Gå til innhold

Eksamen - politisk korrekt?

Anbefalte innlegg

Det er selvfølgelig både rike og fattige, dumme og smarte, de med fin parkett og de uten i de fleste samfunnsgrupper. Det som rett og slett er morsomt (merk; jeg sier morsomt, ikke irriterende), er å se hvor mye anstrengelse det ligger bak læreverk, for å unngå pes fra kvinnefrontskjempere, forstå-seg-på'ere, sosionomer, sosiologer, osv. osv..

I bunn og grunn er det den overdrevne og feilslåtte proteksjonismen i samfunnet som forårsaker slike morsomme læreverk, ikke noe annet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er selvfølgelig både rike og fattige, dumme og smarte, de med fin parkett og de uten i de fleste samfunnsgrupper. Det som rett og slett er morsomt (merk; jeg sier morsomt, ikke irriterende), er å se hvor mye anstrengelse det ligger bak læreverk, for å unngå pes fra kvinnefrontskjempere, forstå-seg-på'ere, sosionomer, sosiologer, osv. osv..

I bunn og grunn er det den overdrevne og feilslåtte proteksjonismen i samfunnet som forårsaker slike morsomme læreverk, ikke noe annet.

Er det anstrengede å la damer være bilmekanikere og la menn være sykepleiere?

Hvordan vet du at det er for å ungå pes fra kvinnefronten, sosionomer og sosiologer (WTF?) og at det ikke er en bevisst politikk?

Lenke til kommentar

Hvordan vet du at det er for å ungå pes fra kvinnefronten, sosionomer og sosiologer (WTF?) og at det ikke er en bevisst politikk?

Dumbass! Han er synsk!

Nei, men jeg vil tro greia med dette er å slippe søksmål i hutt og dutt, og kanskje til å med få litt mer likestilling i landet.

Lenke til kommentar

Nei, det er såvisst ikke anstrengende, men jeg prøver å si det én gang til: Jeg synes det blir så gjennomgående tydelig hvilke grupper som ALLTID skal ha det best i alle slags læreverk, bøker, osv., og dette underholder meg. Det virker enten som det jeg antok var løsningen, pes fra diverse forståsegpåere, eller som du sa, at det er bevisst politikk (takk for tipset, jeg tenkte ikke på den).

Nei, men jeg vil tro greia med dette er å slippe søksmål i hutt og dutt, og kanskje til å med få litt mer likestilling i landet.

Med "pes" siktet jeg til nettopp søksmål og kritikk. Mer likestilling i landet, får vi vel kun ved å avskaffe statsbeskyttet kjønnsdiskriminering på arbeidsplassen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...