Heaven and Hell" inneholder også en del gode vokalarbeider.

Ellers kommer jeg for øyeblikket ikke på noen dominerende vokalist à la de du allerede har nevnt. *Tenke videre*

Lenke til kommentar

Noen som har gode anbefalinger på Dixie jazz, rock, blues og liknende.?

har lagt ved en lydfil fra spillet Neverhood, som jeg synes har veldig bra musikk..

Kan noen si meg hva salgs sjanger dette er, og gjerne komme med noen gode band innen for samme sjanger :thumbup:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
EDIT: Sorry... får ikke lagt ved hverken lydfil eller zippa fil.

Artist:

Terry S. Taylor

Album:

The Neverhood Soundtrack

Det sporet jeg prøvde å legge ved:

Klayman's Theme

Endret av Kallileo
Lenke til kommentar
Hvorfor ikke kjøpe cd'ene heller? Da støtter du artisten (om enn ikke så mye, men det er prinsippet som teller) og du slipper å ha dårlig samvittighet i forhold til eventuelle lovbrudd :)

8344237[/snapback]

tja.. nå er det jo sånn at, man ikke finner alle musikksjangere i musikkbutikken :/

"selger dårlig, derfor selger vi det ikke/helt ukjent for oss"

Noen som vet om noen gode New age sanger?

Endret av gatebarn
Lenke til kommentar
Jeg ønsker meg melodiøs, behagelig popmusikk med fremtredende piano. Merk: piano. Jeg har kontroll på

- Coldplay

- Keane

- Thirteen Senses

- The Perishers

- Ben Folds (five)

- Blackfield

Men det finnes sikkert mer sånt. Tips? :)

8252184[/snapback]

Tror det er ei berte her på forumet som blir glad når jeg foreslår Krast.

Du finner de på urørt.

Lenke til kommentar
Finnes det noe som likner på Rammstein? (bortsett fra Rammsund og Staal på Urørt)

Jeg har sett på 'industrial metal' og 'industrial' på last.fm, samt 'similar' på Rammstein (på last.fm), men jeg har ikke funnet helt det jeg har vært ute etter.

På den 'similar'-listen var det mye greier som ligger langt fra rammstein. De jeg kjenner til, men som ikke likner rammstein er disse:

System of a Down, Metallica, KoЯn, Marilyn Manson, Nightwish, Slipknot, Linkin Park, In Flames, The Offspring, Iron Maiden, Static-X, Limp Bizkit, Children of Bodom, Bloodhound Gang, Nirvana, Nine Inch Nails, Evanescence, Fear Factory, HiM, Red Hot Chili Peppers, Rage Against the Machine, Tool, KMFDM, Skinny Puppy, Ministry... osv

Er Rammstein så unikt at ingenting likner?

8124386[/snapback]

Ministry er Industrial Metal!:D

Lenke til kommentar
Finnes det noe som likner på Rammstein? (bortsett fra Rammsund og Staal på Urørt)

Jeg har sett på 'industrial metal' og 'industrial' på last.fm, samt 'similar' på Rammstein (på last.fm), men jeg har ikke funnet helt det jeg har vært ute etter.

På den 'similar'-listen var det mye greier som ligger langt fra rammstein. De jeg kjenner til, men som ikke likner rammstein er disse:

System of a Down, Metallica, KoЯn, Marilyn Manson, Nightwish, Slipknot, Linkin Park, In Flames, The Offspring, Iron Maiden, Static-X, Limp Bizkit, Children of Bodom, Bloodhound Gang, Nirvana, Nine Inch Nails, Evanescence, Fear Factory, HiM, Red Hot Chili Peppers, Rage Against the Machine, Tool, KMFDM, Skinny Puppy, Ministry... osv

Er Rammstein så unikt at ingenting likner?

8124386[/snapback]

Oomph! De synger tilogmed på tysk!

http://www.oomph.de/oomph/news_en.php

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...