jeggroms Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Hei, jeg har en 85 mod 190E 2,3 16v som har startvansker. Det jeg har gjort nu er å ta av strømledningen til kaldstartdysa.Da starter den nesten helt normalt.(Trenger ikke gi gass) Men når kaldstartdysa står på så vil den ikke funke mer,da blir motoren helt rå når den skal startes.(MÅ GI GASS)Den starter først på 2-3 sylindrer og jeg må gi masse gass. Etter noen sekunder klarer den å gå på alle 4. Når den først har startet så går det fint å starte på nytt igjen helt til motoren blir gjennomkald etter 6-8 timer.Da er det samme problemet igjen. Dette gjelder om sommer og vinter,uansett ute temp. Jeg har byttet ut følgende ting:kaldstartdyse,kaldstartrele,tempraturgivere fremme på blokka,4 nye dyser,plugger,pluggledninger,fordelerlokk.m.,m Feilen oppstod da jeg kjøpte bilen brukt i 1996. Da jeg fikk bilen var ikke det startproblemer der men den bakket ikke helt jevnt.(hoppet litt på tomgangsturtallet.) Da kjørte jeg (55 mil en vei) til et MB verksted i Finland. Jeg fikk bilen tilbake og den bakket fint, men jeg fikk startproblemet i stede. Da tok jeg meg en ny tur til Finland og der fikk jeg beskjed om at dysene var dårlig.Som sagt har jeg byttet dem og,men det er enda samme problem. Så har jeg gitt opp å få rettet denne feilen helt til jeg fant denne siden , kanskje det er noen her som har vært borti det samme som jeg og vet hva det er...??? Venter spent nu....etter så mange år vil det bli artig med en bil som funker...igjen takk for hjelpa.... Lenke til kommentar
Opus Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Velkommen til forumet. Høres ut som samme problemet som jeg hadde på golfen. Jeg skiftet/testet det meste på innsprøytninga, men feilen lå i tenningsmodulen. Tenningsmodulen skal gi all spenning tilgjengelig når du starter, for så å gå ned til en fastsatt spenning(8-10v) etterpå, dette var ikke tillfellet på min, den ga 10v uansett, derfor ble motoren vrien å få start på uten å måtte gi gass. Jeg tok også ut kaldstartdysa, da startet motoren med det samme. Grunnen er nok så enkel at gnisten ved f.eks. 10v er i svakeste laget for å tenne bensinen når motoren er kald og kaldstartdysa er aktiv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå