HamiltonII Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Jeg gjorde et impulskjøp og bestillte http://www.psdata.no/ps.asp?it=112332 siden jeg synes både den var rimelig og siden jeg har en del socket A deler tilovers. Jeg bestillte også et TV kort med fjernkontroll. Men siden dette ikke var særlig gjennomtenkt har jeg et utall spørsmål, jeg har f.eks ikke kjøpt ny DVD spiller, og her lurer jeg på om det er et deksel på barebonen som vil skjule fargen til spilleren? Vil fjernkontrollen kunne brukes til å styre funksjoner i Windows Media Center eller fungerer den kun sammen med bundlet software? Vil jeg trenge en spesial vifte til XP prossesoren min? jeg har selvfølgelig bare en Aero 7 lite vifte og disse er jo en smule høy. Vil det integrerte skjermkortet være bra nok til å se film på en vanlig TV eller må jeg kjøpe nytt her også? Og sist men ikke minst hva har jeg ikke tenkt på for at jeg skal kunne bruke denne i stuen og helst uten mus/tastatur? På forhånd takk til alle som er villig til å hjelpe meg Lenke til kommentar
hjalmar Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Barebonet har vifte/kjøler som kommer med. Normalt er de ikke av de *stilleste*. Vil anbefale deg å kjøpe et skjermkort. Da slipper du å bruke rammen som skjerminne. Kjøp et passivt et som ikke har vifte. Det finnes mange av dem idag. Regner med at det er en mottaker med tv-kortet slik at du kan bruke fjernkontrollen på tvkortet. Skal du bruke pc'en uten mus og tastatur kan du sette den opp i et wlan-nettverk og fjernstyre den på den måten. MEN :-) hadde jeg vært deg så hadde jeg kjøpt meg en EA65-II. Den kan du bruke som mediasenter uten å starte windows. Maskinen styres av fjernkontrollen Spiller musikk, ser film, hører på radio bruker den å vise bilder med den på tv'en.Den kjører en minivariant av linux og fungerer helt supert for meg. Den er i tillegg veldig stille. Lenke til kommentar
HamiltonII Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Jo jeg må innrømme at den boksen virker som et mye bedre valg, men som sagt var det et impulskjøp basert på pris og at jeg har en XP2500 liggende her ubrukt. Det blir nok et nytt passivt skjermkort etterhvert er nVidia 6200 et bra valg?, har et 9600XT og et 9100 liggende her men viftene bråker noe infernalsk. Ellers takker jeg for svar, ble en del klokere nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå