erot71 Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Hvordan skjermkort trenger jeg for å kunne bruke en LCD skjerm ? Må jeg har DVI utgang ? Hvilket kort er å anbefale, med tanke på pris ?(Skal ikke brukes til spill, film, stort sett bare tekstbehandling og bilderedigering) Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Når du har dvi utgang så overføres signalene digitalt uansett, så såkalt '2d kvalitet' og signalkvalitet spiller ingen rolle. Du kan jo til og med kjøre GF2 hvis du ønsker det. Så da er det bare å ta for seg det beste alternativet i 'din' prisklasse. Lenke til kommentar
erot71 Skrevet 15. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2002 Mulig jeg har litt tungt for det, men skjønte ikke helt: må jeg ha DVI utgang, eller holder det med VGA utgang ? Lenke til kommentar
uGn Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Hei der.. Bare lurte, siden du skrev "stort sett bare tekstbehandling og bilderedigering" så hadde kanskje ikke et Matrox eller Ati kort vært så dumt. Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Quote: Den 2002-07-15 13:36, erot71 skrev:Mulig jeg har litt tungt for det, men skjønte ikke helt: må jeg ha DVI utgang, eller holder det med VGA utgang ? Nei! Du må ikke ha DVI utgang, du kan bruke VGA på de aller fleste LCD skjermer, men(!) jeg vil anbefale DVI på det sterkeste hvis du bruker tekstbehandling mye. Det er alt for mye fokus på heftig 3D at folk glemmer at den vanlige surfingen og tekstskrivingen krever synsykt mye av deg som bruker, fokusere på noen halv blurry streker som kalles tekst er ikke alltid like gøy. Men hvis du bestemmer deg for et konge 2D skjermkort (ATi eller Matrox var nevnt) så kan de være at Matrox igjen setter en dårlig monitor på prøve :wink: Lenke til kommentar
Howard Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Quote: Den 2002-07-15 13:36, erot71 skrev:må jeg ha DVI utgang, eller holder det med VGA utgang ? Det går helt fint med standard VGA-utgang, men merk at visse LCD-skjermer kun kommer med tilkopling for DVI. De fleste DVI-skjermer har dog både digital (DVI) og analog (VGA) tilkopling. Lenke til kommentar
erot71 Skrevet 15. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2002 Så bildet blir mye bedre med DVI utgang? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå