Xecuter Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Har 2 datamaskiner. Den ene er koblet til internett og er i nettverk med den andre. men jeg får ikke internett på den andre maskinen. hvordan skal instillingene være for at dette skal være mulig? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Les hvordan du konfigurerer Internet Connection Sharing her. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Det beste er vel å bruke en router... Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 Les hvordan du konfigurerer Internet Connection Sharing her. det kunne jeg fra før... funker ikke... Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Du har ikke MAC-tilknyttet bredbåndsabonnement, vel? Vil si, kun pcn med nettverkskortnummer som stemmer med abonnementet får internett. Chello var sånn, i alle fall for noen mnd siden. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 nei det tror jeg ikke... det er bredbånd fra telenor... Lenke til kommentar
tommkarl Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Kanskje dumt spørsmål men...... Hvordan kan du både være koblet til bredbånd fra telenor og i nettverk med en annen maskin uten å bruke router? Du har da vel bare en RJ45 kontakt på nettverkskortet ditt? Eller er det noe utstyr i bruk som du ikke har skrevet om? switch eller hub? Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 kanskje jeg har to nettverkskort?? den var lur Lenke til kommentar
tommkarl Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) kanskje jeg har to nettverkskort?? den var lur aha Endret 2. november 2005 av tommkarl Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 jo jeg kan kjøre 2 nettverkskort om gangen... har gjort det før og det virket perfekt... Lenke til kommentar
The_Inca Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Vel, hadde være greit å vite hvilke Os du bruker men.. Jeg kjører hele nettet mitt igjennom 1 maskin, og det fungerer bra. Fronten er maskin med 2 nettverks kort, 1 mot Inet og 1 mot lan. På lan siden bruker jeg en gammel router til å fordele ip. Det som har vært problemt mitt er at hvis jeg setter ip'n på lan kortet til fast, nekter alle de andre maskinene å koble på. Hvis jeg mottar ip automatisk fra router virker det. Sikkert jeg som har satt opp no feil, men pytt pytt. Fungerer nå. Oppsettet på de andre maskinene er: Automatisk IP Gateway = ip'n til fronten (Det ligger under Advanced Settings når du har automatisk ip) DNS = ip'n til fronten Uten disse innstillingene vil ikke maskinene aksesere inet gjennom fronten. Håper det var til hjelp Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 har ikke prøvd å ordne DNS... kan ikke helt med det der men jeg skal prøve... takkers!! Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 DUDE!!! haha d funka fan mæ... takkers å bokkers!!! :D:D:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå