Gå til innhold

Det nye, norske folkeopprøret


Anbefalte innlegg

Her er det ingen som har nevnt vigrid, og det er heller ingen som har generalisert alle innvandrere til å være voldsmenn.

"La oss kaste dem ut" -> Her refererer "dem" til de kriminelle innvandrerne, ikke innvandrere generelt.

 

Jeg er enig i at artikkelforfatteren mot slutten av artikkelen har litt dårlige ordvalg, men setter man det i sammenheng, og fjerner de store røde skylappene foran øynene, så ser man at det er de kriminelle innvandrerne han sikter til, ikke innvandrere generelt. Grunnen til at det nevnes kriminelle innvandrere som et samfunnsproblem, er todelt:

1 Vi har et alternativ til fengsel, som atpåtil er mye billigere: gratis bilett til hjemlandet.

2 All statistikk viser at en del innvandrergrupper har mye større andel voldsforbrytelser per person. Se selv på kripos.no hvis du mener at dette er propaganda.

Antar at du mener som de fleste, at innvandrere skal ha lik rettigheter som nordmenn. Deretter mener du at kriminelle innvandrere skal kastes ut. Hvor skal kriminelle nordmenn hen? Noen gang tenkt på det? Dessuten sier du at innvandrergrupper har mye større andel voldsforbrytelser per person. Okai, legg merke til at flestparten av disse bor i de store byene og store byer = mer vold og kriminalitet. Det er derfor det er slik, ikke det at noen kultur fremmer kriminalitet.

 

De fleste innvandrerkulturene har en strengere form for straff enn det Norge noen gang kommer til å få, så du kan nok ikke si at innvandrergrupper ikke tar avstand fra kriminalitet.

Nordmenn som blir dømt i norge skal selvfølgelig i norske fengsler. Flyktninger og andre grupper uten statsborgerskap, er på en måte på "prøve" i landet, og har IKKE samme rettigheter som vi med statsborgerskap. Håper du ser forskjellen :ermm:

på "prøve" ? Er det sånn at de må tjene seg opp til å leve i norge da eller? Alle skal ha like rettigheter, statsborgere eller ei. Det er ikke snakk om å kunne stemme eller liknende, men når det gjelder legale spørsmål skal alle bli dømt likt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bloggen er elendig skrevet, full av fjas og tull men likevel kanskje egnet som introduksjon til en viktig debatt. Jeg tror mye av problemet er at det har vært tabu å diskutere innvandringen i norge og ha meninger som tidligere har blitt sett på som politisk ukorrekte. Nå ser det ut som det har kommet en ekstrem motpol til det politisk korrekte som har fått vind i seilene. Det er ingenting galt i å mene at innvandringen har slått totalt feil, eller reagere på kriminalstatistikken og andre problemer i dagens samfunn, men etter mitt syn er det lite konstruktivt å være så ekstrem.

 

Vil vi løse problemene vi har i dag trengs det etter mitt syn en åpen og konstruktiv debatt og ikke en krangel om det skal være lov å kalle noen sotrør, pakkis, svarting og andre tåpelige uttrykk. Det er heller ikke særlig konstruktivt å si at "Islam suger" som en sa her inne, men selvsagt skal det være lov å mene det du vil om Islam og alt annet. Jeg syns bare det er bedre om man forsøker å holde et saklig og konstruktivt nivå på uttalelser og diskusjoner. Resultatet blir etter min erfaring oftest bedre når vi forsøker å diskutere enn når vi slenger dritt til hverandre.

Lenke til kommentar
Diskrimering er noe som ikke bør være tilatt under noen omstendigheter i noen land i vårt årtusen.

Det diskrimineres aktivt i Norge i dag. Bak dette står staten selv. På politihøyskolen er det lavere krav til kvinner enn til menn, og kjønnskvotering er intet annet enn en diskriminerende praksis som går ut over en hvis en har feil kjønn.

 

Har du tenkt over hvor viktig arbeidsinnvandringen har vært for vårt land?

Arbeidsinnvandring kan være fine greier. Vi henter inn kompetanse til landet. Det er positivt!

 

Det som ikke er positivt er innvandrere som ikke jobber, og/eller som snylter på samfunnet eller på andre måter er en byrde. Selvsagt er det ikke positivt med slike nordmenn heller, men de er tross alt norske, med alle rettigheter det fører med deg.

 

Å generalisere utlendinger til å være voldsmenn er forkastelig!

Selvsagt. Kanskje halvparten av kollegene mine er utlendinger. De er slett ikke voldsmenn, men det har derimot vært vanskelig for bedriften å hente arbeidskraft inn i landet! Staten setter seg på bakbeina av og til, når man faktisk prøver å få inn folk med kompetanse, som flytter hit på grunn av at de får jobb her.

 

 

Vet dere at med FRP i styresetet ville Norge gått en sikker død i møte. Enten vi liker det eller ikke, TRENGER vi innvandrere!

Hva får deg til å tro at Frp vil stoppe all innvandring? Du kan like det eller ikke, men Frps advarsler, som i mange år har falt for døve ører, har nå begynt å gå opp for andre politikere. Nå ser vi resultatene av vår feilslåtte asylpolitikk. Norge er et paradis for snyltegjester som kommer for å snylte på våre goder uten å bidra med noe tilbake.

Lenke til kommentar
Her er det ingen som har nevnt vigrid, og det er heller ingen som har generalisert alle innvandrere til å være voldsmenn.

"La oss kaste dem ut" -> Her refererer "dem" til de kriminelle innvandrerne, ikke innvandrere generelt.

 

Jeg er enig i at artikkelforfatteren mot slutten av artikkelen har litt dårlige ordvalg, men setter man det i sammenheng, og fjerner de store røde skylappene foran øynene, så ser man at det er de kriminelle innvandrerne han sikter til, ikke innvandrere generelt. Grunnen til at det nevnes kriminelle innvandrere som et samfunnsproblem, er todelt:

1 Vi har et alternativ til fengsel, som atpåtil er mye billigere: gratis bilett til hjemlandet.

2 All statistikk viser at en del innvandrergrupper har mye større andel voldsforbrytelser per person. Se selv på kripos.no hvis du mener at dette er propaganda.

Antar at du mener som de fleste, at innvandrere skal ha lik rettigheter som nordmenn. Deretter mener du at kriminelle innvandrere skal kastes ut. Hvor skal kriminelle nordmenn hen? Noen gang tenkt på det? Dessuten sier du at innvandrergrupper har mye større andel voldsforbrytelser per person. Okai, legg merke til at flestparten av disse bor i de store byene og store byer = mer vold og kriminalitet. Det er derfor det er slik, ikke det at noen kultur fremmer kriminalitet.

 

De fleste innvandrerkulturene har en strengere form for straff enn det Norge noen gang kommer til å få, så du kan nok ikke si at innvandrergrupper ikke tar avstand fra kriminalitet.

Innvandrere/asylsøkere/flyktninger skal ha de samme rettighetene som nordmenn frem til den dagen de gjør en alvorlig forbrytelse. (merk; jeg snakker ikke om å kjøre 2 km/t for fort)

Man kommer til et land og ber om å få være der, da bør man jammen meg også respektere det landets lover og kultur.

 

Kriminelle nordmenn skal i norske fengsel, med mindre vi får igang en avtale som gjør at vi kan sende dem til ei kullgruve på svalbard eller droppe dem over Jan Mayen.

 

Sammenlikn voldsstatistikken for nordmenn i Oslo og innvandrere i Oslo, så ser du at det fremdeles er innvandrerne som leder statistikken. Jeg har ikke begynt å tenke på grunnen til hvorfor de er mer voldelige, for det har ingenting med saken å gjøre. Som jeg har sagt før; drar du til et land, skal du respektere det landets lover.

Lenke til kommentar
Antar at du mener som de fleste, at innvandrere skal ha lik rettigheter som nordmenn. Deretter mener du at kriminelle innvandrere skal kastes ut. Hvor skal kriminelle nordmenn hen?

Kriminelle nordmenn skal selvsagt også sendes til sitt hjemland når de har sonet ferdig. Hvor kommer den ulike behandlingen inn i bildet?

Lenke til kommentar
Antar at du mener som de fleste, at innvandrere skal ha lik rettigheter som nordmenn. Deretter mener du at kriminelle innvandrere skal kastes ut. Hvor skal kriminelle nordmenn hen?

Kriminelle nordmenn skal selvsagt også sendes til sitt hjemland når de har sonet ferdig. Hvor kommer den ulike behandlingen inn i bildet?

Jaja, det er jo ikke ulikt. Visse land har bare krig og diktatur og det er jo i grunn sammenlignbart med situasjonen i norge. Riktig?

Lenke til kommentar
Antar at du mener som de fleste, at innvandrere skal ha lik rettigheter som nordmenn. Deretter mener du at kriminelle innvandrere skal kastes ut. Hvor skal kriminelle nordmenn hen?

Kriminelle nordmenn skal selvsagt også sendes til sitt hjemland når de har sonet ferdig. Hvor kommer den ulike behandlingen inn i bildet?

Jaja, det er jo ikke ulikt. Visse land har bare krig og diktatur og det er jo i grunn sammenlignbart med situasjonen i norge. Riktig?

Hvis du vet at du blir sendt hjem til et slikt helvete, så tror jeg at du passer deg ganske godt for å krenke den norske lov så grovt i annet enn ekstreme nødstilfeller.

Lenke til kommentar
Antar at du mener som de fleste, at innvandrere skal ha lik rettigheter som nordmenn. Deretter mener du at kriminelle innvandrere skal kastes ut. Hvor skal kriminelle nordmenn hen?

Kriminelle nordmenn skal selvsagt også sendes til sitt hjemland når de har sonet ferdig. Hvor kommer den ulike behandlingen inn i bildet?

Jaja, det er jo ikke ulikt. Visse land har bare krig og diktatur og det er jo i grunn sammenlignbart med situasjonen i norge. Riktig?

Hvis du vet at du blir sendt hjem til et slikt helvete, så tror jeg at du passer deg ganske godt for å krenke den norske lov så grovt i annet enn ekstreme nødstilfeller.

Altså, skal derfor noen sendes tilbake til et slikt helvete fordi de begår en handling på lik linje med noen andre som sitter i norske fengsler som er betalt med våre skattepenger? Hvorfor det? Fordi det ikke står norsk på passet? Hvor er logikken?

Lenke til kommentar
Altså, skal derfor noen sendes tilbake til et slikt helvete fordi de begår en handling på lik linje med noen andre som sitter i norske fengsler som er betalt med våre skattepenger? Hvorfor det? Fordi det ikke står norsk på passet? Hvor er logikken?

Logikken er at de ikke er norske statsborgere, og dermed ikke har krav på samme behandling for de som faktisk er norske statsborgere. Eller vil du at folk fra hele verden skal kunne reise til Norge for å ta del av velferdsgodene våre uten å gi noe tilbake? Når de er ferdig med å ta imot, så drar de et annet sted?

 

Selvsagt har norske statsborgere flere rettigheter i Norge enn folk som ikke er norske statsborgere.

Lenke til kommentar
Altså, skal derfor noen sendes tilbake til et slikt helvete fordi de begår en handling på lik linje med noen andre som sitter i norske fengsler som er betalt med våre skattepenger? Hvorfor det? Fordi det ikke står norsk på passet? Hvor er logikken?

De som kommer hit som flyktninger, kommer med et ønske om å få bli norske statsborgere med alle de rettigheter dette medfører. På lik linje med andre byttehandler, pleier begge sider å yte noe. I dette tilfellet burde vi kreve to ting: At de respekterer norsk lov og kultur, og at de ikke er motvillige til å la seg integrere i det norske samfunnet. (Ja, selvsagt skal de få ha egne kulturelle særpreg, ikke bli A4-nordmenn.. Jeg bare nevner dette så ikke debatten dreier i en uønsket retning)

 

Hvis vi hadde hatt andre valg med norske kriminelle enn fengsel, er det klart at vi hadde tatt det ibruk, men slik situasjonen er i dag har må vi ta ibruk den eneste muligheten vi har.

 

 

PS: Uten at jeg har kilder, for jeg leste om det i dagbladet/aftenposten for noen år siden, så spekulerer visse Afrikanske og Sør-Amerikanske land i å gi litt bistand til kriminelle borgere så de kommer seg til dum-snille Europa, og myndighetene selv blir kvitt dem. Dette gjelder gjerne de som har bittelitt status, så folk faktisk bryr seg om de blir skutt i stedet. Men ta dette med noen klyper salt, og ta det som en kuriositet, ikke et debattinnlegg.

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar
PS: Uten at jeg har kilder, for jeg leste om det i dagbladet/aftenposten for noen år siden, så spekulerer visse Afrikanske og Sør-Amerikanske land i å gi litt bistand til kriminelle borgere så de kommer seg til dum-snille Europa, og myndighetene selv blir kvitt dem. Dette gjelder gjerne de som har bittelitt status, så folk faktisk bryr seg om de blir skutt i stedet. Men ta dette med noen klyper salt, og ta det som en kuriositet, ikke et debattinnlegg.

Mulig jeg kan finne det for deg. Har tilgang til Atekst, det digitale avisarkivet. Du er sikker på det var Dagbladet eller Aftenposten?

Litt kritikk også: innlegget ditt kvalifiserer utvilsomt til å figurere i tråden "Flernivåsitering fra helvete" :p

Lenke til kommentar
Mulig jeg kan finne det for deg. Har tilgang til Atekst, det digitale avisarkivet. Du er sikker på det var Dagbladet eller Aftenposten?

Nei. Jeg leste det for ganske lenge siden, da én krone til is for min del betydde mer for meg enn å stille verdens sultproblemer. For å være presis, jeg brydde meg ikke filla om politikk, men jeg måtte ha noe å gjøre på legekontoret.

 

Husker ikke hvilken avis det var, kan likegodt ha vært DN :p Det eneste jeg husker var at man hadde snakket med myndighetene i et land på Afrikas nord-vest-kyst som brukte denne teknikken flittig (edit: ved nærmere ettertanke var det vel en av de som hadde kommet hit på denne måten de snakket med... jeg husker lite av dette dessverre). Jeg husker dog ikke hvilket, men jeg husker å ha spurt min mor hvor dette landet lå.

 

edit2: Jeg tror at med mindre du finner det, så kan vi fjerne dette emne fra debatten, for da kan det være hukommelsen min som spiller meg puss.

 

Jeg skal fjerne multiquoten; når jeg ser på innlegget selv, ser det jo ut som et svart hull :p (Ja, jeg vet at man ikke kan se dem)

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar
PS: Uten at jeg har kilder, for jeg leste om det i dagbladet/aftenposten for noen år siden, så spekulerer visse Afrikanske og Sør-Amerikanske land i å gi litt bistand til kriminelle borgere så de kommer seg til dum-snille Europa, og myndighetene selv blir kvitt dem. Dette gjelder gjerne de som har bittelitt status, så folk faktisk bryr seg om de blir skutt i stedet. Men ta dette med noen klyper salt, og ta det som en kuriositet, ikke et debattinnlegg.

Cuba har gjort det samme, tømt fengsler og sendt de innsatte over til USA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...