andrvas Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Til opplysning inneholder ikke MSI 6600GT temperaturmåler. Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Til opplysning inneholder ikke MSI 6600GT temperaturmåler. Sant det. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Muffinman: Voltmod? gjelder det bare agp kortene eller hur? AGP: http://www.vr-zone.com/?i=1912&s=1 (jeg loddet, blyant var mindre vellykket) Pcie: http://www.lepclan.com.br/gallery/data/med...600gt-modtb.jpg Lenke til kommentar
gsn Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Har du en mer utfyllende link ? hvor mange volt det øker, risikoer, effekt og litt mer ? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 gsn, tenkte å voltmodde agp-kortet mitt umiddelbart etter innkjøp. Imidlertid var det da kun "oppskrift" til pcie-utgaven å finne på nettet. Så var det et forumbruker som startet en tråd og tipset om en mod til agp nylig, og når jeg nå prøver å finne igjen en fin howto på pcie men finner kun agp-oppskriften....ironisk. Dette kan kanskje vært nyttig? Mer en test enn en howto. Uansett, jeg loddet inn en paralellmotstand på 2Kohm, noe som senket motstanden totalt fra 500 til 400 ohm (hadde ingen potmeter). Dette medførte økning fra 1.45v til 1.58v ved idle på gpu. Temperaturen økte fra 45 til ca 50 grader på load. Selve loddejobben var litt vanskelig, motstanden det skulle loddes på var selvfølgelig mye mindre enn alle de andre som stod der og loddebolten var på forhånd slipt ned med dremelen til å ligne på en nålespiss. Noe som var helt nødvendig. Men nok om dette i denne tråden, start gjerne en ny. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 burte ikke AGP og PCI-e versjonene være like, siden AGP kortene bruker en AGP bridge? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 burte ikke AGP og PCI-e versjonene være like, siden AGP kortene bruker en AGP bridge? Men det er de ikke. Gpu og rambrikker er "vridd" i en vinkel på agp-versjonen for å gi plass til bridgechippen, mulig det har sammenheng med at printbanene må være av en bestemt lengde eller noe slikt for å fungere. Lenke til kommentar
V36a Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Har lest en del reviews ang dette, og ytelsesforskjellene er minimale, selvsagt med en viss fordel for pci express versjonene, men det er nesten ikke merkbart når det gjelds 6600-serien. Men vil tro det er litt større forskjeller hvis man snakker om 6800-serien, og selvsagt er SLI-muligheten en stor fordel, iallfall hvis man har masse penger Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) Eh, er det bare med som kan stille på volt på skjermkortet i bios? Eller snakker vi annen volt her? Det hjalp ihvertfall ingenting og stille det i bois'en. Tror jeg kan stille den opp til 1.6v i biosen ihvertfall. Det hjalp ingenting. Hvis du modifiserer kortet kan du jo så klart gå over 1.6v da, skjønner det 6600GT @ 573/1200 med standard kjøling. Endret 22. mai 2005 av Hans Erling Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Du kan ikke stille spenning på gpu i bios. AGP-spenningen kan derimot justeres. Den skal vært på 1.5 volt, og det kan være skadelig å øke. Det vil ikke hjelpe på overklokkingen å øke den heller. Bruk for all del manualen til hovedkortet når du skal fikle i bios og kunnskapen er liten. Det er den beste måten å unngå å ødelegge noe. For å finne optimale innstillinger kan jeg anbefale å lese gjennom denne. Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Vil ikke si at det er uvanlig, 3D03 er jo den testen som avhengier mest av CPU.. (Av 3dmarktestene) Det med 10.000 var kanskje med en AMD 64 prossesor. Lenke til kommentar
Hurricane-bf.no Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Hvor kan man teste 3dmark ? Lenke til kommentar
V36a Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Hvor kan man teste 3dmark ? Du må laste ned programmet, det finner du her. Lenke til kommentar
gsn Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 3DMark03 og 05 er de som bruker MINST CPU, 3DMark01 tester hele maskinen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå