Cypres Skrevet 23. november 2001 Del Skrevet 23. november 2001 Diskettstasjonen min funker ikke! Maskinen finner den, men det går ikke ann å bruke den! Lampen i front lyser hele tiden! Det første som slo meg var at kabelen sitter feil vei! Men det lot seg ikke gjøre å sette kabelen feil vei! Har prøvd en annen kabel også, men med samme resultat! Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
tvika Skrevet 23. november 2001 Del Skrevet 23. november 2001 Ny diskettstasjon kanskje? __ TV Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 23. november 2001 Del Skrevet 23. november 2001 Sjekk at pinnene som du kobler ledningen til floppyen på er intakte og ikke bøyd (de bøyer nemlig lett). Hvis ikke er det sansynligvis en defekt floppy =/ -Stigma Lenke til kommentar
dogger Skrevet 23. november 2001 Del Skrevet 23. november 2001 sjekk også alle pinnene på hk'et, kjøpte et hk på qxl med samme problemet, og på det var en pinne knekt ved roten... leatherman og binders fixer alt:) Lenke til kommentar
Cypres Skrevet 23. november 2001 Forfatter Del Skrevet 23. november 2001 Jeg har funnet feilen, og det var kabelen som satt feil vei! Jeg måtte skjære bort den utstikkeren på floppy kabelen for å få satt den inn "feil" vei! Men da funket det etterpå! Dette var en rundkabel kjøpt hos 3dfx Cool!!! Lenke til kommentar
ilex Skrevet 24. november 2001 Del Skrevet 24. november 2001 eeh javel, hørtes tvilsomt ut. Uansett, huskeregel er at kabelen alltid skal sitte med den røde stripa mot strøm kabelen. Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 Det er ikke noe rød stripe på rund kabel :smile: Lenke til kommentar
ilex Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 Quote: On 2001-11-25 02:20, Fixer'n skrev:Det er ikke noe rød stripe på rund kabel :smile: ah right, rund kabel ja. menneh...det burde være merket med noe på kontakten, eller et eller annet sted. Lenke til kommentar
Cypres Skrevet 25. november 2001 Forfatter Del Skrevet 25. november 2001 Det kan vel kanskje høres tvilsomt ut, men det er faktisk sånn jeg måtte løse det! Mine rundkabler er faktisk merket med en rød kabel. Og får å få den røde kabelen riktig vei måtte jeg faktisk modifisere kabelen slik at den skulle passe ned i slotten sin! MSI K7T266 Pro 2 XP 1600+ Apacer 512 MB MSI Geforce 2 MX-400 64MB Plextor 16 x 40 IDE Plextor 40X max SCSI Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 26. november 2001 Del Skrevet 26. november 2001 Hadde det ikke gått an å snu kabelen i floppy stasjonen da ? Det er ikke alltid den røde stripen skal vende mot strømpluggen, jeg har en floppy stasjon hvor den må stå andre veien. Ellers er det lurt å se etter et ett-tall, eller en liten pil el. lignende på sokkelen. Den røde stripen skal vende dit. På nyere kort blir det advart på å sette dette feil, da det kan føre til skade. Lenke til kommentar
Cypres Skrevet 26. november 2001 Forfatter Del Skrevet 26. november 2001 Både hovedkortet og diskettstasjonen min har et spor på slotten slik at jeg ikke skal kunne sette kabelen feil. (Så lenge kabelen har disse sporene)Jeg fikk ikke snudd kabelen uten å skjære bort sporet! Dette med strømtilførselen stemmer ikke på min diskettstasjon da denne sitter midt over slotten! Men PC´n min funker 100% nå og problemet er løst! Om det er 3dfxCool som har solgt meg en kabel som er feil eller om det er en feil et annet sted spiller ingen rolle lenger!!!! Lenke til kommentar
einaren Skrevet 26. november 2001 Del Skrevet 26. november 2001 Jeg tror det er noen som har hatt vanskelig for å bestemme seg en gang. har selv vært borti samme problemet latterlig mange ganger. slik er det visst bare :smile: Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 1. desember 2001 Del Skrevet 1. desember 2001 Rødt merke på kabel markerer Pinne 1. På sokler på rund kabel må det finnes et merke som angir pinne 1 ?? På h-kort står det et lite ett-tall som markerer pinne 1. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå